ERP temel olarak, yeni bağlantılar kurmak için kullanılan bir teknolojidir. Bu bağlantıların birçoğu, piyasadaki değişimlere cevap verebilen gelişmiş kabiliyet sayesinde, işletme ile yer aldığı sektör veya müşterileri arasında gerçekleşmektedir. Bunun yanı sıra, büyük bir ERP sisteminin içerisindeki fonksiyonlar, bir zamanlar silo haline getirilmiş departmanlar arasındaki iş akış yönetimini de güçlendirmektedir. Peki, hangi ERP modülleri güçlü bir proje yönetimi için birleşebilecek en yüksek potansiyele sahiptir?

1. Müşteri hizmetleri saha hizmetleriyle buluşuyor

Siparişe özel üretim yapan bir üreticinin işi, ürünü teslim edildiğinde bitmemektedir. Müşterilerinizle güçlü ilişkiler geliştirmeyi, onları zaman zaman kontrol etmeyi ve destek vermeyi de içermektedir. Buna istinaden akla gelen bir soru; müşteri hizmetleri temsilcileriniz, mühendisleriniz ile veya saha servis teknisyenleriniz ile, varlık ömrü amortismanı konusunda en son ne zaman konuştu? Bir şeyler bize, muhtemelen şirketin son yılbaşı partisinde olmadığını söylemekte.
abas ERP’nin Servis Yönetimi fonksiyonu bu iki dünyayı bir araya getirmektedir. Konfigürasyonlar müşterilere ulaştıktan sonra servis temsilcileri ve teknisyenler, rahatsız edici telefon görüşmeleri yapmadan, eksiklikleri, arızaları ve destek ihtiyaçlarını öngörmek adına aynı fikir havuzuna başvurabilmektedirler. Servis Yönetimi fonksiyonu ayrıca bir mobil ERP uygulamasıyla da gelmektedir; bu şekilde sahadaki çalışanlar her zaman en kritik onarımlarla ilgili güncellenmiş bir çizelgeye sahip olabilmektedirler.

2. Muhasebe üretimle buluşuyor

Para dünyayı döndüren unsurken, üretim işin ilerlemesini sağlamaktadır. Varlık yoğun sektörlerde, mali durum ve sipariş tamamlama hangi noktalarda kesişmektedir? Finansal stratejistler, başka yerlerde daha akıllı yatırımlar planlamak ve nihai kâr-zarar hanesini korumak için bütün sabit varlıkların yaşam döngüsünü  de anlamalılardır.

 

 

Ancak bu, makinelerden derlenen varlık amortisman verilerinin doldurulması için bir takım operatör ve teknisyen gereksinimi anlamına gelmektedir. abas’ın Muhasebe ve Finansal Kontrol fonksiyonu ile muhasebeciler, zaman içerisindeki varlık değerini takip etmek, herhangi büyük bir ekipman arızası veya bakımlarından haberdar olabilmek için etkin bir şekilde imalat alanı ile iletişim kurabilmektedir.

3. Satış pazarlamayla buluşuyor

Satış departmanınız daha fazla kâr elde edebilmek için, potansiyel müşterilerinizi takip ederken, pazarlama ekibiniz işinizi rekabet alanında öne çıkaracak bir sonraki büyük fikri yakalamaya çalışmaktadır. Bilinenin aksine, bu iki departman arasında herhangi bir anlaşmazlık söz konusu değildir. Her ikisi de sürekli olarak başarıyı kovalamaktadır.

abası’ ın bu modülü, ham satış verilerini pazarlamacıların stratejiler, ürün teklifleri, sözleşmeli hizmetler ve benzeri tasarlamalarını sağlayacak şekilde görüntülemektedir. Hepsinden önemlisi, satış departmanınızın müşteri tabanınızla olan bire bir ilişkisi sayesinde, ERP potasında üretilen her  fikir; gerçek müşterilerin, gerçek ihtiyaç ve isteklerinden esinlenmiştir.

Sponsored Content

 

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Fatura, e-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.