Her gün aynı problemleri yaşıyorsunuz – güne başlarken ve gün biterken – tekrarlanan işler, verimsiz süreçler ve verinin görülemez olması. Firmanızın ERP yazılımı ihtiyacı oldukça açık şekilde ortadayken, zaman zaman üst yönetimi ikna etmeniz ve ERP’nin gerekliliğini anlatmanız oldukça zor olabilir.
ERP

Üst düzey yöneticilerin ERP yazılımı satın alma konusunda ikna edilmesi, projenin başlaması ve başarılı olması için çok önemli bir konu. Pek çok ERP uyarlaması, üst yönetimin desteği ve katılımı olmadığı için oldukça ciddi anlamda finansal kayıp oluşturuyor. Yönetimin katılımı olmadan firmanızın ERP uyarlaması yatırımı limitli kalırken, çalışanların direnişi ve gözetim eksikliği ile projenin hedeflerinden oldukça uzaklaşması söz konusu oluyor. Yönetiminize yeni bir ERP yazılımının önemini anlatmak ve desteklerini almak için, şu beş farklı yaklaşımı göz önüne alabilirsiniz:

1.Faydaları belirleyin: Firmanın yaptığı her diğer girişimde olduğu gibi, yatırımdan geri dönüşün ölçülmesi ve faydaların ortaya konulması oldukça önemli. Sıkıntılı konuların ve darboğazların ortaya konması, yönetiminizin verimsizlikleri daha iyi kavramasını sağlayacaktır. Muhtemelen departmanınızda oluşturulan haftalık bir raporun, oluşturulma süresince harcanan zaman ve işin yapılması için gerekli personelin enerjisini hesaplarsanız, ortaya çöpe atılan zaman ile ilgili gerçekçi sonuçlar koyabilirsiniz. Bir raporun hazırlanması için 3 personel 2 saat harcıyor ise, yılda yaklaşık 312 saatlik bir zaman kazanabilirsiniz.

2.Büyümenin desteklenmesi: İşiniz büyürken, mevcut süreçler büyümeyi destekleyebilecek mi? İşlerini büyütmek pek çok yöneticinin başlıca stratejik hedefidir. Satış veya servis süreçlerini desteklemek için geliştirilen veya modernleştirilen süreçlerin ortaya konması, bir ERP sistemi ihtiyacını daha belirgin hale getirir.

3.Çalışanların desteğini alın: ERP uyarlaması firma genelinde bir projedir. Diğer departman veya ekiplerin sıkıntılı süreçlerini öğrenmeniz, ERP yazılımının potansiyel faydalarını daha geniş bir perspektifle sunmanızı sağlar. Birden çok departmanın veya çalışanların bu süreci desteklemesi, yöneticileri konuya yüksek öncelik vermesi yönünde cesaretlendirecektir.

4.Müşteri memnuniyetinin artması: Verimsiz iş süreçleri zaman kaybına ve hüsrana sebep olur ki, bu da zamanla doğrudan veya dolaylı olarak müşterilerinize ciddi ölçüde yansır. Örneğin, manuel süreçlerin müşteri işlerini geciktirmesi; sipariş işleme, üretim veya sevkiyat gibi. İşlerinizde şeffaflığı artırır ve daha verimli hale getirirseniz, müşteri memnuniyeti de aynı zamanda artacaktır.

5.Düzenleyici işlemler: Yeni bir ERP yazılımı, raporlama ve izleme kapasitenizi artıracak olan düzenleyici işlemlere dönüşecektir. Kalite kontrol sonuçları daha yakından takip altına alınacak ve kayıt edilecektir ve ayrıca gerekli raporlar daha anlaşılabilir ve ulaşılabilir hale gelecektir.

Bu başlıkları izleyerek, yöneticinizi firmanızın yeni bir ERP yazılımına ihtiyacı konusunda daha kolay ikna edebilirsiniz.

Yazar: Christine Thai, Panorama Consulting Solutions İş Analisti.

Orijinal metin: http://panorama-consulting.com/convincing-the-c-suite-new-erp-software-please/

Sponsored Content

ERP

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, E-Fatura, E-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.