Yalın Enstitü Derneği ve Netsis’in iş birliğinde, Kayseri Genç Sanayici ve İş Adamları Derneği’nin desteğiyle düzenlenen Düzleşen Dünya ve Yalın Konferansı, Japon otomobil üreticisi Toyota’nın başını çektiği ve dünyada giderek yaygınlaşan “yalın felsefe”yi Kayserili iş adamları ile buluşturacak. Hem üretim, hem ticaret, hem de hizmet alanındaki tüm sektörlerde daha kaliteli ürünlerin daha ucuza temin edilebilmesini sağlayan yalın düşünce sisteminin irdeleneceği etkinlik, Kayserili sanayicileri 9 Haziran’da Elmacıoğlu Restoran’da bir araya getirecek.
Uygulanmaya başlandığı ilk andan itibaren şirketlerin üretim akışı, ürün geliştirme süreçleri ile üretkenlik ve kapasite kullanım yeteneklerinde radikal artışlara yol açarken, stoklarda tam optimizasyon sağlayan yalın düşünce sistemi, “Düzleşen Dünya ve Yalın Konferansı”nda Kayserili yatırımcılara tanıtılacak. Türkiye’nin öncü kurumsal kaynak planlaması çözümleri üreticisi Netsis ile Yalın Enstitü Derneği’nin iş birliği ve Kayseri Genç Sanayici ve İş Adamları Derneği’nin (GESİAD) desteğiyle düzenlenen Konferans’ta, temel felsefesi değerin müşteriye kesintisiz ve hızla aktarımı olan yalın düşünce sistemi irdelenecek. Şirketlerin karlılık ve rekabet gücünü arttırabilmelerini, müşterilerine kaliteli ürün ve hizmeti daha ucuza sunabilmelerini sağlayan yalın düşünce, tüm iş kollarında tasarrufa bağlı olarak karlılık artışını tetikliyor. Konferans’ın konuşmacıları ise GESİAD Başkanı Ömer Dengiz, Netsis Genel Müdürü Murat Ihlamur ve Yalın Enstitü Derneği Başkanı Yalçın İpbüken olacak.
Ihlamur: “Yalın düşünce tüm dünyada yaygınlaşıyor.”
“Türk sanayicisi dünyadaki rekabet koşullarına ayak uydurmalı, hatta söz sahibi olmalı.” diyen Netsis Genel Müdürü Murat Ihlamur, düzenlenecek toplantıların amacını şöyle özetledi: “Türk sanayicisi küresel rekabette söz sahibi olabilmek için öncelikle teknolojiye yakın durmalı. Ürün ve hizmetleri daha düşük maliyetlerle, en hızlı şekilde müşteriye sunabilmek için teknolojiden yararlanmak şart. İkinci şart ise kendi yönetim sistemini benimsemesi. 80′li yıllarda MIT tarafından yürütülen araştırma, Japon araba üreticilerinin pazar payı sürekli artarken, Amerikalı üreticilerin payının azalmasının bir rastlantı olmadığını gösterdi. Böylelikle Toyota Üretim Sistemi önce Amerika’da ve bugün bütün dünyada yaygın olarak uygulanmaya başladı. Yalın düşüncenin temel amacı, değerin müşteriye kesintisiz ve hızla aktarımıdır. Yalın, her tür üretim, hizmet sektöründe ve tüm ticari faaliyetlerde benimsenip uygulanabilecek evrensel ve başarısı kanıtlanmış temel ilkeleri içerir. Konferans’ta Yalın Enstitü Derneği’nin katkıları ile bu temel ilkeleri sanayicimizle paylaşmayı amaçlıyoruz. Bu ilkelerin şirketlerin kendi yönetim sistemlerini oluşturmasında yol gösterici olduğuna inanıyoruz.”