Unitec Makine, işletmenin tüm ihtiyaçlarını tek bir veritabanından yöneterek, kurumsal hafızayı oluşturmak, iş takibi sayesinde verimliliği artırarak, tedarik zincirini güçlendirme hedefi ile başladığı ERP projesinde abas ERP yazılımını seçti. ERP Proje Seçim Süreçleri ile alakalı Unitec Makine firma ortağı Sayın Baykal Karagöz Bey ile görüştük:

ERP

Unitec Makine’yi tanıyabilir miyiz?

Baykal Karagöz: Unitec Makine San. İml. İth. ve Tic. A.Ş, 2008 yılında takım tezgahları sektöründeki çalışmalarına İstanbul’da başlamıştır CNC takım tezgâhlarının satış ve servis merkezlerini İstanbul dışında, İzmir, Ankara, Bursa ve Konya illerine taşıyarak, hizmet ağını genişletmiştir.

Firmamız Tsugami, Hardinge & Bridgeport, Enshu, Stama, Kapp-Niles, Richardon, Fuji, Bourn&Koch, Emco, Emco Mecof, Handtmann, Torni Tacchi, Surface Alliance Grubu (Lpw, Emo, Hösel, Höckh) ve daha bir çok dünya markasının Türkiye temsilciliğini üstlenmiştir.

Nitelikli ve konularında uzman mühendis ve tekniker kadrosuyla hizmet kalitesini gün ve gün arttırarak Türkiye pazarında, otomotiv, medikal, havacılık, gemicilik, kalıp &tasarım ve benzeri sektörlere, dünya devi firmaların makinelerini sunarak sektörün lideri olma hedefine yaklaşmaktadır.

Unitec Makine firmasında ERP Yazılımı gereksinimini doğuran sebepler nelerdi?

Baykal Karagöz: Firmamız kuruluşundan bugüne artan bir ivme ile büyümekte, işletmemizin insan kaynaklarından, planlamaya, satıs sonrası servisten, satış / dağıtıma, malzeme yönetiminden, muhasebe ve finansa kadar tüm birimlerinde raporlama ve iş takibi zorlaşmaktaydı. Ayrıca müşteri bilgilerimizi doğru şekilde arşivlemek ve tüm verileri sınıflandırarak iş takibimizi kusursuz yapmak istiyorduk. Tek başına bir CRM programı ya da sadece bir departmanın kullanabileceği bir program değil, bütünü kapsayan ve darboğazlarımızı öngörerek iş kayıplarımızı önleyecek bir yazılım ihtiyacımız vardı.

ERP süreciniz içerisinde hangi seçim kriterlerine önem verdiniz?

Baykal Karagöz:İşletmemizin tüm birimlerinde ortak bir yöntemle çalışan, yerli muhasebe mevzuatına uygun olan, stok takibinde hızlı ve CRM destekli olmasına özen gösterdik. Seçeceğimiz programın aynı zaman da kurumumuzun işleyiş ve çalışma disiplinine uygun, esnek bir yapıya sahip olması ön önemli kriterlerimizdi.

Değerlendirmeniz sonucunda abas’ı tercih etmenizdeki temel sebepler nelerdi?

Baykal Karagöz:abas’ın standardında yer alan güçlü CRM yapısı, satış konfigüratörü gibi opsiyonel esnek satış kurgusunun bulunması, ürünün satınalma aşamasından satış ve servisine kadar seri numarası takibine yani tam izlenebilirliğe imkan sağlaması, aynı zamanda finansal & muhasebesel açıdan mevcut mevzuata uygunluğu tercihimizi abas’tan yana kullanmamızdaki ana etkenlerdi.

Sponsored Content
ERP

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, E-Fatura, E-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.