Merkezi Ankara’da bulunan ve Türkiye’nin hızla büyüyen tavukçuluk sektörünün önemli oyuncularından Bakpiliç, şirketin hızlı büyümesiyle ortaya çıkan ihtiyaçlarını LOGO çözümleriyle karşıladı. Tiger Plus ile iş süreçlerini hızlandırarak verimliliklerini arttırdıklarını belirten Bakpiliç Genel Müdürü Sedat Demirci ile görüştük.

bakpilic-sedat-demirci

ERP HABER: Bize Bakpiliç‘ten bahseder misiniz?

Sedat Demirci: Tavukçuluk sektörünün önemli kuruluşlarından biri olan Bakpiliç, 1998 yılında Ankara
Polatlı’da ilk damızlık tesisini kurarak sektöre adımını attı. O günden bugüne kadar hızla büyüyen Bakpiliç, Ankara’da bulunan merkezinde satış, pazarlama ve idari işlerini yürütürken, Ankara, Antalya, İstanbul, Konya, Kayseri, Kırıkkale, Çorum, Samsun, Ordu, Trabzon, Diyarbakır, İzmir, Aydın, Kahramanmaraş, Mersin gibi illere her gün sevkiyat yapan bir yapıya kavuştu.

ERP HABER: Ankara’daki genel merkez dışında bir çok farklı lokasyonda tesisleriniz bulunuyor. LOGO ERP çözümünden önce nasıl bir sistem kullanıyordunuz?

Sedat Demirci: Her lokasyon için ayrı ayrı tablolarda veriler tutuluyordu. Bununla birlikte bütün tesislerde birbirinden bağımsız çalışan küçük yazılımlar vardı. Bu yazılımların yetersizliği nedeniyle her bir tesis için ayrı şirket açılmak zorunda kalınmıştı.

Bu şirketlere giren evraklar merkeze gönderilerek tekrar ana şirkete işleniyordu. Bu durum karmaşayı artırırken, iş süreçlerinin yavaşlamasına, çalışanların çok daha fazla evrak işleriyle meşgul olmasına sebep oluyordu.

Bakpiliç, büyüme stratejisi doğrultusunda iş süreçlerini geliştirebilmek için evrak işlerini tek merkezden yönetebileceği bir düzen kurmayı hedefledi.

ERP HABER: Temel ihtiyacınız tüm operasyonların takip edilebileceği merkezi bir platformdu, değil mi?

Sedat Demirci: Kesinlikle. Dağınık ve karmaşık bir yapıya sahip olan Bakpiliç, veri bütünlüğünü sağlayarak tek dilden konuşabilmek için uygun bir platforma ihtiyaç duyuyordu.

ERP HABER: Bakpiliç olarak neden Logo ile çalışmayı tercih etmenizdeki etkenler nelerdir?

Sedat Demirci: 2005 yılında birçok farklı konumdan gelecek olan evraklarımızı düzenleyebileceğimiz bir çözüm arayışımız başladı. Bizim ihtiyaçlarımızı doğru bir şekilde tespit eden Logo iş ortağı
sayesinde sorunlarımızın üstesinden gelebileceğimizi gördük.

Logo’nun ekosistemindeki şirketlerin referanslarını inceledikten sonra Türkiye’nin her yerindeki iş ortaklarından destek alabileceğimiz ve yaygın bir şekilde kullanılan Logo’nun yazılım çözümlerini tercih ettik.

ERP HABER: Bakpiliç olarak neden Logo ERP çözümü olan Tiger Plus’ı seçtiniz?

Sedat Demirci: Logo Tiger Plus uygulamasını ise şirketin dağınık yapısını bir araya getirmek ve veri entegrasyonlarını sağlamak amacı ile seçtik.

Bakpiliç Genel Müdürü Sedat Demirci;

“10 sene önce bir tavukçuluk işletmesinin muhasebe departmanında yaklaşık 40 ila 45 kişi çalışırdı. Logo çözümleri sayesinde yalnızca 5-6 kişiyle tüm muhasebe işlemlerini yürütebilir hale geldik. Özellikle Logo Tiger Plus bize çok önemli verimlilik avantajları sağladı. Ayrıca Logo Navigator Smart sayesinde, daha önce 3 saati bulan raporlama işlemi yaklaşık 10 dakikada yapılabiliyor. Ayda yaklaşık 5 bin civarında fatura kesiyoruz. Eğer kullandığımız ek yazılımlar olmasaydı bu faturaları kesmek dahi bizim için büyük bir yük olurdu.”

ERP HABER: Logo Tiger Plus’da kullandığınız modüller ve çözümler nelerdir?

Sedat Demirci: Satış, dağıtım, malzeme yönetimi, finans, satın alma, talep yönetimi modüllerini kullanıyoruz.

ERP HABER: İK ve Bordrolama süreçlerinizde hangi çözümü kullanıyorsunuz?

Sedat Demirci: Logo’nun tüm ürünleriyle entegre çalışan Logo Bordro Plus ile eksiksiz bordro
işleme ve takip yapıyoruz.

ERP HABER: Raporlama için ne kullanıyorsunuz?

Sedat Demirci: Logo Navigator Smart ile alınacak stratejik kararlar öncesinde detaylı raporlara
ulaşabiliyoruz.

ERP HABER: Kurulum ve Canlıya geçiş süreçleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Sedat Demirci: 2005 yılında iş süreçlerimizin analizleri tamamlandıktan sonra Tiger Plus üretim yönetimi ve maliyet muhasebesi modülleri ile birlikte uygulamaya alındı. 2006 yılında Logo iş ortağı DSY Danışmanlık ile çalışmaya başladık ve artan ihtiyaçlarımız doğrultusunda Logo’nun uygun çözümleriyle sistemimizi geliştirmeyi sürdürdük.
Bakpiliç hızla büyürken, Logo’nun esnek ve modüler çözümleri sayesinde geliştirme süreçleri hem çalışanların hem de kurumun ortak ihtiyaçları doğrultusunda devam ediyor.

ERP HABER: Logo ile devam ettirdiğiniz bu iş birliğinden elde ettiğiniz faydalar nelerdir?

Sedat Demirci: Bütün konumlar iş yeri ve ambar mantığı ile tek bir tüzel kişilik altında toplandı. Böylelikle;

  • Veriler yerinde ve bir kere girilir hale geldi.
  • Denetim ve karar sürecindeki hata yapma ihtimali ortadan kalktı.
  • İş yükü azalan çalışanların memnuniyeti arttı.
  • İş süreçleri hızlandı.
  • Evrak sayısı artmasına rağmen karmaşanın önüne geçildi.
  • Anlık raporlama olanağı sağlandı.
  • Logo yazılımlarının kullanım kolaylığı zaman tasarrufu sağladı.
  • Bilgiye erişim süresi kısaldı.

ERP HABER: ERP üzerinde gelecekte uygulamaya almayı planladığınız projeler var mı?

Sedat Demirci: Logo Connect ile 2014 yılı sonuna kadar e-Fatura’ya geçiş sürecimizi tamamlıyor olacağız.

BİR BAKIŞTA BAKPİLİÇ LOGO ERP PROJESİ

Dünün ihtiyacı

  • Farklı konumlardaki iş süreçlerini tek bir uygulamadan yönetmek
  • Tüm birimlerin birbiriyle aynı veriye ulaşabildiği bir yapıyı oluşturmak
  • Hatalı bilgi akışının önüne geçmek
  • İş sürecini hızlandırmak

Bugünün ve yarının çözümleri

  • Operasyonel stratejilerini destekleyen Logo Tiger Plus
  • Raporlama için Navigator Smart
  • Maaş hesaplamaları için Bordro Plus

Somut Fayda

  • Tüm konumlardaki süreçler merkezi bir yapıda toplandı
  • Kısa sürede raporlara ulaşılarak stratejik karar süreçleri hızlandırıldı
  • Hatalı evrak akışının önüne geçildi
  • Zaman ve maliyet tasarrufu sağlandı
  • Çalışan memnuniyeti arttı
  • Denetim ve karar sürecindeki hata riski en alt seviyeye çekildi
Shares: