Siparişe özel mobilya üretimi gerçekleştiren Lazzoni Mobilya firmaların iş yönetimi performanslarını yükseltmelerini ve değişen iş şartlarına her an hazır olmalarını sağlayacak bilişim çözümleri sunmayı hedefleyen Login Yazılım ile Login Web ERP üzerinden geliştirilen Lazzoni Franchise projesininin ERP ayağını hayata geçirdi.
Bu proje hakkında Lazzoni Mobilya Planlama Yöneticisi Ömür DEMİR, Lazzoni Mobilya ERP Uzmanı Mehmet EROĞLU ve Login Yazılım İş Çözümleri Yöneticisi Ahmet Savaş GÖKTÜRK ile Login Web ERP üzerine keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
Login Web ERP projesinin Lazzoni Mobilya’ya sağladığı fayda nedir?
Mehmet EROĞLU: 2016 yılında bayilerimizi şubelerimiz gibi görerek, kendilerini tek bir sistem ile yönetebilmelerini ve kolay erişim sağlayabilecekleri bir modül geliştirildi. Login Web ERP’den önce, sistem üzerinde bayilerin depoları olmadığından sevk edilen ürün fabrika sevkiyat depodan stok çıkışı olur ve takibi bu aşamadan sonra yapılamazdı.
Proje öncesi bayilerin ERP kullanma durumu nasıldı?
Mehmet EROĞLU: Bayi siparişi girdikten sonra, fabrika sipariş kabul biriminin önüne gelen sipariş, onay sürecinden geçtikten sonra üretime verilir, üretilen ürünler barkotlu bir şekilde sevkiyat depoya teslim edilir ve irsaliye ile bayiye satış olarak sevk edilir. Sistem üzerinde bayilerin depoları olmadığından sevk edilen ürün fabrika sevkiyat depodan stok çıkışı olur ve takibi bu aşamadan sonra yapılamazdı. Yani ürünler sevk edilir ve sistemde bir bayi deposu bulunmadığından bayi depoya giden ürünler bayi kontrolünde müşteriye ulaştırıldı.
Yeni sistemde Login Web ERP üzerinde nasıl bir işleyiş şekli tasarlanmıştır?
Ömür DEMİR: Sipariş girişi, Müşteri için satış siparişi (Rezervasyonlu satış siparişi) ve Mağaza teşhiri ya da stok için sipariş (Serbest stok siparişi) şeklinde ikiye bölünmüştür.
Sipariş girişinin ikiye bölünmesinin getirisi nedir?
Ömür DEMİR: Sipariş giriş mantığının ikiye bölünmesi, bayilerin en çok tercih ettiği stoklu satış yapabilme imkânını sağlamıştır. Sipariş giriş aşamasında, girilen ürünün hangi depoda ne kadar serbest stok olduğu görülebilir oldu. Bu sayede depolarında serbest stok olarak duran ürünleri görüp müşteri adına rezervasyon yapmaları sağlanmıştır.
Login Web ERP Satış Sipariş Ekranı (Sales Order) iş akışı nasıl çalışmaktadır?
Ömür DEMİR: Bayi ile fabrika arasında fiyatlandırma perakende satışından farklı olduğundan (fabrikada alım fiyatı ile ürünün satış fiyatı arasındaki fark) bayiler yaptıkları satışların tutarları ile satın aldıkları ürünlerin fiyatlarını tek bir sistemde takip edemiyorlardı. Bu durum müşteri siparişlerini Lazzoni satış fiyat listesinden alarak, onaylanan siparişlerin ise Lazzoni’ye bayi satın alma fiyat listesi üzerinden getirilerek sağlandı.
Bu konu hakkında bir örneklendirmede bulunabilir misiniz?
Ömür DEMİR: Örneğin A ürününü bayimiz satarken müşteriye sipariş açtığında 100 TL ‘ye sipariş sözleşmesi imzalatırken, bu sipariş onaylandığında otomatik satın alma siparişi açılıp, bayi fiyat listesinden A ürünü fabrikaya 70 TL olarak gelmeye başladı. Bayi ekranında oluşan otomatik satın alma siparişi, merkezde normal satış siparişi olarak gözükmektedir. Buradaki en önemli proje ayaklarından biri de “konfigürasyonlu satın alma fiyat listesi” nin oluşturulmasıdır.
Login Web ERP Satış Sipariş Ekranı’ndan önce işleyiş nasıldı?
Ömür DEMİR: Üretilen ürünler bayinin deposuna ulaştığında barkod takibi yapılmıyordu, geçmişe dönük analizlerde hangi müşteriye hangi lotlu ürün ne zaman sevk edildi vs. gibi datalara erişme şansları yoktu. Bu sorun da fabrikanın kullandığı barkod ve el terminali ile stok hareketlerinin oluşturulabileceği hem Login Web ERP üzerinden manuel hem de el terminali ile sahada barkod ile işleyebilir hale getirildi. Fabrikadan sevk irsaliyesi ile gönderilen ürünler satın alma irsaliyesi ile Login Web ERP üzerinden lot ve paket bazında depoya girilebilir yapıldı.
Login Web ERP Satınalma İrsaliyesi Ekranı (Bill of Parcels) size nasıl bir imkan sağlamıştır?
Mehmet EROĞLU: Artık bayi deposuna ulaşan ürünler zamanı geldiğinde yine Login Web ERP üzerinden satış irsaliyesi kesilerek sevk edilebilir duruma getirildi. Ayrıca örneğin Amerika’daki mağazaların sipariş girerken müşterilerinin bulundukları bölgenin posta koduna göre vergi dilimi ve merkez depoyla adres arasındaki mesafeye göre otomatik nakliye bedeli oluşması sağlandı.
Projeye ilişkin konuşan Ahmet Savaş GÖKTÜRK ise, “Lazzoni’nin günlük giren 480, çıkan 480 paket şeklinde büyük bir hacime sahip olduğunu, bunun da günde 130 iş modülüne teka-bül ettiğini” paylaşan GÖKTÜRK, “Lazzoni’nin 2009’da ABD pazarına girdiğini ve şu an New York’ta üç mağazası bulunan Türk mobilya markası olarak önümüzdeki dönemde Kana-da ve Kolombiya’ya da uzanarak Amerika kıtasındaki mağaza sayısını 10’a çıkarmayı hedef-lediğini ve 2018 yılında da Türklerin yoğun ilgi gösterdiği Miami’ye de mağaza açacaklarını” paylaştı. “Böyle hacimli ve kıta bağımsız büyümenin de teknolojik alt yapı ile sağlamlaştırıl-masının farkında olan Lazzoni’nin Login Web ERP üzerinden geliştirilen Lazzoni Franchise projesinin ERP ayağının ülkemizde örneği olmadığını ve parmakla gösterilir ve örnek bir proje olduğunu da” belirtti.
Projeyi her geçen gün daha da geliştirdiklerini ekleyen Ömür DEMİR, Login ERP ve Login Web ERP’nin iş süreçlerine olan katkısı ile her zaman yanlarında olan Login Yazılım’a teşekkürlerini iletti.