Lot takibi, gıda ve içecek endüstrisinin yanı sıra kimya proseslerinde bilgiyi organize etmek için popüler bir yöntem olmuştur. Ancak tüketici elektroniği endüstrisi talep ve yeniliklerle patlama yaşarken, pek çok üretici aynı zamanda ürün montajı sırasında ürünlerini de takip etmektedir.

Elektronik sektöründe lot takibi

Ve iyi bir sebepten dolayı – parti takibi olarak da bilinen lot takibi, hammaddeleri gruplar ve bunları seri numaralarla belirtir. Bu malzemeler işleme tabi tutulduğunda, her aşamadan geçtikten sonra tekrar tekrar bir araya toplanırlar ve nihayetinde benzersiz bir barkod ile tamamen biçimlendirilmiş tek bir ürün olarak sevk edilirler.

Kimya, yiyecek, içecek, gıda ve ilaç üretimi gibi proses endüstrisinde raf ömrü takibi nedeniyle özellikle gereksinim duyulan lot takibi bu sektörlerde yer alan firmalar için bir anlamda zorunluluktur. Peki elektronik üreticilerinin de lot takibine ihtiyaç duymalarının nedenleri nelerdir?

Elektronik sektöründe lot takibi: Organizasyona 21. yüzyıl yaklaşımı

Öncelikle, bariz olanları ele alalım: Bitmiş bir tüketici cihazı kullanıcıya basit ve normal görünebilir ancak tek bir avuç içi aygıtı düzinelerce daha küçük bileşenden oluşabilir. Her bir bileşen, muhtemelen binlerce “kardeşi” olan bir üretim tesisine ulaşabilmek için dünyayı dolaşan bir menşe sahibidir. Özü itibariyle lot takibi malzemeleri düzenli tutar.

Ancak, parçaların lot takibi keyfi olarak yapılmaz. Daha önce de belirttiğimiz gibi, lotla takip edilen malzeme montaj işlemi boyunca ilerledikçe, daha küçük lotlara ayrılır. Lot numarası düştükçe birim başına değer yükselirken, veri miktarı da artar.

Elektroniğin kalite kontrol süreçlerinde detaylar her şeydir.

Standart kalite kontrol amaçları için, bu nedenle lot takibi, elektronik imalatçılarının malzemelerinin üretim genişliği boyunca dahili olarak denetlenmesini sağlar. Lot takibi, kalite kontrol yöneticilerine günlük parti testleri tutarlı bir şekilde kullanma yetisi ve sorunlar oluştuğunda belirli gruplar halinde tutma olanağı verdiği için potansiyel bir geri çağırma sürecini basitleştirir ve optimize eder. Bir müşteri arızalı bir ürünle ilgili ararsa, bahsi geçen ürünün kendi seri numarası, ürün bileşenlerinin türetildiği sayısız lota verilen diğer seri numaralarına karşılık gelir. Üreticiler elde ettikleri bu bilgilerle, daha sonra, diğer müşteriler bozuk mallarla ilgili aramadan önce, diğer ürünlerin de neye zarar verebileceğini öngörebilir ve sorunu proaktif olarak ele alabilir.

Lot takibi beklentileri aşmak için ERP’ye ihtiyaç duyar

Lot takibi üretim, stok, kalite kontrol, finans, vb. olmak üzere çok çeşitli departmanlar arasındaki yüklü miktarda verinin organize bir şekilde depolanmasını, aktarılmasını ve kullanılmasını sağlar. Doğru iş akışları olmazsa, lot takibinin maliyet ve zaman tasarrufu sağlayan faydalarını kaybetmesi kolaydır. Bu düşük performans akabinde, barkodlama ve geri dönüşüm programları gibi ilgili günlük uygulamaları da etkiler.

Bununla birlikte, altyapıyı sağlayan uçtan uca gelişmiş ERP çözümü, üreticilerin çok takip edilen malların tam potansiyelini anlamasına yardımcı olur. Gelin yukarıda bahsedilen duruma dönelim: Bir müşteri arızalı bir ürünü bildirmek için firmayı arar. Temsilci hatayı kayıt altına alır almaz, ERP sistemi aşağıdakileri tetikleyebilir:

  • Kalite kontrolü uyarma ve bir kontrol kaydının açılması, hızlı bir denetim sağlamak için tüm ilgili veriler doldurulur.
  • Üretim ekipleri bilgilendirilir, böylece montaj ihtiyaçları normal üretim çizelgesinin dışında hesaplanabilir.
  • Müşterinin ürününü tamir edecek veya değiştirecek tüm kaynakların mevcut olup olmadığını görmek için envanterin kontrol edilmesi.
  • Mali kayıtların yenilenmesi, onarımlar veya bileşen geri dönüşümü düzenli tedarik veya tamamlama işlemlerini etkilemez.

Tüm bu işlevselliğin arkasında, lot takibinden toplanan veriler vardır.

Siz de müşteri sadakatini artıran, işletme çapında görünürlük oluşturan ve operasyonel mükemmelliği destekleyen büyük veri yönetimi uygulamalarının tümünden yararlanmak için abas ERP’nin bu ağırlığı kaldırarak üzerinizden almasına izin verin.

Sponsorlu içerik

abas-sponsored

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Fatura, e-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.