ERP HABER – Yaklaşık 5 ay önce Türkiye’ye gelen ve Alibaba.com üyeleriyle tanışan şirketin üst düzey yetkilileri, Türkiye’deki dinamizmden etkilendiklerini ve ihracat yapmak isteyen işletmelerle birlikte çalışmak istediklerini ifade ettiler. Alibaba.com, işletmelere LOGO yazılım aracılığıyla ulaşacak.

İşten işe (B2B) alanında hizmet veren dünyanın önde gelen e-ticaret şirketlerinden Alibaba.com, “Sanal Dünyada Gerçek İşler Sloganıyla” LOGO Grup bünyesinde hayata geçen Diyalog.com ile stratejik bir iş ortaklığına imza attı. Yaklaşık 5 ay önce Türkiye’ye gelen ve Alibaba.com üyeleriyle tanışan şirketin üst düzey yetkilileri, daha fazla işletmeye ulaşabilme stratejisi çerçevesinde bir iş ortağı aradıklarını duyurmuşlardı.

Bugün, Mövenpick Otel’de, gerçekleştirilen basın toplantısıyla ortaklıklarını duyuran Alibaba.com ile LOGO yöneticileri, amaçlarının Türkiye’nin potansiyelini ortaya çıkartmak olduğunu ifade ettiler.

LOGO Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut, yaptığı konuşmada, dünyanın en büyük e-ticaret sitesi Alibaba ile Türk işletmelerinin hizmetinde olduklarını ifade etti. Alibaba’nın, sağladığı başarıların, LOGO’nun sunacağı teknik destekle Türkiye’ye de yansıyacağına inandığını anlatan  Tekbulut, küçük sermayedarlar ve işletmeler dolayısıyla Türk ticaretinin Çin’le benzerlik gösterdiğini söyledi.

Alibaba.com ile en çok korkulan pazarlardan biri olan Çin’in, en iyi pazarlardan birine dönüşebileceğini belirten Tekbulut, belli başlı şehirlerde sene sonuna kadar gerçekleştirilecek ‘Açıl Susam Açıl’ etkinlikleriyle KOBİ’lere ne şekilde iş yapılabileceğini göstermek istediklerini ifade etti. İşletmelere, 25 yıl boyunca enflasyona karşı ne şekilde mücadele edilebilecekleri yönünde yol gösterdiklerini anlatan Tekbulut, şimdilerde ise krize karşı mücadelelerinde yardımcı olmayı hedeflediklerini söyledi.

Alibaba.com Stratejik İş Geliştirme Bölümü Yöneticisi Brian Wong da, yaptığı konuşmada 5 ay evvel Türkiye’ye geldiklerini ve gördükleri ilgiden çok etkilendiklerini ifade etti. Türkiye’de, 200 bine yakın üyelerinin bulunduğunu anlatan Wong, Türkiye’de kuvvetli bir yerel ortak olarak LOGO’yu seçtiklerini söyledi. LOGO’nun 20 yıllık bir geçmişinin olmasının kendileri için önemli olduğuna vurgu yapan Wong, birlikte çok ciddi fırsatların yakalanabileceğine inandıklarını ifade etti. Ücret ödeyen üyeler arasında geçtiğimiz yıl itibariyle yüzde 47′lik bir artış sağladıklarını dile getiren Wong, Türkiye’nin, kendileri için önemli bir pazar olduğunu söyledi.

LOGO İcra Kurulu Başkanı Ali Güven de, şirketinin en büyük gücünü KOBİ’lerin teşkil ettiğini söyledi. Dünyanın, değişen şartlarına uyum sağlanabilmesinde teknolojiye ayak uydurabilmenin öne çıktığına dikkati çeken Güven; “artık izole çözümler KOBİ’leri pek ilgilendirmiyor” şeklinde konuştu. Global pazarlara açılmak isteyen kurumlara yardımcı olmak istediklerini belirten Güven, Türkiye’nin, en büyük ihracatçı 2112 şirketinin kullandığı ERP yazılımlarını kendilerinin sağladığını ifade etti. Alibaba.com’un, getirdiği avantajlara, banka ve lojistik gibi diğer unsurları da ekleyerek işletmelerin ihracatçı konumuna gelmelerine yardımcı olmak istediklerini belirten Güven, LOGO Dış Ticaret Paketi’ni çok uygun fiyatlara kullanıcılara sunacaklarını sözlerine ekledi.

Shares: