Dünya Şampiyonu F1 Takımı, yeni aracının ve Oracle Red Bull Racing olarak belirlenen yeni adının tanıtımını gerçekleştirdi.

Takım; yarış stratejisini, motor geliştirme çalışmalarını ve Red Bull Advanced Technologies bünyesinde gerçekleştirilen projeleri daha da iyileştirmek için Oracle Bulut Altyapısı’nın kullanımını genişletti.

Heyecanı artırmak ve hayranlarla daha güçlü bir bağ kurmak için Red Bull Racing Paddock’a yeni özellikler kazandırılacak.

Oracle Red Bull Racing Esports adlı yeni bir oyun ortaklığı kuruldu.

Oracle ve Red Bull Racing, ortaklığını bir üst düzeye taşıdı ve takımın önümüzdeki sezon kullanacağı yeni aracı RB18’in yanı sıra takımın yeni adı Oracle Red Bull Racing’in tanıtımını gerçekleştirdi.. Geçen yılki F1 Sürücüler Şampiyonası’nın başarısını temel alan takım, 2022 sezonunda aralarında analitik temelli yarış stratejisi, optimize edilmiş motor geliştirme çalışmaları, yapay zeka ve makine öğrenimi destekli pilot eğitimi ve özel olarak tasarlanan taraftar deneyiminin bulunduğu en önemli operasyon alanlarında Oracle Bulut’u kapsamlı bir şekilde kullanacak.

“Oracle Red Bull Racing Takım Patronu ve CEO’su Christian Horner, “Max Verstappen’in 2021 Sürücüler Şampiyonası’nı kazanmasına yardımcı olacak yarış günü kararlarını Oracle Bulut sayesinde alabildik,” dedi. “Fırsatları hızlı bir şekilde keşfedip değerlendirmek, pistteki ve pist dışındaki başarımız için çok önemli ve Oracle, bu çabamızın ayrılmaz bir parçası. Performansımızla ilgili tüm unsurlar, veri analitiğiyle oluşturuluyor. Oracle’ı takım adımıza ortak etmemiz, bize gerçek bir rekabet avantajı sağlayacak beceri ve uzmanlıklarına ne kadar güven duyduğumuzu gösteriyor.”

Geçen sezonki şampiyonluk mücadelesi sırasında Oracle Bulut Altyapısı’ndan (OCI) yararlanan takım, tahminlerinin doğruluğunu iyileştirmek ve karar verme süreçlerini netleştirmek için oluşturduğu simülasyon sayısını 1000 kat artırdı. Buna ek olarak takım, simülasyon hızını 10 kat artırarak yarış stratejistlerine doğru kararı vermeleri için daha fazla zaman tanıdı. Benzer şekilde OCI, milyarlarca simülasyonun maliyetini önemli ölçüde azalttı ve takımın başarısı için hayati öneme sahip pist performansını harcamalara yönelik sıkı F1 düzenlemeleri kapsamında uygun bir maliyetle iyileştirdi.

Bu sezon OCI, Oracle Red Bull Racing takımının analiz ettiği veri hacmini ve çeşitliliğini genişletmesini sağlayacak ve takımı podyuma çıkaracak taktikleri daha iyi belirlemesi için simülasyonların çalışma hızını artırmasına olanak tanıyacak.

Oracle Red Bull Racing, pistteki yenilikçi girişimlerine ek olarak dünya çapındaki taraftar kitlesine de olağanüstü bir deneyim sunmaya devam edecek. Oracle ve Red Bull Racing, F1 heyecanını dünyanın dört bir yanındaki taraftarlarına taşımak için OCI tarafından desteklenen ve türünün ilk örneği niteliğindeki taraftar sadakat platformu The Red Bull Racing Paddock’u geçen yıl kullanıma sundu. The Paddock’un kullanıma sunulmasından bu yana Red Bull Racing, üye kayıtlarında 9 kattan fazla artış gördü. Taraftarlar ve takım arasındaki yeni ve doğrudan iletişim hattı, üye taraftarların takıma binlerce soru göndermesi ve 35.000 dijital ödül kazanmasıyla beraber olağanüstü bir etkileşim yarattı. 2022 yılında Oracle Red Bull Racing, taraftarlara daha da derin bir kişiselleştirme alanı sunmak için aralarında kullanıcı içeriği oluşturma özelliğinin de bulunduğu yeni özellikler ve kabiliyetler ekleyecek.

Oracle Red Bull Racing’in Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Oliver Hughes, “Dünyanın en büyük bulut teknoloji şirketlerinden biri olan Oracle ile gerçekleştirilen takım adı ortaklığı, yalnızca Red Bull Racing’in pist üzerindeki teknoloji yarışına liderlik etme yeteneğinin bir göstergesi olmakla kalmayacak, aynı zamanda pazarlama stratejimizin temel ilkelerinden biri olan taraftar etkileşimi hedeflerimize de yaklaşmamızı sağlayacak,” dedi. “F1’deki rekabetçi yolculuğumuzda taraftarlarımızı da yanımızda götürmek ve onları yarış aksiyonunun tam ortasına bırakmak istiyoruz. Oracle’ın dünya çapındaki yenilikçiliği ve teknolojisi, bu hedefe ulaşmamıza yardımcı olacak.”

Oracle Başkan Yardımcısı ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Ariel Kelman, “Red Bull Racing, avantaj elde etmek için teknolojiyi kullanma konusunda diğer tüm F1 takımlarından daha kararlı ve bunun karşılığını alıyor” dedi. “Bu ortaklığa olan bağlılığımız; OCI’ın yarış gününde stratejik bir silah olarak kullanılabileceğine, spor dünyasının en heyecan verici taraftar deneyimini oluşturabileceğine ve F1’in geleceğini belirleyebileceğine dair inancımızı yansıtıyor. Oracle Red Bull Racing, dünyanın en ileri görüşlü ve yenilikçi F1 takımı konumunda ve bu şekilde kalmaya devam edecek.”

OCI Motor Geliştirme Çalışmalarına, Pilot Eğitimine ve eSpor Takımına Destek Oluyor

Red Bull Racing’in F1 için motor tedarik eden mevcut dört üreticiden biri haline gelmesinin ardından Oracle, 2026’da kullanıma sunulacak olan yeni nesil F1 motorlarını geliştirmek için Red Bull Powertrains ile birlikte çalışıyor. Red Bull Powertrains, sonuçları iyileştirirken maliyetleri azaltmak amacıyla yeni motor ateşleme odasının modelleme çalışmalarını optimize etmek için OCI’ı kullanacak.

Red Bull Advanced Technologies ve Oracle, yeni nesil birinci sınıf pilotların gelişimine katkıda bulunmak için de bir ortaklık kurdu. Yapay zeka ve makine öğrenimini kullanan projeler sayesinde Red Bull’un genç pilotları, tur sürelerini düşürmek için verilerin kendilerini nasıl bilgilendirebileceğini ve sürüş tarzlarını nasıl iyileştirebileceğini daha iyi anlayacak.

Oracle Red Bull Racing Esports, dünyanın en hızlı büyüyen spor sektörlerinden biri olan eSpor alanında, bir ortaklığın evrimi olarak öne çıkıyor. Takım, gerçek dünyadaki meslektaşlarından aldığı fikirlerle araç ayarlarını optimize etmek, yarış stratejisini geliştirmek ve pilotlarına herhangi bir sanal pistte veya simüle edilmiş hava koşulunda tutarlı bir şekilde ideal tur sürelerini elde etmesini sağlayacak eğitimi verebilmek için OCI destekli analitiği kullanacak.

Formula 1 2022 sezonu, 18-20 Mart tarihlerinde Bahreyn’deki Gulf Air Bahreyn Grand Prix’si ile başlayacak.

Shares: