Yıllardır, orijinal ürün üreticileri (OEM), hacim anlamında belirgin bir değişiklik olmamasına rağmen, pazar paylarında düşüş yaşıyorlar. Buna bağlı olarak, sürekli pazar payını ve pazar hacmini artıran otomotiv ana sanayi için, tedarikçilerin rolü günden güne artıyor.

Otomotiv üreticilerinin tedarik stratejileri sadece iç üretimlerindeki düşüş ve üretimin dış kaynaklara kaydırılması ile tanımlanmıyor, bunun yanı sıra artan global tedarik süreçleri de bu stratejiyi belirleyen unsurlardan biri.

auto-abas-edi

Lojistik Süreçlerindeki Artan Talep

Küreselleşmenin sonucu olarak tüm Dünya’da lojistik süreçler üzerindeki talepler artmaktadır. Artan karmaşıklık, Almanca konuşulan ülkelerdeki VDA mesajları gibi bölgesel formatları gereksiz hale getirmiştir. Bu nedenle çoğu orijinal ürün üreticileri (OEM) VDA mesaj formatlarını EDIFACT temelli yeni global EDI mesajlarıyla değiştirmek için uzun vadeli bir sürece girdiler.

Volkswagen Öncülük Ediyor

Daimler gibi birçok otomotiv üreticisi halen tereddüt içindeyken, Volkswagen bu değişim sürecinde başı çekiyor ve 2018 yılı itibariyle temel VDA mesajlarını aşamalı olarak durdurmayı planlıyor. 2014 yılında başlayan bu değişim süreci sadece Almanya’da 5.000 tedarikçiyi etkiledi.

Tedarikçilerin karşılaşacağı yeni zorluklar hakkında Webinar

Otomotiv ana sanayinin tedarikçisi konumundaki çoğu firma, 2016 sonunda tahmini teslimat planları (VDA 4905) ve JIT teslimat planları (VDA 4915) VDA mesajlarındaki değişimden etkilenecekler. 27 Ekim’de gerçekleşecek webinar bu değişimin temellerine odaklanırken, firmanızın gerekli aksiyonları zamanında alabilmesini sağlayacak.

Webinar Detayları
Konu: Otomotiv tedarik zincirinde global EDI mesajları
Tarih: 27 Ekim 2015, 18:00 – 19:00 (Türkiye saati)
Sunan: Ozan Kesim, Otomotiv & SCM Danışmanı