Küçük ve Orta Ölçekli işletmeler (KOBİ) daha komplike ve dinamik hale geldikçe, standardizasyon ve esneklik gereksinimi de giderek artıyor.

White clock with words Time to Adapt on its face

İronik olarak, ERP üzerinde yapılan standardizasyon, işletmelerin esnekliklerini ve değişebilmelerini mümkün kılıyor. KOBİ’lerin esneklik ile olan ilgisinin esas nedeni ise büyük işletmelerden yetenek konusundaki farklılıkları. Bulundukları ekosistem içerisindeki değişikliklere ayak uydurabilmek için çevik ve hızlı olma gereksiniminin yanı sıra, standardizasyon tarafından sağlanan yapıya da ihtiyaç duyuyorlar. Çünkü KOBİ’ler kendilerinin ihtiyaçlarına uymayan global “en iyi uygulama” örneklerine değil, kendi kaynakları ve yetenekleri doğrultusunda şekillenmiş süreçlere ihtiyaç duyuyorlar.

Orta ölçekli işletmelerin durumu ise, ne büyük ölçekli işletmelerin durumuna uygun, ne de küçük başlangıçlara. Başlangıç düzeyinde bir ERP sisteminin sunduğu standart fonksiyonlar yeterli gibi gözüküyor olsa da, orta ölçekli işletmeler kısa zaman içerisinde standardın özelleştirilmesine veya tamamen özelleştirilmiş süreçlere sahip olmaya ihtiyaç duyuyorlar. Bundan dolayı ERP sisteminin içerisinde, kendileri tarafından oluşturulan ön tanımlı şablonlara uygun bir ERP sistemi yerine, işlerine terzi usulü uydurulabilecek ve iş modelleri ile stratejik hedeflerine ulaşmalarını sağlayabilecek yazılımları tercih ediyorlar.

Peki, bu kadar çok standardizasyon gerekli mi? Bazen evet, dilerseniz devlet bürokrasisine veya çok büyük çaplı işletmelere bir göz atabilirsiniz. Ancak bu kriterin haricinde bulunan KOBİ’ler için durum biraz daha farklı. Bu işletmeler, standartlar, prosedürler ve düzenlemeler konusunda çok fazla detaya girmeden süreçlerini yapılandırabiliyorlar.

ERP yazılımı süreç değişikliklerine adapte olmalı

Graf_Schichten_Archi_600

 

İşletmelerin efektif çalışması için mevcut ve gelecek süreçleri ile alakalı planları bulunması gerekiyor. Bu plan veya yol haritasının başarıya ulaşması için de kritik iş süreçleri ve firma hedeflerine uyum sağlayan sürekli güncel ve sağlam bir ERP sisteminin olması gerekiyor. Elbette iş süreçlerini geliştirmek bir işletmenin kendi inisiyatifinde olsa da, bu aynı zamanda işletme ile birlikte hizmet aldıkları ERP tedarikçisi firmanın birlikte çalışması ve yazılım teknolojisini de güncel olarak süreçlere adapte etmesini de barındırıyor. Çünkü tüm ERP sistemlerinin, müşterilerinin “Oyunda bir adım öne geçmeleri” için düzenli güncellemeler, geliştirmeler ve revizyonlar yapmaları gerekiyor.

Tüm değişiklikler ile başa çıkmak ERP tedarikçisi firmalar için iki aşamalı bir süreç. Önce yazılımın üzerinde revize veya geliştirme işleminin gerçekleştirilmesi, sonrasında ise bu yeniliğin canlı sistemlere yüklenmesi gerekiyor. Bu adımlardan herhangi birisinde gerçekleşen aksaklık, işlemleri yürüten iş biriminin, çevresinde gerçekleşen değişikliklere adapte olamaması anlamına geliyor. Zaman içerisinde de işletmeler, iş süreçlerini desteklemeyen ve değiştirilmesi gereken, mevcut teknolojinin gerisinde ERP sistemleri ile karşı karşıya kalıyorlar. Bu da, yeni bir ERP tedarikçisi firma bulma ve tekrardan tam ve pahalı bir uyarlamaya ihtiyaç duyulacağı anlamına geliyor.

ERP Versiyon Yükseltme Stratejisi

abas Software AG, düzenli versiyon yükseltme stratejisi ile sistemin gelecekte de güvenilir ve kullanılır olmasını sağlıyor. abas Business Suite her yıl Hannover CeBIT’te tanıtımını yaptığı yeni bir versiyon çıkartıyor. Bu sayede de yazılımın standardında bulunan özellikler düzenli olarak destekleniyor ve yeni fonksiyonlar, yeni teknolojiler sisteme aktarılıyor. Bu da, abas kullanıcılarına, her zaman güncel ve kendi iş süreçlerinde hedeflerine ulaşmalarında yardımcı olacak motive olmuş bir yazılım sunulmasını sağlıyor.

Her yeni versiyon ile yazılımın kodlarının 3’te 1’i yenileniyor. Bu yenilikler, sadece mevcut fonksiyonların geliştirilmesini değil, aynı zamanda yeni teknolojilere de adapte olunmasını sağlıyor. Bu sayede, ERP çözümü firmalar için her yıl daha değerli hale geliyor. Ayrıca, abas’ın yazılım mimarisi sayesinde de, müşteriye özel yapılan değişiklikler, versiyon yükseltme işlemi sonrası aynı şekilde korunabiliyor.

“Her defasında, ERP sürecimizde abas Business Suite yazılımını seçmemizin doğruluğunu bir kez daha görüyorum. abas Müşteri Forumunda konuştuğum her müşteri de, versiyon yükseltmelerinin düzenli ve oldukça hızlı olduğunu dile getiriyorlar. Bu etkinlikte ve bize destek veren partner firmanın etkinliklerinde, düzenli geliştirme ve optimizasyonlarla, ERP yazılımlarında gelecek teknolojiler ile alakalı detaylı bilgileri alıyoruz.” – Alex Jonas, IT Yöneticisi, R.E.D.

Shares: