Rekabetin Gizli Kazançları: Birçok girişimci ilk girişimlerine başladıklarında, sahip oldukları fikrin aslında düşündükleri kadar eşsiz olmadığını anlarlar. Başka firmaların benzer fikirler üzerinde ürünler veya servisler sunduklarını öğrenirler. Bu maalesef girişimcinin kendine ve fikrine güvenini sarsıp, bir girişimci için en tehlikeli soruyu akıllara getirir: “Birileri bu işe başlamışken, ben bu işe neden başlayayım?”.

rekabetin-gizli-kazanclari

rekabetin-gizli-kazanclari‘Rekabet etmek’ başta korkutucu gibi görünse de, aslında bizlere sunduğu gizli kazançları vardır.

Bu kazançlardan birtanesi ‘pazar araştırma’ konusudur. Başka firmaların var olduğu bir pazara girmeyi düşündüğünüzde detaylı bir pazar araştırması yapmanıza veya yaptırmanıza gerek kalmaz. Mevcut firmalar varlığını sürdürebildiklerine göre bu pazarda arz/talep dengesi mevcuttur ve pazarda başarılı bir iş kurma olasılığı vardır. Bu noktadan yola çıkarak pazardaki rakiplerinizden daha değerli bir ürün veya servis sunduğunuz takdirde, kazanç elde edeceğiniz yüksek olasılıklıtır.

Pazar mevcut olduğundan dolayı, siz artık zamanınızın ve kaynaklarınızın büyük kısmını fikrinizin rakiplerinizden daha değerli bir ürün veya servisini oluşturmak için ayırabilirsiniz.

Bir başka kazanç ise ‘rakiplerinizden öğrenme’ olanağıdır. Bir bilge derki: “Dostlarımı kendime yakın tutarım, düşmanlarımı ise daha yakın”. Bu rekabet ortamında da geçerlidir. Rakibinizden birçok şey öğrenebilirsiniz. Bunlardan en önemlisi, rakibinizin müşterilerinin neden onu tercih ettikleridir. Bunu daha iyi anlamak için bazı yöntemler mevcuttur. Bunlardan bir tanesini örnek verirsek; Siz, müşteri gibi rakibinizin yarattığı değeri rahatlıkla tüm detaylarıyla inceleyebilirsiniz. Bu ise size gireceğiniz pazar hakkında birçok fikir verecektir. Bu fikirlerden bazıları; değerlerin nasıl ve ne kadara sunulduğu, pazarda insanların dikkatini nasıl çektikleri, müşterilerini nasıl memnun ettikleri, oluşan sorunlarla nasıl başa çıktıkları ve eksik yönlerinin ne olduğudur. Bu şekilde daha pazara girmeden ve stratejinizi belirlemeden önce birçok alanda fikir sahibi olmuş ve rakibinizden daha başarılı bir strateji belirleme şansını elde etmiş olacaksınız.

Verdiğim örnekler rekabetin size getirdiği en önemli avantajlardan. Bunların dışında eminim başka önemli avantajlarda mevcuttur. Fakat sonunda kazanan taraf, fikri en iyi biçimde hayata geçiren taraf olacaktır. Çünkü fikrin kendisi maalesef hiç bir şey kazandırmıyor. Kazanmak için, fikri ve tüm bu söylediklerimi uygulamak gerekir.

Rekabetten korkmayın. Dezavantajları avantajlarınıza dönüştürmeyi bildiğiniz sürece karşınıza çıkan tüm engelleri aşabilirsiniz.

“Kriz = Fırsat”

Yazar: Arman Eker / FIT Solutions Product Manager
Kaynak: SAP HABER – http://saphaber.net/sap-erp/rekabetin-gizli-kazanclari/
Shares: