Özet: Bu blog yazısında, Microsoft Dynamics 365 ve NetSuite gibi önde gelen iki iş otomasyon yazılımı sistemi arasındaki farkları açıkladık ve bunların ERP, CRM, Finans, Operasyonlar ve üçüncü taraf entegrasyonları vb. gibi temel özelliklerini ele aldık.
İş süreçlerinizi tamamen düzenlemeye yardımcı olan kapsamlı bir iş yazılımı mı arıyorsunuz? Pek çok güvenilir seçenek var ve bu yüzden bir seçim yapmak zordur. Piyasadaki iş yazılım çözümlerinin her birinin kendi artıları ve eksileri vardır. Bu da seçim yapmayı daha da zorlaştırır. İş yazılımını seçmek, iş süreci otomasyon hedefiniz, gerekli modüller, ölçeklenebilirlik ve özelleştirme vb. dahil olmak üzere çeşitli değişken faktörlere bağlıdır.
Oracle NetSuite, küçük ve orta ölçekli işletmeler için lider bir ERP otomasyon yazılımı çözümü olmayı sürdürüyor. Microsoft Dynamics 365 bu pazarın payını talep ediyor. Bu ERP yazılım sistemlerinden hangisinin daha iyi olduğu konusunda yaygın bir tartışma var. Bu nedenle, Microsoft Dynamics 365 ile NetSuite karşılaştırmasını daha derinlemesine inceleyeceğiz.
NetSuite & Microsoft Dynamics 365: Genel Bakış
Her şeyden önce, Microsoft Dynamics ve NetSuite karşılaştırmasına derinlemesine girmeden önce, her ikisinin de yalnızca geleneksel ERP sistemleri olmadığını, ERP, CRM, depo yönetimi, envanter yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, finans ve muhasebe dahil olmak üzere çeşitli özelleştirilebilir ve ölçeklenebilir modüllere sahip tam teşekküllü iş yazılım sistemleri olduğunu bilmeliyiz.
Hem Microsoft Dynamics 365 hem de NetSuite, esas olarak tüm nişlerdeki küçük ve orta ölçekli işletmeleri hedefleyen bulut tabanlı Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) platformlarıdır. Her ikisi de birden fazla endüstri gereksinimlerini karşılamak için iyi donanımlıdır. Her ikisi de, tüm paket için ödeme yapmak yerine, ERP, CRM, finans, e-ticaret veya başka herhangi bir modülün ayrı ayrı seçilmesine izin verir.
NetSuite, tüm niş işletmeler arasında daha geniş pazar varlığı nedeniyle rekabet avantajına sahiptir. NetSuite ayrıca daha özelleştirilebilirdir ve işletmeler tarafından halihazırda kullanılan eski yazılım sistemlerini entegre etmek daha kolaydır. Son olarak, Microsoft Dynamics 365’in aksine NetSuite, olağan küçük ve orta ölçekli işletme kitlesinin yanı sıra birkaç büyük kuruluş tarafından da benimsenmiştir.
Şimdi NetSuite ve Microsoft Dynamics 365 arasında bir karşılaştırmaya başlayalım.
NetSuite ERP’ye Kısa Bir Bakış
NetSuite, hizmet olarak yazılım (SaaS) modeliyle lider bulut tabanlı Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılım çözümü olmaya devam ediyor. Sistem son derece esnek, ölçeklenebilir ve hem küçük hem orta ölçekli hem de büyük ölçekli işletmelere uyacak şekilde özelleştirilebilirdir. Geniş bir işletme havuzuyla birlikte gelir ve her şeyi ERP, CRM, SCM, E-ticaret ve PSA gibi modülleri bir platformda barındırır.
NetSuite ERP sistemi, işletmelerin iş süreci otomasyonunun avantajlarından yararlanmalarına yardımcı olmak için birden fazla operasyonel süreci düzene sokmasıyla da bilinir. Satış, pazarlama, müşteri desteği ve hizmeti, saha hizmeti, e-ticaret ve daha pek çok farklı iş süreçlerine yönelik modüller ve uygulamalarla yüklü olan NetSuite ERP, modern işletmeler için eksiksiz bir ERP sistemi sunar.
NetSuite ERP’nin temel özellikleri şunlardır:
· İş zekası için analiz paketi
· Denetim izinin 360 derece görünürlüğü
· Muhasebe ve vergi yönetimi
· İş akışı yönetimi
· Finansal raporlama ve planlama
· Varlık yönetimi
· Entegre finansal raporlama
· E-ticaret ve perakende yönetimi
· Depo yönetimi
· Envanter yönetimi
· Tedarik zinciri yönetimi
· Sipariş karşılama yönetimi
· Satış Noktası (PoS) sistemleri
· Özelleştirilebilir gösterge tabloları ve raporlar
Microsoft Dynamics 365’e Kısa Bir Bakış
Microsoft Dynamics 365 tek, sağlam ve zengin özelliklere sahip bir platform aracılığıyla kapsamlı bir CRM seti, ERP araçları ve yetenekleri sunan bulut tabanlı ve güçlü bir ERP çözümüdür. Bir dizi yapılandırılabilir özelliğe ve işlevselliğe sahiptir.
Microsoft Dynamics 365’in temel özellikleri şunlardır:
· Birleştirilmiş bir kullanıcı arayüzü
· İş süreci otomasyonu
· Web istemcisini yenileme yeteneği
· Birden çok seçenekle özel yapılandırma
· Faaliyetleri izlemek için ayrıntılı zaman çizelgesi
· Satış ve iş tahmini
· İletişim yönetimi
· Satışları izlemek için kapsamlı bir gösterge tablosu
· İletişim yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Hem Microsoft Dynamics 365 hem de NetSuite satış, pazarlama, müşteri adayı oluşturma ve müşteri hizmetleriyle ilgilenen sağlam ve kapsamlı CRM modülleriyle birlikte gelir. NetSuite, CRM+ çözümünü 2005 yılında geri getirdi ve bu, NetSuite’in bir ERP yazılımı olmaktan tam teşekküllü bir iş yönetimi yazılımı platformuna dönüşmesinde bir dönüm noktası oldu. Tüm müşteri yaşam döngüsünü düzene sokmak için iyi donanımlı bir CRM çözümü olarak başlayan NetSuite CRM modülü, yıllar içinde hızla ilerleyerek müşteri takdiri topladı.
Microsoft Dynamics, CRM çözümünü 2003’te getirdi ve bu, Microsoft Dynamics iş yönetimi paketindeki müşteri ilişkileri yönetimi modülüydü. 2011’den itibaren, Dynamics CRM çözümü bulut desteği sunmaya başladı ve sonra birkaç sürüm daha piyasaya sürüldü.
NetSuite CRM+
Bulut tabanlı bir SaaS çözüm sağlayıcısı olarak NetSuite, çeşitli iş ihtiyaçlarını karşılamak için daha fazla esneklik yaratan birkaç farklı modül aracılığıyla özellikler ve işlevler sunar.
NetSuite CRM+ tarafından sunulan temel modüller:
· Satış süreci ve personel otomasyonu
· Müşteri hizmetleri yönetimi
· Pazarlama süreci otomasyonu
· Tedarikçi ve iş ortağı ilişkileri yönetimi
Microsoft Dynamics 365 CRM
Microsoft Dynamics 365, üç belirli uygulama aracılığıyla CRM işlevleri sunar. Bu uygulamalar sayesinde, tıpkı NetSuite CRM modüllerinde olduğu gibi, Microsoft Dynamics CRM çözümü, işletmelerin her uygulamayı ihtiyaç duydukları özelliğe göre ayrı ayrı kullanmalarına olanak tanıyan modüler bir yapıya sahiptir.
Microsoft Dynamics 365 CRM çözümünün özellikleri:
· Satış için Dynamics 365 CRM
· Müşteri Hizmetleri için Dynamics 365 CRM
· Perakende için Dynamics 365 CRM
Microsoft Dynamics CRM’nin bu üç temel modülü veya uygulaması dışında, daha fazla esneklik için karışımda kullanılabilecek şirketten birkaç başka uygulama daha var. Bu uygulamalardan bazıları Project Service Automation, Field Service, Social Engagement ve Microsoft Relationship Sales’i içerir.
Finans ve Operasyonlar
NetSuite ve Dynamics 365 platformlarının her ikisi de sağlam Finans ve Operasyonlar (F&O) modülleri sağlar ve gelişmiş iş yönetimi ihtiyaçlarını ve uygulamalarını karşılamak için geliştirilmiştir. Operasyonel ve finansal süreçleri kolaylaştırmak için zaten oldukça güvenilir olarak kabul edilirler.
NetSuite Finance & Operations (F&O), bir işletmenin finansmanını ve operasyonlarını otomatikleştirmek için sağlam bir bulut tabanlı çözüm sunar.
Microsoft Dynamics 365 F&O olarak da adlandırılan Microsoft Dynamics 365 Finance, tüm finansal ve operasyonel süreçleri tek bir paket üzerinden düzenleyip entegre edebilen sağlam ve donanımlı bir çözümdür.
Eski Yazılımlardan Geçiş Kolaylığı
İş operasyonlarını yürütmek için eski yazılım çözümlerine güvenen işletmelerin, NetSuite veya Microsoft Dynamics 365 gibi modern ERP otomasyon paketlerini benimserken bu mevcut yazılımlardan sorunsuz bir geçiş sağlamaları gerekir. Örneğin, bunca zamandır yerli muhasebe temelli yazılımlar kullanıyorsanız, NetSuite’in muhasebe işlevlerine geçişi düşünmek çok yerinde olacaktır.
Geçişle ilgili olarak, NetSuite, bu kapsamlı ERP platformlarına geçmeden önce işletmeler tarafından daha önce kullanılan eski yazılım sistemlerinden gelen verileri barındırmak için oldukça esnektir. NetSuite çözüm ortakları ayrıca işletmelerin NetSuite ERP uygulamasını kolaylıkla özelleştirmesine yardımcı olabilir.
Bu bağlamda Microsoft Dynamics 365, eski yazılım sistemlerinden sorunsuz geçişe uyum sağlama konusunda daha az yeteneklidir. Microsoft Dynamics 365, operasyonel sürecinizi özelleştirmek için doğru uygulamayı seçmenize olanak tanır. Ancak eski sistemlerden Microsoft Dynamics paketine veri aktarımının belirli zorlukları vardır.
Sistem Güncellemeleri
Düzenli yazılım güncellemeleri söz konusu olduğunda, bulut desteği çok önemlidir. Bu, hem NetSuite hem de Microsoft Dynamics 365’in sorunsuz ve kolaylaştırılmış bir güncelleme süreci sağladığı başka bir alandır. NetSuite, güncellemeleri piyasaya sürmeden önce yalnızca küçük bir işletme grubuna sunduğundan, güncellemeleri kullanıma sunmak için daha müşteri odaklı bir yaklaşım benimsiyor.
Buna karşılık, Microsoft, satın almanın ilk yılını takip eden önemli güncellemelerinin zamanlamasını seçmeyi müşterilere bırakıyor. Bu, müşterilerin bir güncellemeyi ertelemelerine ve tercih ettikleri zamanda güncellemelerden yararlanmalarına olanak tanır. Bu, Microsoft Dynamics’in bireysel işletmeler için daha fazla esneklik sağlama yolunu örneklemektedir. Ancak güvenlik ve uyumluluk sorunları, zamanında güncellemeler yapılmadan kolayca ortaya çıkabileceğinden, güncellemelerin uzun süre ertelenmesi önerilmez.
Depo, Tedarik Zinciri ve Üretim Yönetimi
NetSuite, sektöre özel modüller ve özellikler sağlayacak kadar sağlamdır. NetSuite’in modüler yapısı nedeniyle üretim ve dağıtım gereksinimlerine göre depolama, envanter yönetimi ve üretim endüstrisi özelliklerini kolayca barındırabilir.
Buna karşılık, Business Central aracılığıyla Microsoft Dynamics, depo yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi için işlevler sunar. Malzeme faturalaması, kapasite planlaması ve diğer temel üretim özellikleri söz konusu olduğunda, bu işlevler Microsoft Dynamics 365’in parçalarıdır.
Eklentiler ve Uzantılar
Hem Microsoft Dynamics hem de NetSuite, ihtiyacınız olan iş süreci otomasyon paketi için gereken bir dizi ek özellik ve işlevsellik sağlar. NetSuite uygulama ortakları ve NetSuite özel geliştirme şirketleri, NetSuite otomasyonu için ihtiyaç duyduğunuz ekstra özellikler ve işlevlerle ilgili danışmanlık konusunda size yardımcı olabilir. NetSuite’in bu açıdan bir avantajı vardır, çünkü belirli uygulamaların, işletmeleri daha hızlı ve daha sorunsuz çalıştırmak için entegrasyonuna izin verir.
Microsoft Dynamics ile karşılaştırıldığında NetSuite, farklı iş ihtiyaçlarını karşılayan bir uygulama paketi olarak gelir. Bu, işlevleri genişletmek ve yetenekleri daha da özelleştirmek için üçüncü taraf eklentileri entegre etmeye izin verdiği yerdir.
Bu açıdan Microsoft Dynamics, işe özel yazılım uygulamalarını barındırmak ve entegre etmek için daha az esnektir. Microsoft Dynamics daha katıdır.
Business Central’a benzer tüm Microsoft Dynamics 365 uygulamaları, esas olarak Outlook, Excel, PowerPoint vb. gibi Microsoft uygulamalarıyla çalışacak şekilde oluşturulmuştur. Eklentileri Microsoft Dynamics ile entegre etmeye gelince, müşterilerin çeşitli Microsoft İş Ortakları tarafından oluşturulan ve Microsoft AppSource’a yüklenen uygulamalara bağlı olması gerekir.
Esneklik
Hem Microsoft Dynamics hem de NetSuite, müşterilerinin iş gereksinimlerini kolaylıkla karşılamak için yeterince esnektir. Ayrıca NetSuite ve Microsoft Dynamics 365, rekabet avantajları sağlamak için farklı üçüncü taraf çözümlerini de entegre etme yeteneğine sahiptir.
NetSuite ERP, esneklik konusunda Microsoft dinamiklerinin üzerinde bir avantaja sahiptir. Bunun temel nedeni, Microsoft Dynamics’in müşterilerin iş verilerine doğrudan erişim konusunda sınırlı yetenekleri olması ve bu sınırlamanın üçüncü taraf uygulamaları entegre edilirken sorunlara neden olabilmesidir.
Fiyatlandırma
Fiyatlandırma ve maliyetle ilgili olarak, Microsoft Dynamics, NetSuite ERP’ye kıyasla oldukça pahalı bir yazılım paketidir. NetSuite’in ne kadara mal olduğu konusunda endişeleriniz varsa, son derece rekabetçi fiyatlandırma ile size oldukça rahat bir şekilde yardımcı olabilir.
Sonuç
Dolayısıyla işletmeniz için Microsoft Dynamics ve NetSuite arasında hangi iş yazılımlarına ihtiyacınız olduğunu soruyorsanız, yukarıdaki karşılaştırma daha iyi bir seçim yapmanıza yardımcı olabilir. Microsoft Dynamics, iş operasyonları ve süreçleriyle ilgilenmek için nispeten daha pahalı bir yazılım paketidir.
NetSuite, yıllar içinde küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihtiyaçlarını yüksek derecede özelleştirme, ölçeklenebilirlik ve esneklikle karşılama konusunda daha büyük ve daha istikrarlı bir itibar kazandı.