İşletmeler her yerde artırılmış gerçeklik teknolojisine yatırım yapıyorlar. MarketsandMarkets isimli rapor AR endüstrisinin önümüzdeki 6 yıl içerisinde yüzde 75 üstü yıllık birleşik büyüme oranı ile 2022 yılında 120 Milyar Dolarlık bir pazar haline geleceğini öngörüyor.

Peki, bu meteorsal çıkışı ne tetikliyor? İş liderleri için AR’nin geleceği, üretim ve hizmet yeteneklerinde kayda değer bir sıçramayı temsil etmektedir.

Artırılmış gerçeklik nedir?

Özünde, AR teknolojisi verileri gerçek ortamların üzerine yerleştirir. Lakin AR yalnızca birbiri üzerine bindirmez, hem sanal, hem de fiziksel olarak etkileşime giren bir kanal oluşturur.

abas-ar

abas-ar

AR değerinin müşterilere sunulması

Peki, pratikte artırılmış gerçeklik neye benzer?

İmalat yapan bir işletmede satış temsilcisi olarak çalıştığınızı ve şirketinizin büyük ölçekli endüstriyel sınıf tekstil tezgahları ürettiğini düşünün. AR ile, müşterilerinize siparişlerinin sanal sunumlarını, montaj yapılmadan önce oluşturabilir ve iletebilirsiniz. Teslim edilen yapıların bu 3 boyutlu modelleri talep edilen spesifikasyona göre olacağından, müşteriler, kendi AR ekipmanlarını kullanarak tezgahlarının üretim hatlarına nasıl uyacaklarını doğru bir şekilde görselleştirebilirler.

Sonuçlar: İşletmeler, müşterilerinin tam olarak neye sahip olacaklarını onlara göstererek, satış süreçlerini hızlandırıp müşteri hizmetlerini güçlendirirler. Ürünün boyutları çok büyükse veya hareketli parçaları sorunluysa, değişiklikler bir an önce uygulanabilir. Geleneksel tekliflendirme süreçleri ile karşılaştırıldığında bu, ışık hızına denk gelmektedir. Dahası, müşterilerin gelecek yatırımlarını aksiyon içerisinde görmeleri ile alım güvenleri daha da artar.

Dahili süreçlerde ispatlanan AR değeri

Peki, yerinde uygulama çözümlerinin durumu nedir? Endüstriyel sektörlerdeki ekipmanlar geliştikçe, verimlilik açısından operatörlerin de geliştirilmesi, ilerletilmesi gerekir ve bu işverenlere büyük maliyetler getiren daha kapsamlı eğitimler demektir. AR’dan faydalanan operatörler ise her gün kullanacakları mevcut cihazlar için gerçek zamanlı eğitimi böylelikle alabilirler. Bu da sürekli dönüp bakılması gereken kullanım kılavuzlarından kurtulma, küçük sorularla uğraşılmaması ve kısaca her hangi bir öğrenme eğrisinin olmaması anlamına gelir.

Hatta çok tecrübeli operatörler dahi AR’dan faydalanabilirler. Bu yöntem ile standarttan gerçek zamanlı talebe, çalışanlar daima gerekli kaynağı sağlamak ve atıkları azaltmak için ekipmanlarını nasıl ayarlayacaklarını tam olarak bilirler.

Ek olarak, varlık bakımları için alınan sonuçlar limitsizdir. Sanayi kuruluşları ekipman performansını değerlendirmek için sensör teknolojisini kullanmaya devam ettikleri için, AR teknolojisine sahip bakım profesyonelleri makinanın içerisine derinlemesine bakmak yerine operasyonel eksiklikleri ortaya çıkarmak için sadece ekipmana bakmaya ihtiyaç duyarlar. Bu uygulama yalnızca sayısız çalışma saatinden tasarruf sağlamakla kalmaz, proaktif bakım maliyet-değer oranlarını da optimize eder.

Eksiksiz AR deneyimi için müşteriler yüksek performanslı bir ERP’ye ihtiyaç duyarlar

İş liderleri ve teknoloji meraklıları heyecanla AR dünyasına ilk girenler olabilirler ama, bu konuda çok da çabuk son fikri söylememek lazım. Şirketler, AR’nin tüm bu vaat ettiklerini sağlamadan önce inovatif kurumsal kaynak planlama çözümü ile güçlendirilen baştan sona bir yönetim stratejisine sahip olmalıdırlar.

AR teknolojisi sadece veri ile çalışmaz; ayrı kaynaklardan bilgi toplayabilen tam entegre bir veri deposuna bağlıdır. Bu noktada AR teknolojisi ile toplanan her hangi bir verinin şirket içinde her yerden ulaşılması söz konusudur. ERP yazılımları aslında, sadece AR teknolojisini destekleyen bir belkemiği değil, sanayinin geleceğini oluşturan diğer tüm son kullanıcı cihazları destekleyen çözümlerdir.

Sponsored Content

abas-sponsored

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Fatura, e-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.