Gartner’ın 2018 Magic Quadrant raporuna göre, CFO’lar ve ekipleri için geçtiğimiz yılın gündem maddesi, finansal sistemlerini buluta taşımaktır. Eğer sizlerin de gündemini uzun zamandır Cloud ERP meşgul ediyorsa, ERP seçimi  yapmadan önce bu 6 soruyu sormanızı tavsiye ediyoruz;

Cloud ERP

1- Gerçek bir Bulut Çözümü mü?

Bugünün iş süreçleri on-premise sistemlerle yönetilemeyecek kadar değişti. İşinizin bir parçasını ya da tamamını buluta taşırken, bulutun sunduğu tüm avantajlardan faydalanabileceğinize emin olmalısınız.

Oracle’da Cross-SaaS Ürün Pazarlaması Başkan Yardımcısı olan Juergen Linder; ‘Eski ERP sağlayıcıları buluta geçiş yaparken çoğunlukla sistemi bulut için tamamen yeniden yazmak yerine, bulutta çalışabilecek hale getiriyorlar.  Bu durum onları birer Cloud ERP satıcısı yapıyor olabilir fakat sundukları ürün gelecekte şirketlerin ihtiyacını karşılayamayacak çünkü değişime ayak uyduramayacak’ diyor.

2- Cloud ERP Sağlayıcısı Finansal Olarak Stabil mi?

Cloud ERP sağlayıcınız iflas ederse, sizin için kritik olan finansal verinize ne olur? Ve ERP sağlayıcınızın ürünü üçüncü parti bileşenleri içeriyorsa, bu bileşenler karıştığında ne olur? Kuşkusuz bu soruları düşünmek bile birçok firma için kabustur.

Bu kâbusu yaşamamak adına, Cloud ERP seçim sürecindeyseniz sormanız gereken ikinci soru sağlayıcınızın finansal stabilliğine yönelik olmalıdır.

3- Ürün Haritası Nedir?

Yine 2. Sorudan hareketle, sağlayıcınızın Ar-Ge yatırımlarına dikkat etmelisiniz. Çünkü eğer sağlayıcınız, Ar-Ge’sine yeterince yatırım yapmazsa, sizi zaman geçtikçe daha da geriye götürecektir ve teknoloji açığı katlanarak artacaktır.

Bu ürün hattını güçlendirmek yerine, Pazar paylarını artırmak amacıyla başka şirketleri satın alan sağlayıcılar konusunda endişe edebilirsiniz. Peki, ne yapmanız gerek?

Halka açık şirketler, müşterilerin vizyonu ve stratejileri ile şirketinkilerin uyuşup uyuşmadığını görebilmeleri için bir yol haritasına sahip olurlar. Yine kamu şirketlerinin de Ar-Ge yatırımları hakkında raporlarına ulaşmanız mümkündür. Ancak özel şirketler söz konusu olduğunda bu şeffaflık mümkün değildir. Dolayısıyla seçiminizi yaparken, bu duruma özen göstermelisiniz.

4- Sağlayıcınızın ERP’si ve Diğer Bileşenler Entegre mi?

Olası sorunlardan biri de satın aldığınız Cloud ERP içerisindeki bileşenlerin entegre olmamasıdır. Kurumsal performans yönetimi (EPM), Tedarik Zinciri Yönetimi ve Müşteri Deneymi (CX) gibi önemli bağlantı noktaları entegre biçimde çalışabilmelidir.

5- Üçüncü Parti Uygulamaları Entegre Etme Gerekliliğiniz Olacak mı?

Cloud ERP’lerini EPM finansal planlama ile tamamlamak istiyorsanız, bir tuzak daha var; üçüncü parti uygulamaları ile desteklemeniz gereken yetersiz EPM çözümlerine dikkat etmelisiniz.

Oracle Ürün Yönetimi Başkan Yardımcısı Hari Sankar; ‘Finansal konsolidasyon, Finansal Raporlama, Karlılık Yönetimi ve EPM’nin diğer kritik alanlarını içermeyen bir planlama çözümü, tüm bunları ayrı ayrı eklemenizi ve entegre olarak çalışmalarını sağlamanızı gerektirir’

6- Cloud ERP Ürünü Yeterince Ölçeklendirilebilir mi?

‘Birçok işletme için finansal planlama, şirket genelinde iş açısından değerlendirildiğinde küçük ve merkezi bir finans ekibinin oldukça ötesindedir.’ diyen Sankar aynı zamanda finansal planlama servisinin ölçeklenebilirliğinin önemini de vurguluyor.

Bu dönemde, işletmenizin bugünü ve geleceğini güvence altına alabilmenin tek yolu; doğru teknoloji kullanımıdır.  Cloud ERP’ye geçiş süreci gibi zorlu ve işletmeniz için kritik bir dönemdeyseniz, bu 6 soruya verdiğiniz yanıt sizi doğru Cloud ERP sağlayıcısına götürecektir.

Shares: