Kurumsal kaynak planlama çözümleri, hem dağıtım süreçlerinde, hem de distribütör firmaların işleyişinde yepyeni bir vizyon oluşturuyor. Dünyanın en yaygın ve karmaşık faaliyet alanlarından birinde ERP yazılımının süreçleri nasıl iyileştirdiğine bir göz atalım:

çözümleri

ERP: Tedarik zincirleri için en büyük sigorta poliçesi

Tedarik zinciriniz tüm dünyaya yayıldığında, daha geniş kitlelere, daha iyi tedarikçilere ve henüz keşfedilmemiş değerli pazarlara erişirsiniz. Ancak bütün bu başarılar riskleri de beraberinde getirir. Uluslararası Risk Yönetimi Enstitüsü’ne göre, tüm işletmelerin neredeyse yarısı yılda en az bir kez tedarik zincirinde aksamalar yaşamakta ve bu aksamaların yaklaşık yüzde 55’i 25 milyon dolardan fazlasına mal olmaktadır. Beşte birinin giderilmesi bile 500 milyon doların üzerinde bir maliyet olarak karşımıza çıkmaktadır.

İşiniz 500 milyon dolarlık bir zararı absorbe edip hemen piyasaya geri dönebilir mi? Cevabınız “hayır” ise, dünyadaki şirketlerin %99,9’u ile aynı fikirdesiniz.

Her sigorta şirketinin bildiği gibi olası bir zararı yönetmenin en iyi yolu, gerçekleşmeden çok önce onu önlemeye hazır olmaktır. Gelişmiş bir ERP yazılımı, distribütörlerin ve üreticilerin güçlü analitik yeteneklerini kullanarak, gerçekleşmeden önce sorunları tahmin etmelerine yardımcı olur. abas ERP sistemi ayrıca, tam olarak sorunlardan nasıl uzak duracağınıza dair veri odaklı bilgiler sunar. Bir sorun olması durumunda, distribütörler kararlı bir şekilde hareket etmeli ve finansal yansımaları azaltmak için gereken bilgileri toplamalıdır.

Herkes için her yerde ve tüm kanallar arasında görünürlük

Firmalar yığınları parçalara ayırıp işgücünü birleştirdiklerinde, buna uygun olan bir veri yönetimi sistemine ihtiyaç duyacaklardır. Bununla birlikte, işletmeler yalnızca bölümler arasındaki duvarları yıkmakla kalmaz, aynı zamanda farklı iş ortaklarını, ülkeleri, kültürleri ve para birimlerini de birbirine bağlarlar. Dolayısıyla distribütörler, çeşitli döviz kurlarında anahtar ölçümleri rapor eden kokpitler gibi özellikler sunabilen, sınır ötesi ticaretin finansal ve operasyonel etkilerini kolaylaştırabilen yazılımlarla bütünleşmelidir.

Ayrıca şeffaflık, müşterilere de fayda sağlar. ERP çözümleri, işletmelere teslimat öncesinde ve sonrasında bildirimler vasıtası ile, istenilen bilgilerin müşterilere aktarılmasında yardımcı olabilir. Bu tür gerçek zamanlı iletişim, müşterilerin hem güncel kalmalarını, hem de mutlu olmalarını sağlar. Distribütör firmalar aynı zamanda, çalışanlarının bulundukları her yerde etkin iletişimi ve iş birliğini sağlayabilmek için mobil teknolojiye de ihtiyaç duymaktadırlar. İster yeni müşterilerinizi ziyaret etmek için, ister envanterinizi kontrol etmek için yüzlerce kilometre seyahat edin, ana veri depolarına mobil erişim günümüz distribütörleri için esastır. Hiçbir çalışan kendi masasına ve masaüstü bilgisayarına bağlı kalmak istemez. Aslında nerede olursa olsun, hiç kimse cebinde akıllı telefonlar varken bir bilgisayara “sıkışıp kalmak” istemez. Ve hepimizin, özellikle de başarılı distribütörlerin, gidilecek yerleri, ziyaret edilecek müşterileri ve beklentileri vardır.

Verimlilikte artış sağlamak için otomasyonlar ekleyin

Doğru ERP yazılımı, kullanıcılarına yaptıkları işler hakkında, özellikle de işi nasıl basitleştirecekleri konusunda çok şey öğretebilir. Bir ürünün üretilmesinden, güvenli bir şekilde sevk edilmesine kadarki süreçte pek çok adım bulunmaktadır. Her bir adımdan, bir sonrakine geçiş için yapılan manuel işlemler, distribütörlerin hız kesmesine neden olur.

Otomatik bildirimler -ERP yazılımında yaygın olan bir özellik- distribütörlerin durağanlığa yenik düşmelerini önler ve işlemleri daha pratik hale getirir. Distribütörler fiziksel ürünler için endişe ederken, ERP çözümleri iş başındadır. Yeni bir satış veya geribildirim süreci tetikler ve uygun takip eylemi için verileri ilgili birimlere otomatik olarak iletir, değişiklikleri de süreç boyunca dokümante eder. Böylece manuel veri girişini azaltır ve gelecek fikirler için değerli bilgileri depolar. “Kayıp” verilerin peşinden koşmak ya da zaten bir sistemde olan (örn. muhasebe), ancak başka bir sistemde olmayan (örn. CRM) bilgileri girmek için artık daha fazla zaman kaybı yoktur.

Verilerinizin sorunsuz bir şekilde tüm iş alanlarınız arasında erişilebilir ve paylaşılabilir olması abas ERP’nin sunduğu bir özelliktir. Müşterileriniz artık size, “Bu bilgiyi zaten satış temsilcinize verdim. Birbirinizden haberiniz yok mu?” diye sormak durumunda kalmayacaktır. Operasyonlarınızla, tüm iş birimlerinizle, tedarik zincirlerinizle, iş ortaklarınızla, uyumluluk yükümlülüklerinizle, en önemlisi de müşterileriniz ve onların verileri ile entegre olmanız gerekir.

ERP seçiminizi akıllıca yönetin

Dağıtım da, üretimde olduğu gibi, sizi finansal olarak zor duruma düşürebilecek, itibarınızı zedelenmesine sebep olabilecek risklerle dolu bir iştir. Kritik risklerinizi yönetmek söz konusu olduğunda, sadece sigorta yaptırmak yeterli değildir, operasyonlarınız ve organizasyonunuz için görünürlüğe ihtiyacınız vardır. Bir ERP sistemi tam olarak bunu sağlar. Eskilerin de dediği gibi “Bilgi güçtür”.

İşler ters gittiğinde, eksik gönderiler veya kusurlu ürünler gibi potansiyel risklerin hepsi gerçek olduğunda, etkilenen müşterilerden veya tedarik zincirindeki diğer iş ortaklarından çok fazla anlayış bekleyemezsiniz. Aslında, cevaplar ve hızlı çözümler için genelde nefeslerini ensenizde hissedersiniz. Sistemleriniz konusunda çevik ve esnek değilseniz, ilgili verilere erişiminiz yoksa ve hazırlıksız yakalanırsınız, ortaya çıkan zararları karşılamakla yükümlü olursunuz. Eğer sorulara cevap veremeyen “o kişi” olmak istemiyorsanız, yaptığınız her işte size veri görünürlüğü sağlayan başarılı bir ERP sistemi edinmelisiniz.

Çalıştığımız distribütör firmalardan bazılarını görmek için referanslarımıza bakabilir veya hemen bir abas ERP temsilcisine ulaşıp daha fazla bilgi edinebilirsiniz.