Sürekli iyileştirme, firmanızın kullandığı sistemleri veya süreçleri en iyi şekilde kullanmaya yönelik ısrarlı çabadır. Bu gelişmeler bazen aynı anda bazen de artarak gerçekleşir. Firmanızın değer katan yönlerini güçlendirmek ve mükemmelleştirmek aynı zamanda değer katmayan yönleri ortadan kaldırmak; amaç her iki durumda da aynıdır.

Bugün, sürekli iyileştirmenin temel faydalarından birkaçını paylaşıyoruz. Ayrıca, ERP implementasyonuyla ilgili neler gerektiğini de açıklayacağız.

iyileştirme

Sürekli İyileştirme ile ERP arasındaki ilişki nedir ?

Birçok firma, eski sistemlerinin hızlanmadığını sürekli iyileştirme sürecinde fark eder. Diğer bir deyişle, operasyonlarında sağlam bir ERP sistemi ile azaltılabilecek büyük verimsizlikler ve sıkıntılı noktalar bulurlar.

Bir ERP implementasyonundan sonra sürekli iyileştirme çok önemlidir. Canlı yayın sonrası, yeni ERP sistemini ve süreçlerini iyileştirmeye yönelik fırsatlar aramakla ilgilidir. Bu çaba ile bir ERP mükemmeliyet merkezi oluşturmak çok önemlidir.

Sürekli İyileştirmenin 5 Önemli Faydası

Zaten bir ERP sistemi kurulmuşken, neden sürekli iyileştirmeye çaba göstermelisiniz? Bu çabaya yatırım yapmanız için en önemli nedenlerden birkaçına bakalım.

1. Çalışanların motivasyonu

Sürekli iyileştirme, izole edilmiş ve ayrı ekipler halinde yapılan bir etkinlik değildir. Aksine, tüm firma kültürüne nüfuz eden bir girişimdir; burada her çalışan, kendilerine verilen araçlardan en iyi şekilde yararlanmak için gayret gösterir.

Bu da, herkesin firma hedeflerinin önemli ve değerli bir parçası olduğunu hissettiği daha aktif bir iş gücünü teşvik etmeye yardımcı olabilir. Bu, çalışanların moralini artırabilir, çalışan değişim hızını düşürebilir ve herhangi bir yeni teknoloji için daha fazla kullanıcı benimsemesine yardımcı olabilir.

2. Geliştirilmiş Ürün Kalitesi

Sürekli olarak ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve süreçlerinizi iyileştirmeye odaklanırsanız, aynı zamanda her alanda iyileştirilmiş kalite elde etmeniz de kaçınılmazdır. Bu çaba, operasyonlarınıza yakından ve dikkatli bir şekilde bakmanızı, nihai çıktıyı tehlikeye atabilecek sorunları tanımlamanızı gerektirir.

Her şey çok iyi gitse bile, her zaman onları daha iyi hale getirme fırsatları vardır. Sürekli iyileştirme ile ekiplerinizi daha yüksek kalite düzeylerinden sorumlu tutabilir, yeniliğe giden yolun her yönüne ince ayar yapabilirsiniz.

3. Artan Verimlilik

Şirketinizin yıllardır aynı genel prosedürleri ve iş akışlarını izlemesi muhtemeldir. Eğer durum buysa, bir monotonluk içinde sıkışıp kalabilir ve bunun farkında bile olmayabilirsiniz. İyileştirmenin yollarını analiz etmez, işi bitirmenin daha kolay, daha iyi ve daha karlı bir yolu olduğunu fark edemezseniz aynı verimlilik düzeyinde kalabilirsiniz.

Sürekli iyileştirme, daha fazla değil, daha akıllı çalışmanın yollarını aramak anlamına gelir, böylece kaliteden ödün vermeden görevleri çok daha kısa sürede gerçekleştirebilirsiniz.

Çoğu zaman bu, süreç iyileştirmenin ötesine geçen ve bunun yerine mevcut süreçleri yeniden tasarlamaya odaklanan iş sürecinin yeniden yapılandırılmasını gerektirir. Amaç, gelir elde etmek, operasyonel maliyetleri düşürmek ve rekabet avantajı sağlamaktır. Bu, diğer avantajların yanı sıra, daha az tedarik ve işleme süreleri ve daha hızlı teslimat anlamına gelebilir.

4. Daha Düşük Maliyetler

Şirketiniz şu anda değer katmayan teknolojiye veya süreçlere ne kadar para harcıyor? Muhtemelen bu sayı düşündüğünüzden daha yüksek.

Yalın yönetimin zorlu ilkelerinden biri, atık alanları aramaktır. Bu alanlar bulunduktan sonra, onları tamamen ortadan kaldırabilir veya daha az kaynak tüketecek şekilde değiştirebilirsiniz.

Bu, üretimde bariz bir avantaj olsa da, diğer birçok endüstrinin kontrollerini sıkılaştırmasına ve itibarını iyileştirmesine yardımcı olabilir.

Örneğin finans kurumlarını ele alalım. Bir danışmanlık firması, hali hazırda taşımak zorunda olduğu genel giderleri hesaba katmak için ücret talep edebilir, ancak dahili atıkları kaldırabilirse, rekabetçi konumunu iyileştirmek için bu ücretleri ortadan kaldırabilir veya azaltabilir.

5. Gelişmiş Müşteri Memnuniyeti

Başlangıçta, sürekli iyileştirme kesinlikle firma içi bir çaba gibi görünebilir. Görevlerin çoğu dahili optimizasyona odaklanırken, iyileştirme sayesinde doğrudan, müşteriyle yüz yüze iletişiminize doğru akar.

Daha yüksek kaliteli ürünler, müşteri desteğinin daha az aranması anlamına gelir. Daha hızlı teslimat süreleri mutlu, tekrar alıcılar demektir. Bağlı ekip üyeleri, daha iyi müşteri erişimi demektir. Hepsi birbirine bağlı olarak gelişir.

Uzun Vadede İyileştirme ve Yenilikçilik

İş dünyasında, rahatlamayla birlikte rehavet sizi durağan hale getirebilir. Rekabeti sürdürmek, sektörünüzde büyümek ve müşterileri memnun etmek için sürekli olarak iş performansını eskisinden daha iyi yapmanın yollarını aramalısınız.

Sürekli iyileştirmelerin faydaları çok geniştir ve bu önemli girişime yatırım yapmak isteyen her firma için mevcuttur. ERP danışmanlarımız başlangıç yapmanıza yardımcı olabilir. Sürekli iyileştirme kültürünün nasıl oluşturulacağını öğrenmek için bizimle iletişime geçin.

abas-sponsor

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 4.ooo′den fazla orta ölçekli üretici işletmeye 40 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP yazılımı ile müşterilerine uçtan uca dijital dönüşüm çözümleri sunmaktadır.

Standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Dashboard, BI (İş Zekası), BPM (İş Süreçleri Yönetimi), RPA (Robotik Süreç Otomasyonu) entegrasyonu, APS (İleri Planlama Çizelgeleme ve Simülasyon), CAD/PDM entegrasyonu, DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Dönüşüm (e-Fatura, e-Defter Entegrasyonu, e-Arşiv, e-İrsaliye), Banka ve B2B entegrasyon çözümlerini de sunmaktadır