Türkiye’nin en büyük bağımsız yazılım şirketlerinden Logo Yazılım, net satış gelirlerini ilk yarıyılda %20 artırarak 139,8 milyon TL’ye yükseltti. Şirket net dönem kârını ise %48 artırarak 34,9 milyon TL elde etti. Sürdürülebilir büyümenin en önemli göstergelerinden tekrarlayan gelirler ise %32 oranında artarak satışların %55’ini oluşturdu.
Türkiye’nin en büyük bağımsız yazılım kuruluşu Logo Yazılım, uzun yıllardır devam eden başarılı performansını 2018’in ilk yarıyılında da sürdürdü.
Logo Yazılım, net satış gelirini bir önceki yılın aynı dönemine göre %20 artışla 139,8 milyon TL’ye yükseltti. Şirketin faiz, amortisman ve vergi öncesi faaliyet kârı (FAVÖK)%23 artış göstererek 50,7 milyon TL’ye, net dönem kârı ise %48 artış göstererek34,9 milyon TL’ye ulaştı.
-devlet çözümlerinde firma sayısına göre sektör liderliğini sürdüren Logo’nun, ilk yarıyılda müşteri sayısı %26 ve harcanan kontör adedi ise %32 arttı.
Güçlü bilançoyla bu yarıyılı tamamlayan Logo’nun özkaynakları yıllık %42 büyürken, likiditesi artmış borçluluğu %23 azaldı. Kuruluşundan bugüne Ar-Ge yatırımlarına öncelik veren Logo Yazılım’ın, hem Türkiye hem de Hindistan ve Romanya’daki Ar-Ge yatırımlarıyla beraber toplam Ar-Ge yatırımlarının faturalanan gelirlere oranı %31oldu.
İlk yarıyıl finansal sonuçları değerlendiren Logo Yazılım İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu, “2018’e hızlı bir tempoyla giren Logo Yazılım, ilk yarıyıl sonuçlarında da benzer bir başarı yakaladı. Yıllardır devam eden rekor büyüme ve kârlılık oranlarımızı, yalın yönetim anlayışımız ve bu doğrultuda oluşturduğumuz başarılı iş modeli sayesinde, sürdürülebilir bir şekilde artırmaya devam ediyoruz. Kurumsal sürdürülebilirlik ile yüksek finansal performans arasındaki güçlü bağa inanıyor ve bu yönde yatırımlar yapıyoruz. Yenilikçi ürünlerimiz ve başarılı iş modelimiz sayesinde, iş ve çözüm ortaklarımızın yanı sıra müşteri ve yatırımcılarımıza da değer yaratmaya devam edeceğiz.” dedi.
Logo Yazılım / Seçilmiş Finansal Göstergeler (UFRS) | |||
2017 İlk Yarıyıl |
2018 İlk Yarıyıl |
Değişim |
|
Net Satış Gelirleri |
116,9 Milyon TL |
139,8 Milyon TL |
% 20 |
FAVÖK |
41,2 Milyon TL |
50,7 Milyon TL |
% 23 |
Net Dönem Kârı |
23,6 Milyon TL |
34,9 Milyon TL |
% 48 |