ERP yazılımı seçim sürecinizde yaklaşmakta olan ERP demonuzdan ne bekleyeceğiniz konusunda emin değil misiniz? abas ABD Presales Yöneticisi ve demo gurusu Dave Carey, en iyi ERP çözümü arayışında olan herhangi bir şirketin, bir ERP yazılımı demosuna nasıl hazırlanması gerektiği üzerine görüşlerini sundu.

1. Çok fazla demo randevusu almayın

Evet, çok fazla ERP tedarikçisi ile çok fazla ERP yazılımı demosu gibi bir kavram bulunmaktadır. Dave: “Bir demonun sonuna geldiğimde, potansiyel müşterilerime genellikle kaç tane tedarikçiyi daha değerlendirmeyi düşündüklerini soruyorum. Eğer abas beş adaydan biriyse, süreç planlarını iyi yapmış olduklarını anlıyorum. En kötüsü ise ‘Siz ve diğer 20 kişi daha’ demeleri. Bu durum bana ne istediklerini bilmediklerini anlatıyor.”

Bütün demo toplantılarını gerçekleştirmekle ve bu toplantılarda bulunmakla yükümlü olan ilgili kişiler, birçok farklı seçenek arasındaki değerli ayrım noktalarını hatırlamakta oldukça güçlük çekeceklerdir. Beşten fazla tedarikçi ile ERP demosu planlamak, herkesin zamanını verimsiz bir şekilde kullanmaktır ki bu durum muhtemel tedarikçilerin sayısını azaltmak için yapılan bir ya da iki saatlik bağımsız bir araştırma ile kolayca önlenebilmektedir.

2. Demo randevusunu planlamak için yapılan telefon görüşmesinde bilgi aktarımı açısından daha cömert olun

Bir satış danışmanı, tanıtım demosuna olan ilginizi ölçmek için size ulaştığında, yalnızca bir evet ya da hayır cevabı beklememektedir. Eğer konuşmayı kabul ederseniz, iyi bir danışman size aşağıdakilerden herhangi birini ve belki de daha fazlasını soracaktır:

  • İşletmenizin boyutu
  • Personel sayısı
  • Satın almayı planladığınız lisans sayısı
  • İşinize dair aydınlatıcı bilgiler
  • Neden ERP yazılımı için araştırma içerisinde olduğunuz

Bu sorulara cevap vermeye zaman ayırmanız size uzun vadede büyük fayda sağlayacaktır. Danışmanlar, bu bilgileri demonuzu sunmak üzere planlanan ekip üyelerine iletmektedir. Yanıtlarınız danışmanlarımıza, bir ERP sistemine yatırım yaparken tam olarak hangi hedeflere ulaşmayı umduğunuza dair ipuçları verecektir. Daha sonrasında ise sunumu bu hedeflerin etrafında yoğunlaştıracaklardır.

Dave: “ERP demo talebinin arkasında her zaman bir itici güç vardır. Bu cevaplar bana, hangi unsurları öne çıkaracağımı anlamam ve konuşmayı müşteri adaylarının görmek istediği noktalara nasıl yönlendireceğim konusunda yardım ediyor.”

3. Neyi görmek istediğinizi bilin

Satış süreciniz ile ilgili mücadele içerisinde misiz? Üretim raporları oluştururken sorun mu yaşıyorsunuz? Quickbooks için fazla mı büyüyorsunuz? Üretim zamanını izlemek için herhangi bir araca sahip değil misiniz? Demonuzdan nasıl yararlanacağınız konusunda, yaşadığınız zorlukların size rehberlik etmesine izin verin.

“Standart ERP demosunu” istemekten kaçının. En azından abas’ta, böyle bir demoya sahip olmayacaksınız. abas, herhangi bir modelde ve sektörde faaliyet gösteren her ölçekteki işletmeye hizmet eden, çözümler sunmaktadır. Standart demo gibi bir yapıya sahip değildir. Çünkü her bir müşteriye onların, en çok ihtiyaç duydukları/duyacakları özellik ve işlevleri göstermek istemektedirler.

Dave, “Eğer size temel bir tanıtım demosunu üst düzey taraflarıyla gösterseydim, bu altı saat sürerdi. Emlakçılardan piyasada bulunan herhangi bir evi değil, örneğin üç yatak odası ve iki banyosu olan müstakil evleri göstermelerini istiyorsunuz. Aynı durum ERP demoları için de geçerli.”

4. Ne düşündüğünüzü açıkça söylemekten korkmayın

Tipik tanıtım demoları, tıpkı abas’ta yaptığımız gibi, 1-2 saat civarı sürmektedir. Bu demo süresini istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Danışman bir konu hakkında ilginizi çektiğinde, ondan ayrıntılarını vermelerini isteyebilirsiniz. Ama unutmayın ki, o kapı her iki yöne de açılabilir.

Dave: “Şu an işinize uygun olmayan ve ileride de uyma ihtimali bulunmayan unsurları göstermek için zaman harcamama izin vermeyin. Şahsen ben bir saatlik (ya da daha fazla) süreyi izleyicilerime en mantıklı gelen yazılımı göstererek geçirmeyi tercih ediyorum.”

ave’in yaptığı demolar sırasında her zaman işaret ettiği üç nokta ise şunlar:

abas’ın kullanımı kolaydır: Yazılımımızı, teknoloji sihirbazlarından henüz yeni öğrenecek olanlara kadar herkesi düşünerek tasarladık.
abas kapsamlıdır: abas ERP; bulut yetenekleri, mobil erişilebilirlik ve işletmenizin ihtiyaç duyduğu her şey için büyüyen eklentiler listesi ile tamamen entegre, uçtan uca bir çözümdür.
abas ölçeklenebilirdir: İşletmeniz büyüdüğünde veya ihtiyaçlarınız değiştiğinde, abas ERP sizinle birlikte büyümek ve değişmek için oradadır.

5. Asıl meseleyi sonraki aşamalara saklayın

Bir demo; biçim, uyum ve işlevselliğin gösterimidir. Örneğin, abas demosunda abas’ın bir satış siparişini ne kadar çabuk iş emrine dönüştürdüğünü veya sektörünüzün gerektirdiklerine dair, genel hatlarıyla ancak gereksinimlerle örtüşen bir şekilde süreci yürütebileceğinizi göreceksiniz. Detaylar ise daha sonra gelmektedir.

Dave: “Demo, bir implementasyon değildir. Bazen insanlar, yazılımın her bir onay kutusunu kontrol edip etmediği, belgelerin nereden yazdırılacağı ya da bir olay gerçekleştiğinde kimin kimi uyaracağı konusuna saplanıp kalıyorlar. Daha ayrıntılı soruları implementasyona ya da daha kapsamlı bir takip demosuna saklayın.”

İlk demonuzdan sonra siz ve ekibiniz eğer daha fazla şey görmek isterseniz, danışmanımız sizden muhtemelen bazı örnek veya sahte veriler talep edecektir. Devasa, karmaşık veya hassas olan hiçbir şey değildir. Makine imalatçıları için, bir veya iki alt montajdan fazlası olmayacaktır; böylece, takip demosunda parçaların kimliklerinin ve diğer değerlerin arayüzde tam olarak nerede yaşayacağı konusunda size daha derin bir bilgi verilebilmektedir.

6. Mevcut proseslerinizden farklılıklar bekleyin

Değişim oldukça zordur ve belki biraz da korkutucu olabilir, ancak eğer yeni bir ERP sistemi için araştırma içerisindeyseniz aradığınız şey tam olarak değişimdir. ERP, sahip olduğunuz ve daha iyi kaynaklarla toplayabileceğiniz verilerle daha fazlasını yapmakla ilgilidir.

abas ERP’nin potansiyel ERP tedarikçileriniz arasında ilk beşte yer aldığını size bizzat kanıtlamak isteriz. Daha fazla bilgi edinmek için “7 Adımda Doğru ERP Sistemi Seçimi” başlıklı dokümanımızı indirin. Daha da iyisi, Demo Talebinde bulunmak için buraya tıklayın.

Sponsored Content

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Fatura, e-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.