Her hizmetin dijitalleştiği bir dönemde, KEP gibi bir ürünün çıkmasının kaçınılmaz olduğunu belirten eFinans Genel Müdürü Okan Murat Dönmez, devlet kurumları tarafından planlanan ve desteklenen bu tarz dijital ürünlere geçişlerin daha hızlı olduğunu vurguluyor.
KEP’in banka müşterisi için avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), standart e-posta hizmetlerine ilave olarak, gönderenin ve alıcının belirli olduğu; içeriğin, gönderim-alım tarih ve saatinin elektronik imza ve zaman damgası ile sabitlendiği, delil özelliği taşıyan, belgeyi oluşturan ve muhafaza eden sistemin genel adıdır.
Bankalar, gizlilik ve güvenliğin son derece önemli olduğu yazılı talimat ve bildirimlerin gönderiminde ve alımında Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) kullanabilmektedir. Bu sayede belge ve bildirimlerin hızlı bir şekilde istenen kişi / kuruma ulaştırılması ile birlikte, iletilen belge ve bildirimler yasal geçerlilik kazanmakta ve delil niteliği oluşturmaktadır.
eFinans olarak KEP hizmetini bizden alan müşterilerimize birçok avantaj sunuyoruz. Gönderici ve alıcının kimlik tespitini sağlanması; KEP içeriğinin 3. Kişiler tarafından değiştirilemeyeceğinin garantisi; gönderim ve alım zamanının kesin tespiti bu avantajlardan sadece birkaçı.
Kayıtlı Elektronik Posta’nın birçok sektörde farklı kullanımı mümkün. Banka müşterilerine avantaj sağlayan özelliklerinden en önemlileri ise;
• Ödeme ve Tahsilat Bilgilendirmeleri
• Kredi Bilgilendirmeleri – Kredi başvuru durum bilgisi, kredi taksit hatırlatma vb.
• Hesap / Kredi Kartı Bildirimleri – Kredi kartı ekstre gönderimi, hesaba para giriş – çıkış bildirimleri vb.
• Teminat Mektubu Gönderimi – İhale makamına ve müşterilere KEP ile gönderim.
Bankanız nezdinde KEP kullanıcı sayısı bu yıl ne kadar olacak?
KEP’in yeni gelişen bir hizmet olması ve bireysel / kurumsal kullanıcı adetlerinin her gün artması nedeni ile bu konuda net bir sayı vermemiz şu aşamada çok mümkün değil. Ancak, eFinans olarak 2016 yılı sonunda yüzde 15’lik Pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz.
eFinans KEP’in sunduğu hizmetlerden bahsedebilir misiniz?
KEP alan kişi ya da firmaların, hizmetten yararlanmaya başlamadan önce mutlaka kimlik doğrulaması yapması gerekiyor. Bu bağlamda, sektörde bir ilki gerçekleştirerek Finansbank müşterilerinin eFinans KEP için kimlik doğrulamalarını toplamda 600’den fazla noktada bulunan Finansbank şubelerinden yapabilmelerine olanak sağlıyoruz. Bu sayede, eFinans KEP hizmetimizi tüm Türkiye’de yaygınlaştırma şansını yakalıyoruz.
eFinans KEP ile çıtayı biraz daha yükselttik ve SMS / e-posta bildirimleri, çöp kutusundaki postaların geri yüklenebilmesi gibi standart KEP hizmet özelliklerine eFinans KEP kullanıcılarının yararlanabileceği yeni ve farklı özellikler ekledik:
• KEP iletilerini gelen kurum, konu vb. başlıklar ile gruplayarak kolay çalışma imkanı sağlanabilir.
• Gönderilen veya alınan e-postalar arşiv klasörüne kaldırılabilir ve istenildiği anda ulaşılabilir.
• “Otomatik kaydet” özelliği ile siz iletinizi oluştururken sistem otomatik olarak postalarınızı taslak olarak kaydeder.
• “Önemli” klasörü sayesinde e-postalar, önem derecesine göre seviyelendirilebilir.
• eFinans KEP sisteminde e-posta dosya ekleri, kullanıcı tarafından imzalanarak eklerin güvenliği arttırılabilir.
• KEP gönderim sürecinde eFinans’ın sunduğu iş akışı menüsü ile e-postanın hazırlık safhasında gerekli birimlerin onayından geçmesi sağlanabilir. Bu akış ile departman yöneticisinin hazırladığı bir KEP gönderisi, bir üst yöneticinin onayı olmadan gönderilemeyecek şekilde ayarlanabilir.
Eklemek istediğiniz farklı bir konu var mıdır?
Her hizmetin dijitalleştiği bu dönemde, KEP gibi bir ürünün çıkması kaçınılmazdı. Devlet kurumları tarafından planlanan ve desteklenen bu tarz dijital ürünlere geçişler çok daha hızlı gerçekleşiyor. Biz de eFinans olarak bu geçişlerde müşterilerimize yalnızca ürün satışı yapmıyor; aynı zamanda müşterileri ve sektörü bilgilendirmeye, katma değerli ek hizmetler ile en iyi ve yenilikçi hizmeti müşterilerimize sunmaya gayret ediyoruz.