digital-or-dead

abas, KOBİ pazarı için “Digital OR Dead” farkındalık kampanyasını başlatıyor ve dijitalleşme ilgililerini Hannover Messe 2019’daki Dijital Fabrika’nın “Dönüşüm Kampı“na davet ediyor.

digital-or-dead

Herkes dijital dönüşüm, IoT veya Endüstri 4.0 hakkında konuşmakta, fakat orta ölçekli işletmelerin pek azı gerçek anlamda bu konuları anlayıp, özümseyip fiiliyata dönüştürmekte. Bu durum, son dönemde Central Hessen Teknik Üniversitesi* tarafından yürütülen yeni bir çalışma ile de doğrulandı. Uzmanlar ve sağlayıcılar genellikle mesleki jargon ile iç içe olan bir dil kullanırlar. Ancak en önemli olanı, yani yeni teknolojilerin gündelik hayatı ve köklü işletmelerin bakış açılarını nasıl ve neden değiştirdiğini asla açıklamazlar. Buna orta ölçekli işletmelerin rekabet gücünü korumak için neler yapabileceği de eklenebilir.

abas Software AG – Araştırma, eğitim ve danışmanlık alanında tanınmış iş ortakları ile birlikte gerçekleştireceği, büyük bir kampanya ile farkındalık yaratmayı hedefliyor. KOBİ pazarının dijitalleşme açısından geride kaldığı konusunda geniş bir görüş birliği var. Özellikle de, temel iş süreçlerinin düşük orandaki dijitalleşme seviyesi, bugün birçok şirketin rekabet gücünü etkilemekte. Bu konu ile ilgili, abas Software AG Pazarlama ve Satış Direktörü Mark Muschelknautz, bazı danışmanların, dünyadaki orta ölçekli işletmelerin distribütörlerinin neredeyse yarısının son 15 yılda ortadan kaybolduğunu tahmin ettiklerini bizle paylaştı.

İlgili departmanlara ve ar&ge projelerine sahip, teknolojinin en üst seviyesini bünyesinde uygulayan büyük şirketler için, özellikle imalat sektöründeki küçük ve orta ölçekli işletmelerdeki ilgili gelişmeleri erken tespit etmek ve bunları kendi yararlarına kullanmak zor gelir. Ama iyi haberlerimiz var; Mark Muschelknautz’a göre, “Teknik olanaklar var ve bunların uygulanması genellikle çok pahalı değil”.

Dijitalleşme testi, orta ölçekli işletmelerin dijital olgunluk derecesini belirliyor

2019’un Şubat ayında başlayan “Digital OR Dead” kampanyası, küçük ve orta ölçekli işletmelere pratik araçlar sağlamayı amaçlıyor. Kompakt bir dijitalleşme testi, işletmelerin dijital olgunluk derecelerini belirlemelerine yardımcı olurken, öte yandan şirketler, sektörlerindeki diğer işletmelerle kendilerini karşılaştırma imkanına sahip olacaklar. Bir sonraki adımda, ilgili taraflar mevcut çözümleri hızlandırmak için dikkatli bir şekilde bilgilendirilecektir. abas burada, karmaşık ve uzmanlık gerektiren kelimelerden kaçınarak, önemli iş süreçlerinin nasıl dijitalleştirileceğine dair basit açıklamalar yapar. Üçüncü adımda ise, dijitalleşme testine dayanarak önceliklendirilmesi gereken konulara veya iş alanlarına odaklanan özgün bir yapılacaklar listesi hazırlanır.

Digital OR Dead kampanyasının en önemli adımı olarak abas, 1-5 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan Hannover Messe 2019’da, Dijital Fabrika, Salon 7’de (Stand B40) 170 metrekarelik bir alanda “Orta Ölçekli İşletmelerin Dijitalleşmesine Yönelik Dönüşüm Kampı” kuracak. Dünyanın dört bir yanından gelen üretim odaklı işletmeler, Dönüşüm Kampı ziyareti de dahil olmak üzere, dijitalleşme ile ilgili yetkilileri için ücretsiz olarak Hannover Messe biletlerinin rezervasyonunu yapabilirler. Katılımcılar, standımızda da Dijitalleştirme Testine girebilirler. Bunu takiben, katılımcıların kendi işlerini nasıl dijitalleştirebileceklerini göstermek için kurgusal bir şirket kullanılacak. Devasa bir canlı kurulum niteliği taşıyacak olan bu gösterimde, ürün geliştirme, pazarlama ve satış, gelen ve giden lojistik, malzeme yönetimi, üretim ve servis bölümleri yer alacak.

Kampanya, Central Hessen Teknik Üniversitesi iş birliğine dayanıyor

Temel metodoloji ve Dijitalleşme Testi, Almanya Gießen’deki Central Hessen Teknik Üniversitesi ile sıkı bir iş birliğine dayanmaktadır. 2018 Aralık ayından itibaren yapılan saygın bir çalışmada*, yazarlar Prof. Gerrit Sames ve Arthur Diener, Almanya’daki orta ölçekli işletmelerin iş süreçlerindeki dijitalleşme düzeyinin düşüklüğünü tespit etti.

*Hessen Teknik Üniversitesi, Sames, Gerrit; Diener, Arthur; KOBİ’lerde Endüstri 4.0 için iş süreçlerinin dijitalleşme durumu’’ çalışmasını incelemek için:
http://digdok.bib.thm.de/volltexte/2018/5281/

abas-sponsor

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 4ooo′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 38 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), BPM (İş Süreçleri Yönetimi), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Dönüşüm (e-Fatura, e-Defter Entegrasyonu, e-Arşiv, e-İrsaliye) ve B2B Portal/Webshop çözümlerini de sunmaktadır.