Uluslararası yazılım çözümleri sunan IFS, Otomotiv Sektöründe Tedarik Zincirini Geliştirme Birliği – Groupement pour l’Amélioration des Liaisons dans l’Industrie Automobile – GALIA’nın sertifikalandırdığı ERP yazılımı oldu. IFS, otomotiv sektörü ana sanayi ve yan sanayisine sağladığı kapsamlı çözümler, standart uygulamanın yeterliliği ve tedarik zinciri konusundaki güçlü yaklaşımı sayesinde GALIA sertifikasını almaya hak kazandı.
1984 yılında otomotiv sektörü ile iş ortakları arasındaki karşılıklı alışverişi geliştirmek amacı ile kurulan GALIA, kurulduğu dönemde internetin, e-ticaret EDI’in (elektronik data alışverişi) ve EDTi( teknik data alışverişi) ‘nin olmadığı düşünüldüğünde büyük bir çözüm yaratmıştır. Başlangıçta lojistik, marka standartlarını tanımlama, paketleme ve paletler, plastik kutular, küçük metalik konteynerlar ve EDI mesajları ile ilgilenen GALIA’da bugünlere gelindiğinde aynı zamanda mühendislik değişimi ve B2B/ faturalaması ve tedarik zinciri performansını geliştirme süreci ile ilgili de çalışmalar yapılmaktadır.
GALIA 18 üyeden oluşan (2 PSA Peugeot Citroën, 2 Renault, 1 Renault Trucks, 8 ekipman tedarikçisi, 2 taşıyıcı ve lojistik sağlayıcı, 3 gözetmen) bir idari komite tarafından yönetilmektedir. Bu idari komiteye dönüşümlü olarak PSA PEUGEOT CITROEN ya da RENAULT tarafından yetki verilmektedir. GALIA Fransa’da ODETTE Almanya’da ise VD için otomotiv tedarik zincirini temsil etmektedir.
GALIA Otomotiv sektörü ile tedarikçi ilişkilerini geliştirmek gibi büyük bir misyonu üstlenmiştir. GALIA’nın misyon edindiği bazı konular şunlardır:
- Tedarikçiler ile otomotiv sektörü arasında malların alışverişi ve bilgisi ile ilgili tavsiyeler geliştirmek.
- Servis sağlayan şirketleri, tavsiyelerine yönelik özellikler içeren uyumlu araçlar geliştirmeleri için teşvik etmek.
- Otomotiv şirketi yöneticilerini bilgilendirmek ve bu araçların varlığından ve öneminden haberdar olmalarını sağlamak.
- Otomotiv sektörünün tavsiyelerinden ayrı olan çözümlerin uygulamasına teşvik etmek.
- Kullanıcıları bilgilendirmek ve eğitmek