IAS’nin e-Defter uygulaması eğitiminde katılımcılar, e-Defter sisteminin kullanımına ilişkin en güncel bilgileri edindi; öğrendiklerini uygulamalı örneklerle pekiştirme ve tüm sorularına yanıt bulma şansını yakaladı.
e-Faturanın ardından e-Defter uygulaması ile de iş süreçlerinin elektronik ortama taşınmasını destekleyen IAS, müşterilerinden gelen yoğun talep ve sorular üzerine, e-Defter uygulamasında dikkat edilmesi gereken konular ile ilgili bir eğitim düzenledi.
Eğitim semineri WOW İstanbul Uluslararası Kongre Merkezi’nde, 60 kişilik bir katılımla gerçekleştirildi. Seminere caniasERP kullanıcısı firmaların muhasebe departmanı çalışanları ile e-Defter uygulamasıyla ilgili bilgi almak isteyen şirket temsilcileri katıldı.
Katılımcılar, Türkiye’de yaklaşık 2,5 milyon gelir ve kurumlar vergisi mükellefini ilgilendiren e-Defter uygulaması hakkında, alanında uzman isimler tarafından bilgilendirildi. caniasERP Finansal Uygulamalar Birim Yöneticisi Mert Poyraz, e-Defter uygulaması ve caniasERP sistemindeki karşılıkları konusunda bilgi verdi. IAS Kıdemli Proje Yöneticisi Engin Murat Bölükbaşı ise örneklerle uygulamaya ilişkin soruları yanıtladı.
IAS’nin e-Defter uygulaması
Eğitim seminerinin açılışında Poyraz, Türkiye’de ocak ayında yürürlüğe giren e-Defter uygulaması ile çok önemli bir yeniliğe adım atıldığını hatırlattı. e-Fatura ve e-Defter uygulamalarını “dünyada giderek artan şeffaflık ve kayıt altına alma çabalarının bir uzantısı” olarak nitelendiren Poyraz, “şeffaflığa verilen önemin artmasıyla kayıt dışılığın giderek azalacağını, e-Dönüşüm uygulamalarıyla birlikte online denetimlerin de gündeme geleceğini” vurguladı.
Poyraz, temelde defter tasdik ve denetim işlemlerini kolaylaştırmak amacıyla oluşturulan e-Defter sisteminin, kullanıcılarına birçok farklı konuda da avantaj ve kolaylıklar sağlayacağını hatırlattı; bu avantaj ve kolaylıkları şöyle sıraladı:
“e-Defter sistemi, defterlerin kağıda yazdırma, noterde tasdik ve arşivleme maliyetlerini ortadan kaldırır. Kağıt tasarrufu sağladığından doğa dostu bir uygulamadır. Uzaktan denetime olanak sağlar. Gelir İdaresi Başkanlığı’na yapılacak yasal bildirim sürecini otomatikleştirir. Defter kayıtlarında hata oranını düşürür. İşgücü ve zaman tasarrufu sağlar.”
Seminerde e-Defter sistemi ve caniasERP e-Defter uygulaması ile ilgili genel bilgilendirmenin ardından e-Defter tanımlamaları hakkında açıklamalar yapıldı. caniasERP üzerinde e-Defter kontrolleri ve kontrol raporları anlatıldı, örnek yevmiye kayıtları oluşturuldu. e-Defter ve beratların oluşturulması, imzalanması ve görüntülenmesi konusunda da bilgi verildi. Seminerin son saatleri ise katılımcıların sorularının yanıtlanmasına ayrıldı.
Eğitimler İzmir ve Ankara’da sürecek
IAS’nin kurumsal kaynak çözümü caniasERP, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın testlerinden başarı ile geçerek geçtiğimiz Eylül ayında “onaylı yazılım” olmaya hak kazanmıştı.
IAS, e-Fatura gibi e-Defter konusunu da bakım kapsamında değerlendirmişti. caniasERP versiyon 6.02, 6.03, 6.04 kullanıcıları, herhangi bir modül ya da uygulama satın almadan, mevcut versiyonlarına ait güncellemeleri yüklediklerinde “e-Defter” uygulamasını da edinebilmişlerdi. 2014 Kasım ayından bu yana e-Defter mükellefi olan IAS müşterilerinin tamamında gerekli kod güncellemeleri IAS danışmanlık ekipleri ve çözüm ortakları tarafından yapılmıştı.
IAS’nin e-Defter uygulamasına ilişkin eğitimleri 12 Mart’ta İzmir’de, 18 Mart’ta ise Ankara’da tekrarlanacak.