Konu müşteriler olduğunda atılacak en iyi adımın ileri doğru olduğu her zaman söylenir. Müşterilere sağlanan ürün ve hizmetler de, bir işletmenin en çok parlatılan alanıdır. Çünkü, müşterilerin gözünde işletmenin geçmişini, bugününü ve geleceğini temsil eder. Peki bir de organizasyonun iç işlerini bir düşünün. Dahili mekanizmalar gizli mi olmak zorunda? Müşterileriniz sizin dahili süreçlerinizi olduğu gibi görseler ne düşünürlerdi? Müşterilerinize ERP yazılımınızı gösterir miydiniz?

Her ne kadar müşterileriniz ERP sisteminizi görmeyecek olsa da, mevcut IT çerçevenizi görmek açısından bu senaryo oldukça önemli bir hale gelebilir. Eğer belirttiğimiz başlıklardan bir veya birden çoğu sizler için geçerli ise, müşterilerinizin ERP sisteminizi görmemesi için elinizden geleni yapmalısınız – alternatif olarak IT Stratejinizi ve ERP yazılımınızı da değiştirebilirsiniz.

Müşteri verileriniz Excel listelerinde: Müşterilerinizin gizliliği ve güvenliği anlamında zihinlerinde soru işareti oluşturulmasına sebep vermemek adına, müşterilerinizin duymak isteyeceği son şey, kendilerine ait kişisel ve ticari bilgilerin herhangi bir sisteme bağlı olmayan Excel tablolarında bulunduğudur. Eğer tüm müşteri ilişkilerinizin bozulması için gerekli olan basit networkünüzün çökmesi veya bilgisayarın bozulması ise, sisteminizi ve altyapınızı gözden geçirmenin zamanı gelmiş demektir. Veri güvenliği başarılı bir IT stratejisinin temelini oluşturmaktadır ve müşterileriniz için garanti olmalıdır.

ma-abas-erp-01-1

Dahili süreçleriniz, hizmetleriniz ile aynı kalitede değiller: Müşterilerinize sunduğunuz ürün ve hizmetiniz ile gurur duyuyorsunuz. Peki, “Vitrin”inizin arkasında bulunan süreçler ne durumda? Eğer müşterileriniz, tekrar tekrar girilmesi gereksiz olan onca veriye ve manuel çalışma düzenine bir göz atacak olsa, firmanızın sunmaya çalıştığı kaliteli ürün veya hizmetlerinin hala kaliteli olduğunu düşünür mü? IT stratejisi, temelinde, işlerinizdeki kısıtlamaları gidererek, sizi geri çeken noktaları ortadan kaldırmalı ve stratejik hedeflerinize ulaşmanızı sağlayan araçlar sunmalıdır. Organizasyonunuz sundukları ile parıldıyor iken, değer katmayan işlerin ve gereksiz iş süreçleri yüzünden yavaşlayan personelinizin sırtından bu gereksiz ağırlıkları aldığınızda başarabileceklerinizi bir düşünün.

İşleriniz birden çok sistem üzerinde yürüyor: Çıktılarınız, mevcut sisteminizin sizlere sunduğu eskimiş bilgiler ile mi sınırlı? Özelleştirmeler ile birden çok yazılımın birbiri ile entegre edilmesi sonucunda oluşmuş bir sisteminiz mi var? Eski sistemler belki firmanızı bir yere kadar getirmiş olabilir, ancak geleceği göz önüne aldığınızda, “ölçeklenebilirlik” firmanızın başarısı için oldukça kritik bir hal alıyor. Sürdürülebilir büyüme, işletmeniz için sağlamanız gereken en temel hedef. Zira mevcut müşterileriniz ve büyüyen müşteri tabanınız da her zaman daha yüksek kalite isteyecektir.

ma-kullanilan-11

Hiçbir firma mükemmel değildir, özellikle içinde. Pek çok organizasyon, modern olmayan süreçler ve sistemler ile başarılı oluyor – ancak bir yere kadar. Organizasyon büyüdükçe ve karmaşıklık arttıkça, süreçlerde ve sistemlerde etkinlik ihtiyacı da artıyor. Bundan dolayı, işletmeniz için geleceği düşünmeden ve stratejik hedeflerini belirlemeden, şu eski deyişi hatırlamanızda fayda var: esas güzellik iç güzelliğidir.