Yazı dizimizin ilk serisinde, ERP teknolojilerinin ilişki yönetiminize sağlayacağı katkılar ile alakalı bilgi aktarımında bulunmuştuk. Yazı dizimizin bu bölümünde abas ERP’nin farklı ülkelerde çalışan iş birimlerini birbirinden ayıran dil engelinin aşılmasında nasıl kullanıldığı ile alakalı notlarımızı paylaşacağız.
ERP dünyasında, iş süreçleri ve teknoloji gibi konular ağırlıklı olarak konuşulsa da, bizler biliyoruz ki, iş, insan ile ilgilidir. İnsanlar hangi noktalarda birbiri ile iletişim halindedir, hangi noktalarda birbiri ile çakışır, nasıl kişisel ve profesyonel hedeflere bağlanılır – bunlar genelde firmanın başarı ya da başarısızlığını belirleyen faktörlerdir.

glokal

Eski bir deyiş der ki, satış süreçlerinde, satın alım yapanlar, satın aldıkları ürünün özelliklerinde çok, satıcının güven vermesi üzerine hareket ederler. ERP sistemleri sayesinde de, satış ekipleriniz süreç ve operasyonlardan ziyade, bu iletişimin kurulması üzerine yoğunlaşabilirler.

Konu yerelleştirmeye geldiğinde de, her zaman firmanızdaki herkesin aynı dili konuşmasını sağlayamazsanız ancak ERP sisteminiz üzerinde aynı dilin konuşulmasını sağlayabilirsiniz.

Global işletmelerde lisanın önemi – İletişimin işinize katkısı

Global firmaların, tüm müşterilerini ilgilendiren bir kurumsal kültüre sahip olmaları gerektiğinden, iletişim konusunda mayınlı bir arazideler diyebiliriz. Örneğin, yeni bir ürünü piyasaya sürerken, ürünün farklı dillerde ne şekilde anlaşılacağının araştırılması gerekiyor. Bu konudaki en güzel örneklerden birisi Chevrolet ve “Nova” modeli. Chevrolet, bu modeli, diğer piyasalar ile birlikte, Meksika piyasasında da satışa sunmuş ancak “Nova” kelimesinin İspanyolcada “gitmez” anlamına geldiğini hiç hesaba katmamıştır. Dolayısıyla müşterileriyle aralarında çok önemli bir iletişim ve pazarlama fiyaskosu ortaya çıkmıştır.
Bundan dolayı, global bir firma olarak, her dil için farklı ve anlamlı olan bir marka ile çalışarak çalışanlarınızın ürün üzerinde konuşurken farklı bir ad ile hareket etmeleri riskini mi alacaksınız, yoksa yeni bir terim oluşturarak, tüm organizasyondaki çalışanlarınızın aynı dili konuşmasını mı sağlayacaksınız sorusu önem arz etmektedir.
Sizler firma olarak bu seçeneklerden hangisini seçerseniz seçin, global olarak çalışanlarınızın firma içerisinde aynı dili konuşması gerekliliğini göz ardı etmemeniz gerekiyor. Dahası, organizasyonunuzun tamamında da sağlayabileceğiniz maksimum istikrarı sağlamanız gerekiyor. Çalışanlarınızın birbirleri ile iletişiminin doğru olması gerekliliğinden dolayı, dahili iletişim kurarken, dil bariyerinin oluşmasının önüne mutlak suretle geçilmesi gerekiyor.
Tabii ki ilişki ve başarı arasındaki bağ, sadece organizasyonunuzun satış süreçlerini ilgilendiren konularda geçerli değil. İstanbul’daki pazarlama metin yazarı, İtalya’daki ürün tasarımcısını arayarak, ürünün nasıl çalıştığını sorduğunda, belirli terimler üzerinde konuşmalar gerekiyor. Eğer dahili iletişim dilinizi, standart bir hale getirdiyseniz de, bu iletişim çok daha kolay sağlanıyor. Haricinde ise bilginin aktarımı sırasında oldukça ciddi kayıplar – eksikler meydana gelebiliyor.
İş hayatında aynı dili konuşanların dahi anlaşmasının zor olduğu günümüzde, global olarak aynı dilin konuşulmasını sağlamak sizin için bir kabus gibi gözükebilir. Ancak ERP yazılımlarının, dil de dahil olmak üzere pek çok öğenin standardizasyonunu kolay hale getirmesi sayesinde organizasyonunuz için doğru adımları atabilirsiniz.

glokal

ERP sistemini kullanarak dahili lisanınızı standart hale getirme

abas ERP sistemi, sistemin içerisinde dahili sözlükler oluşturulmasına izin veren esnek yapısı ile tüm organizasyonunuzda aynı terimlerin kullanılmasını mümkün kılar. Tabii ki, bu yapının firmaya adapte edilmesi noktasında birkaç farklı metot vardır:

  • 29 lisanda kullanıcı arayüzleri: abas ERP, oluşturulmuş olan iş süreçlerinin, standardında tamamen ücretsiz olarak gelen pek çok dile çevrilmesi sayesinde, tüm global operasyon süreçlerinizde sizleri destekler. Organizasyon içerisinde sabit tüm ERP sahalarının, kullanıcı diline göre ERP sisteminde halihazırda bulunması haricinde, teklif formları vb. gibi, organizasyonunuza özel yapı, ekran ve formların da, bir kez hazırlandıktan sonra, tüm lisanlarda kullanımını sağlar, lokal olarak müşterilerinize, müşterilerinizin kendi dilinde hizmet sunma imkanını sağlar.
  • Dahili sözlükler: Tüm dillere çevrilemeyecek kadar karmaşık terimleriniz mi var? Birden fazla ofisinizde standart hale getirilmiş çeviriler mi kullanmak istiyorsunuz? abas ERP, içerisinde bulunan dahili sözlükler ile kendi terimler sözlüğünüzü oluşturabilir, tüm organizasyonunuzda global olarak bu terimler sözlüğünün kullanımını sağlayabilirsiniz.

Bu özellikleri sayesinde, abas ERP, firmanızı oldukça ciddi bir iş yükünden kurtarırken, gerektiği takdirde kendi terminolojinizi sistem içerisinde oluşturmanıza imkan sağlayarak, organizasyonunuzun tamamında istikrarı sağlar.

Sponsored Content

abas-sponsored

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Fatura, e-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.