Tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yöneten KOM, Nebim ile yeni projeler geliştirmeye devam ediyor.  KOM Bilgi İşlem Müdürü Haluk Çelebi Nebim V3 Kargo Entegrasyonu projesi hakkında görüşlerini paylaştı

Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?
“1950 yılında kurulmuş bir şirketiz. Şu an tekstil, özellikle mayo ve iç çamaşırı sektöründe lider bir şirket konumundayız. Çalışanlarımızın %85-90’ı kadın olan ve iplikten sonraki tüm süreçlerin kumaş üretimi dahil yürütüldüğü ve perakende olarak satıldığı nadir firmalardan birisiyiz. Yani biz hem üretip hem de satış yapıyoruz. Satışlarımızın yaklaşık yarısını ihracat pazarımıza yapıyoruz. Toptan satışımız ve kendimize ait 25-26 iş ortağımız ile birlikte mağazamız var. Teknolojik anlamda da son üç yıldır patronlarımızın ve yöneticilerimizin desteği ile epey atılım yaptık. ERP değişikliğinden tutun alt yapı ve bulut tabanlı network değişikliğine kadar bir sürü yenilikle çağa ayak uydurmaya çalıştık. Şu anki yapımızda Nebim’in Nebim V3 ERP ile de bize sağladığı katkılarla kendimizi çok geliştirdik.”
Nebim V3 Kargo Entegrasyonu ile süreci nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?
“MNG Kargo ile çalışıyoruz. Kargolarda kaybolma, çapraz gitme gibi sıkıntılar oluyordu. Kargo paketleri için kendi etiketlerimizi basıyorduk ve kargo firması paketleri alıp kendi etiketlerini basarak gönderi sağlıyordu. Dolayısıyla kargo firmasında yapılan bu ikinci kez kargo etiketi basma operasyonu esnasında hatalar oluyor ve yanlış paketler yanlış alıcılara gidiyor ya da kayboluyordu.
Biz de bu sorunu nasıl çözebiliriz diye düşündük ve Nebim’in bu tür sorunları ortadan kaldıran böyle bir kargo entegrasyonu olduğunu öğrendik. Nebim V3 Kargo Entegrasyonuyla artık kargo etiketlerini çalışmış olduğum kargo firmasının etiket formu şeklinde basıp direkt gönderiyorum ve MNG tarafına gidince tekrar bir etiket operasyonu gerekmiyor.  Bizim tarafta doğru işlem yapıldığı sürece de kaybolma yanlış adrese gitme ve çapraz gönderim gibi sorunları yaklaşık %10 seviyelerine düşürdük diyebilirim. Bu %10’luk kısımda sistemsel hatalar ya da insan hataları olabiliyor ama bizi bu konuda çok çok rahatlattı ve yapılan bütün hataları nerdeyse önüne geçmiş olduk. Böylelikle kargo firmasına teslim ettiğimiz paketlerin orada tekrar etiketlenmesine gerek olmadığı için zaman kaybından tasarruf etmiş olduk.
Özetle Nebim V3 Kargo Entegrasyonu hem zamandan tasarruf hem de kargoların karışmasını önleme açısından bizim için iyi bir uyulama oldu.”
Projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi paylaşır mısınız?
“Standart çalışılan ve Nebim ile entegrasyonu olan kargo şirketleriyle çalışan firmalara bu entegrasyonu tavsiye ederim çünkü dediğim gibi hem zamandan hem kargoda yaşanan sorunlardan ciddi oranda kurtuluyorsunuz. Bu dönem online satışın ve kargonun çok daha fazla kullanıldığı bir pandemi dönemi olduğu için kargo gönderimlerindeki oran her firmada ciddi anlamda artış gösterdi.
Haliyle kargolarda bu yoğunluktan etkilendiği için insan hataları çok daha fazla oluyor. Böyle bir entegrasyon bu hataların önüne geçiyor. Bizde %30-40 civarında bir azalma oldu. Dediğim gibi kargo ve zaman tasarrufu için karışıklıkları önlemek için böyle bir entegrasyon her firma için gerekli. Tavsiye ederim.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir? 
“En önemli faydası müşteri tarafında prestijimizi arttırdı. Müşteri kargoda yaşanan sıkıntıları firma ya da kargo şirketi olarak düşünmez. KOM’dan ürün aldım KOM ürünümü göndermedi, ürün aldım KOM ürünümü kaybetti diye düşünür ve benim muhatabım KOM diye düşünür. Bu da marka için olumsuz intiba oluşturuyordu. Nebim V3 Kargo Entegrasyonuyla bu hataları azalttığımız için de haliyle müşterilerin karşısındaki imajımızı yukarılara çekmiş oluyoruz. Bu da benim için en büyük avantaj. İkinci büyük avantajım da dediğim gibi zaman kaybını önlemek. Kargo tarafında ikinci bir operasyon gerekmediği için de zamandan büyük bir tasarruf edilmiş oluyor. O yüzden her projede olduğu gibi başta çok büyük emek harcansa da sonrasında bu emeklerin karşılığını alıyorsun.”
Shares: