ERP HABER – Aylar, yıllar süren ERP kurulumları tarih oluyor. İnnova Yazılım, sadece haftalar içerisinde çok daha uygun maliyetlerle kullanıma alınabilecek ekspres ERP sistemi ile KOBİ’leri yeni nesil bir iş modeline davet ediyor. Hem de klasik implementasyon maliyetlerinden yüzde 70’e varan tasarruf fırsatıyla…

Telekom, finans, kamu, üretim ve hizmet gibi çeşitli sektörlerdeki kuruluşlara verimlilik artışı, maliyet tasarrufu ve rekabet avantajı sağlayan yenilikçi ileri teknoloji çözümleri sunan İnnova yazılım, Oracle Business Accelerator paketi ile ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) projelerindeki, yüksek maliyet, yüksek risk ve uzun süren implementasyon sorunlarını ortadan kaldırıyor.

KOBİ’lerin yapmaları gereken ERP yatırımını, maliyet, iş modelleri ve süre yönüyle standart bir yapıda sağlamayı amaçlayan ve ekspres şekilde uygulamaya geçirilebilen “Oracle Business Accelerator” sistemi kurumlara önemli avantajlar sağlıyor.

Ekspress ERP – Sınırlı bütçeye ‘sınırsız’ imkanlar

Accelerator’un en önemli avantajı hızlı bir şekilde kurulup, uygulamaya geçirilebilmesi… Standart ERP sistemlerinde firmanın büyüklüğüne ve kapsama bağlı olarak aylar hatta yıllar süren implementasyon süreci Accelerator ile haftalar seviyesine iniyor.

Diğer yandan maliyet açısından da Accelerator sistemi, standart ERP sistemlerine göre oldukça avantajlı. KOBİ’ler satın almadan sevkiyata kadar tüm iş süreçlerinde, departmanların birbirleriyle entegre biçimde hareket etmesini sağlayabilmek için ERP sistemlerine ihtiyaç duyuyorlar. Ancak bu tip sistemler çoğu zaman orta ölçekli şirketlere göre yüksek sayılabilecek bir ilk yatırım maliyeti gerektiriyor. İlk yatırım maliyeti çok daha uygun olan Accelerator sistemi uygulamanın hayata geçirilmesine getirdiği yaklaşım ve bu noktada elde edilen kazanımlar için yüzde 70’e varan oranda bir tasarruf fırsatı ortaya çıkarıyor.

Sektör ya da ülke farkı yok

ERP projelerinde uygulanan aşamalara bakıldığında, ilk önce müşterinin iş süreçleri inceleniyor, daha sonra ERP programlarının üzerinde bu iş süreçlerinin nasıl modelleneceğine karar veriliyor. Uzun süren bir analizin ardından test kurulumu yapılıyor ve tüm süreçler müşteriyle birlikte test ediliyor. Testlerin tamamlanmasının ardından sıra veri aktarımına geliyor. Canlı kullanıma kadar geçen bu süre en iyi ihtimalle birkaç ayda tamamlanabiliyor. Büyük ölçekli firmalarda ise bu süre 12-18 ay arasında değişebiliyor.

Accelerator ile uygulanan projelerde ise Oracle’ın ilgili sektörlerden ortaya çıkardığı en iyi iş süreçleri sistemde test edilmiş olarak hazır geliyor ve Accelerator aracı yardımıyla şirketin ihtiyaçlarına göre bu iş süreçlerinin konfigürasyonu yapılarak hızlı bir geçiş aşaması sağlanıyor. Dolayısıyla burada müşteriye özel değil, en iyi deneyimlerin olduğu yapıyı müşterilere adapte etmenin varlığı söz konusu. Kısacası bu sistemde pazar, sektör ve ülke çeşitlemeleri olan tek bir araç içerisinden müşteriye uygun olan kurulum gerçekleştiriliyor. Üstelik geleneksel ERP yaklaşımlarının esnek uyarlama özelliklerini de kaybetmeden! Accelerator ile dünyaca kabul görmüş en iyi uygulamalara göre iş süreçlerinin konfigürasyonu yapıldıktan sonra, müşterinin iş süreci içerisindeki özel yaklaşımlarını sisteme yansıtmak da mümkün.

Kurulum sihirbazı ile kurulan innova yazılım

‘Talepten ödemeye’, ‘Siparişten sevkiyata’, ‘Dönem sonu kapanışından finansal raporlamaya’ gibi hazır şekilde sunulan ve test edilmiş en iyi iş süreçleri ile ERP çözümlerinin işletmelere çok kısa bir süre içerisinde uyarlanabilmesini sağlayan bu sistemin en önemli özelliği; bir kurulum sihirbazı vasıtasıyla kolayca kurulabilmesi…

Business Accelerator’un önceden konfigüre edilmiş bir sistemden alınan bir klon değil, gerçek bir kurulum sihirbazı içeren yepyeni bir sistem olduğunun altını çizen Feyza Narlı Güleç yeni ERP ürününü şu şekilde anlatıyor: “40 iş akışı ve 43 modülden oluşan, her sektöre uyarlanabilen esnek yapısı ve çağdaş proje metodolojisi   ile Oracle Business Accelerator, işletmelerin tüm süreçlerini kısa bir zaman içerisinde ve uygun maliyetlerle kontrol altına almasını sağlayacaktır. Türkiye’ye özgü özellik ve yerelleştirmeleri de etkin hale getiren yeni sistemde ayrıca isteyen firmalar sistemin çoklu dil, çoklu hesap planı ve çoklu defter gibi esnek özelliklerden de faydalanabilecekler.”