1985 yılında bir eczane olarak kurulan ve şimdi olarak kolonya, parfüm, saç bakımı, cilt bakımı gibi geniş ürün yelpazesiyle modern bir perakende markası olarak Atelier Rebul aynı zamanda üretici konumunda. 2017 Yılında Nebim V3 ERP ve Nebim Üretim ile iş süreçlerini yönetemeye başlayan Atelier Rebul Nebim V3 ile yeni projeler hayata geçirmeye devam ediyor. Atelier Rebul e-Ticaret ve Operasyon Uzmanı İlke Ceren Kara son dönemde hayata geçirdikleri Nebim V3 Tahsisat, Tamamlama ve Transfer Planlama projesiyle ilgili görüşlerini paylaştı.

Firmanızın tarihçesini sizden dinleyebilir miyiz?

“Rebul 1985 yılında Türkiye’nin ilk eczanelerinden biri olarak kuruldu. Şu anda da Atölye Rebul olarak modern bir perakende markası olarak yeniden doğdu. Türkiye genelinde 20 mağazamız ve perakende mağazalarımızda sunduğumuz servis kalitesini aynı şekilde sürdürdüğümüz bir online mağazamız var. Şu an yurt dışı mağazalarımızda da hizmet vererek global bir marka olma yolundayız. Rebul, kolonya ile anılıyor olsa da aslında 125 yıldır cilt bakımı, saç bakımı, parfüm ve koku uzmanlığı özelinde çeşitli ürünlerin üretimini yapıyor. Şu anki üretim tesisimiz Arnavutköy’de. Yakın zamanda da Çerkezköy’de çok daha kapasiteli bir tesise geçiş yapacağız.”

2017 senesinden bu yana tüm departmanlarınızda Nebim çözümlerini entegre bir şekilde kullanıyor ve yeni projeler üretmeye de devam ediyorsunuz. Son olarak hayata geçirdiğiniz süreci firmanızda nasıl işliyor?

“Nebim V3 Tahsisat Tamamlama ve Transfer Planlama programını kullanmaya karar verdiğimizde, Nebim tarafındaki danışmanlar ve bizim ekibimizdeki katılımcılar ile bir araya geldik. Öncelikle projenin detayları üzerinden geçtik ve bir şema oluşturduk. Bizim firmamızın ihtiyaçları, nasıl işlemesini istediğimiz gibi tüm detayların üzerinden geçtik ve bir demo sürümü kullanmaya başladık. Aslında bu demo sürecini kullanmak çok önemliydi. Tüm tahmin edemediğiniz gerek pürüzlerin, zorlukların, gerekse faydaların farkına bu demo kullanım sürecinde varıyorsunuz. Şu an ise programı aktif bir şekilde kullanıyoruz ve gayet memnunuz.”

Bu projenin özellikle sizlere sağladığı en önemli faydalarından bahseder misiniz?

“Nebim V3 Tahsisat Tamamlama ve Transfer Planlama sistemi bizde iki algoritma ile işliyor. İlki, Bu da mağazalara özel olarak atanmış olan asgari ve azami stok durumlarını, satış hızlarına göre tamamlayarak ürün tedarikini sağlayan ürün tamamlama. İkinci ise, yeni gelen ürünün mağazalara gönderimini sağlayan algoritma. Bu uygulama ile öncelikle mağazalarımızda fazla stok tutulmasının önüne geçmiş olduk. Aynı zamanda ürün siparişlerinin tek bir elden yönetilebilmesinin hem bizim açımızdan hem de mağazadaki ekip arkadaşlarımızın vakitlerini daha verimli kullanabilmelerini sağlayabilmesi açısından büyük bir faydası var. Mağazalardaki satış hızı düşük olan ürünün mağaza tarafından satış hızı daha yüksek olan mağazaya transfer edilebiliyor olması doğru stok yönetimi için çok önemli. Bu da aynı zamanda kargo maliyetlerimizde de kayda değer bir düşüş sağlamış oldu.”

Nebim V3 Tahsisat Tamamlama ve Transfer Planlama uygulamasını kullanıma almadan önce karşılaştığınız zorlukları ve bu zorlukları nasıl aştığınızı da bahsedebilir misiniz?

“Az önce de söylemiş olduğum gibi bu aşamada demo süreci çok önemli. Programı canlıya almadan önce yaklaşık bir ay kadar bir demo kullanım süreci geçirdik. Biz bir kozmetik markasıyız bildiğiniz üzere, haliyle tekstil grubuna göre oldukça farklı bir şekilde işliyor. Ürün gamımız farklı ve tahsisat programında da en büyük zorluğu aslında bu sebepten yaşadık. Mağazalarımıza giden sevkiyatları koli içi adetlerine göre hesaplamamız gerekiyor ve tahsisat programında da bu koli içi adetlerine dikkat etmemiz gerekiyor. Demo sürecinde bunun farkına vardık.  Koli içi adetlerimiz, koli büyüklüklerimiz hepsini buna göre entegre etmek durumunda kaldık. Yaşadığımız en büyük zorluk buydu aslında.”

Shares: