dijital fabrika

Dijital fabrika hareketi, üreticilerin daha fazla üretkenlik elde etmelerine ve iş modellerini günümüz piyasasına göre güncellemelerine yardımcı olan dönüştürücü teknolojiler sunarak hız kazanıyor. Yapay zekadan ileri robotik sistemlere kadar Endüstri 4.0, üreticilerin süreçlerini yönetme biçimlerini değiştiriyor, fabrikada dijital çözümleri derinlemesine kullanmak, yüksek verimlilik için fırsatlar yaratıyor.

En basit ifadeyle, dijital fabrikalara yönelme, üreticilere operasyonları optimize etmeye çalıştıklarında daha bilinçli kararlar vermelerini sağlar. Bu, her işlem için veri oluşturulmasıyla başlar ve sonunda tüm verilerden edinilen bilgiler ilerledikçe çıkarılacak dersler firmada yenilikçiliğe yol açar. Dijital fabrika sistemlerine doğru giden bu hareket, günümüzde modern kurumsal kaynak planlama sistemleri ve Nesnelerin İnterneti projeleri biçiminde yol alırken, teknolojik dönüşüm hareketi süreçleri bir üst düzeye taşıyabilir.

dijital fabrika

Teknolojik Dönüşüm, Dijital Fabrika İnovasyonunu Geliştiriyor

Dönüşüm, dijital teknolojileri kapsayan konuşmalarda fazlasıyla geçen bir terimdir, ancak dönüşüm bir terimden çok daha ötedir. Bir IHS Markit çalışması, işletme yöneticilerine teknolojik altı dönüşüm hakkında sorular sordu. Teknolojiler AI, 5G ağları, IoT, blockchain, bulut bilişim/sanallaştırma, video ile hareket algılamaydı. Ankete katılanların yaklaşık %56’sı, bu teknolojilerin önümüzdeki üç yıl içinde kendi sektörlerinde “önemli derecede yıkıcı etkiye” sahip olacağını, sadece %4’ü ise böyle bir sonuç beklemediklerini söyledi.

Dijital teknolojiler, işletmelerin işleyişleri konusunda büyük değişiklikler yapmaya başlıyor. IHS Markit, günümüzün gelişmekte olan teknolojilerden kaynaklanan bozulmaların büyük operasyonel değişikliklere yol açacağını, yeni pazar fırsatları yaratacağını ve rekabetin endüstriyi nasıl değiştireceğini açıkladı.

Bu durum, dijital fabrika hareketinin uzun zamandır devam eden algılarını değiştirdiği üretimde belirgin olarak görülmektedir. Bu değişikliği yönlendiren önemli maddeler arasında şunlar yer alır:

  • Özelleştirilmiş veya özelleştirilebilir ürünler sunarak küçük üreticilerin rekabet edebilme yeteneklerinin artması.
  • Doğru zamanlı veri aktarımı ile otomasyonun rolünü derinleştiren robotikleşmenin ve yazılımın artan kullanımı.
  • Operasyonel maliyetleri azaltan ve üretimi kolaylaştıran modern tedarik zinciri stratejilerinin hızlandırılması.
  • Belirli bir zamanda piyasa taleplerine daha iyi adapte olmak için tahmin ve stok optimizasyonunda daha büyük bir kapasite oluşturma.

Operasyonel mükemmellik yönündeki bu çabalar, işletmelerin rekabet gücü yüksek pazarlarda yeni gelir fırsatları yaratmanın yollarını araması nedeniyle dijital fabrikalara yönelmesine yol açmaktadır.

Akıllı Üretimde Büyük Artış

Yıkıcı teknolojiler dijital fabrika sistemlerine doğru yaptığı daha büyük ve akıllı hamlelerle üretim endüstrisini hızla yükseltiyor. Akıllı üretim, hem günlük operasyonlarda hem de büyük resim stratejilerinde daha akıllı, bilinçli karar vermelere olanak sağlamak için kullanılan veri güdümlü teknolojiler anlamına gelir. Birçok yönden akıllı fabrika fikri, dijital fabrika ile değiştirilebilir. Grand View Research, akıllı üretim çözümleri için küresel pazarın 2018’de 198.21 milyar dolar olduğunu belirtti . Bu noktada, 2025 yılında %10,7’lik bir hızda büyümesi beklenmektedir.

Grand View Research’e göre, akıllı üretime geçiş, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli kilit eğilimlerde belirgindir:

  • Endüstride artan dijitalleşme.
  • Birleştirilmiş BT ve operasyon teknolojisi sistemleri.
  • Eski kontrol çözümlerinin modernizasyonu.

Yapılan çalışma, bu alanlardaki ilerlemelerin tüm üretim değer zincirini etkilediğini tespit etti.

Dijital Fabrikaya Doğru Adım Atın

Üretimi dönüştüren en son teknolojilerden yararlanmak, tek seferlik bir proje olarak görülmemelidir. Bunun yerine, üretim sürecinde dijital bir yolculuğa çıkmak gerekir. Süreçleri, ekipmanları ve personel stratejilerini uyarlamak için tekrarlamalı güncellemeler ve değişiklikler yapılmalıdır. Dijital bir fabrikanın uzun vadeli vizyonu ile tüm işletme genelinde dijitalleştirildiği süreçler şunlardır:

Satış ekipleri, üretim verileri, tedarik süreci ve mevcut müşteri talebi hakkında öngörüye sahiptir; böylece müşterilerle konuşurken projeleri doğru şekilde değerlendirebilir ve kaynak kullanılabilirliğini tahmin edebilirler.
Üretim süreçleri, üretimin her bir parçasının mümkün olan en verimli şekilde ele alınmasını sağlamak için robotik işlemleri ve çalışanların etkileşimlerini harmanlamaktadır.
Test ve kalite kontrol sistemleri, manuel olarak çalışan test cihazlarından daha hızlı ve daha doğru bir analiz sağlamak için dijital görüntüleme ve video tabanlı yeteneklere sahiptir.
Depo ve saha hizmetleri ekipleri, transit geçen ürünler de dahil olmak üzere envanter seviyelerine dair tam erişime sahiptir ve bu verilere yöneticiler tarafından da kolayca erişilebilir.

Dijital bir strateji sadece bu özelleştirilmiş yetenekleri içermez. Buna istinaden, iş kollarındaki veri toplama ve yönetim yetenekleri uyum ve verimlilik sağlar. Bu değişim bir günde olmayacaktır. Zamanla gelişen tekrarlayıcı bir ilerleme gerektirir. Bu süreçte atabileceğiniz adımlar şunlardır:

  • ERP sisteminizi, gelişmekte olan teknolojiler tarafından oluşturulan belirli iş akışlarına uyarlanabilecek şekilde tasarlanmış, geleceğe yönelik bir platformla güncelleyin.
  • Belirli sorunları çözmek için IoT çözümlerini uygulayın ve yatırımınızı getirinizi en üst düzeye çıkarmak için anında değer yaratın.
  • Makinelerin minimum seviyede insan müdahalesi ile işlevlerini ayarlamalarını sağlayan AI (Yapay Zeka)’yı kullanın.
  • Çalışanlarınıza, dijital fabrika ayarlarında değer yaratmak için ihtiyaç duydukları verilere kolay erişmelerini sağlayan modern cihazlar temin edin.

Üreticiler sadece oturup dijital fabrika hareketinin olgunlaşmasını bekleyemezler. Bunun yerine, sektördeki yeniliklere ayak uydurmak için şu anda adımlar atmaya başlamaları çok önemlidir. Gelecekteki ihtiyaçlar düşünülerek tasarlanan bir ERP sistemi ile bu yolculukta size yardımcı olabiliriz.

abas-sponsor

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 4ooo′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 38 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), BPM (İş Süreçleri Yönetimi), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Dönüşüm (e-Fatura, e-Defter Entegrasyonu, e-Arşiv, e-İrsaliye) ve B2B Portal/Webshop çözümlerini de sunmaktadır.