Ülkemizden, dünyanın en büyük balon üreticilerinin üyesi olduğu konsey EBPC (European Balloon and Party Council) Yönetim Kurulu’na kabul edilen tek şirket olan Balonevi, Microsoft Dynamics ERP ile büyüyor.

balonevi

Balonevi Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Oğuz VANLI ; “AX ile tanıştığımızda üretim kapasitemiz 8 milyon, çalışan sayımız 40 kişi, ciromuz ise 2.8 milyon USD idi. Şimdi yıllık 72 milyon adedi 122 kişiyle üretiyoruz, ciromuz 10 milyon doları geçiyor. Türkiye genelinde 27 mağaza ve 5.000 satış noktasında ve e-ticaret sitemizde 4.000’in üzerinde ürün satıyoruz. Bu yapıyı ancak zamanında tercih edip kullanmaya başladığımız Microsoft Dynamics AX ile yönetebilirdik.”diye konuştu.

Balonevi Hakkında

• Balonevi, Avrupa standartlarındaki üretim kalitesi ve sahip olduğu teknoloji ile dünyanın önde gelen balon üreticileri arasında yer almaktadır.
• Ürün kalitesi, rekabetçi fiyat politikası ve zamanında teslimat prensiplerinden hiç ödün vermemiştir. Benimsediği “Müşteri Memnuniyeti” ilkesi ile sektörde lider konuma gelmiştir.
• Üretimde zengin çeşit ve yenilikçi yaklaşımla hizmet veren Balonevi’nin yenilikçi yaklaşımı ve ilklerinin bir ürünü de “Tüm Parti Ürünlerini bir araya getiren mağazalar, “Balonevi Party Store”lardır.
• 4.000’in üzerinde çeşit parti ürününü aynı çatı altında toplayan, “parti için ihtiyaç duyabilecek her türlü malzeme ve hizmetin bulunduğu” sayısı 27′ye ulaşan mağazaları ile Balonevi Party Store’lar ülkemizde bir ilke imza atmıştır.
• Bünyesindeki araştırma-geliştirme (AR-GE) çalışmaları ve TÜBİTAK Teknoloji Geliştirme Projesi destekleri ile üretilen “Suyla Açmalı Tam Otomatik Balon Üretim Makinası” dünya standartlarında üretim yapılmaktadır.
• Uluslararası standartta 4.000 çeşit parti ürününü ve fikirlerini bulabileceğiniz simdipartizamani.com Türkiye’nin parti konusunda en büyük on-line mağazasıdır.
“Bugünden geriye doğru baktığımda “doğru kararı”, “doğru zamanda” verdiğimizi görebiliyorum.”
Oğuz VANLI, Yönetim Kurulu Başkanı, Balonevi
Proje Hakkında

ERP HABER: Oğuz Bey, bize başarıyla tamamladığınız Microsoft Dynamics ERP projenizle ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Oğuz VANLI: Kuruluşumuzdan bu yana önemli kilometre taşlarımız arasında 2008 yılında Balonevi’nin tüm faaliyetlerini ERP ile yürütme kararımızı samimiyetle belirtmek isterim. Büyüyen organizasyonumuzda tüm iş süreçlerimizi yönetecek bir yazılım araştırması yaptığımızda, ERP kullanmaya karar verdik. Çok uzun araştırmalar sonucunda ihtiyacın daha büyük olduğunu fark ettik, o dönemde şirket büyüklüğümüze göre oldukça maliyetli olan bir yatırıma karar verdik. Tercihimiz, özellikle “işimize özel geliştirmelere uyma kabiliyeti” nedeniyle Microsoft Dynamics AX oldu. Sistemli bir çalışmayla projeye başlamamız ile hayata geçirmemiz 70 gün gibi kısa bir sürede gerçekleşti. Bugünden geriye doğru baktığımda “doğru kararı”, “doğru zamanda” verdiğimizi görebiliyorum.

Projeye başlamadan önce karmaşık bir durumda değildik ancak kullandığımız eski yazılımın 6 ay içerisinde ihtiyaçlarımıza cevap veremeyeceğini görmüştük. Üretim maliyetlerini, ürün ve üretim bazında göremiyorduk. Ay sonlarında klasik muhasebe hesaplama yöntemleriyle toplam üretim maliyetini hesaplayabiliyorduk. Üretim reçeteleri, üretim maliyetleri, stok yönetimi, müşteri ve satıcı işlemlerinin doğrudan stoklarla entegre olabilmesi ve ay sonlarında gelir-gider tablolarının oluşturulabilmesi gerekli idi. Az evvel doğru zamanda karar verdik derken bunu kastetmiştim. İş karışmadan köklü bir çözüm üretelim istedik.

Dynamics AX projesinde Genel Muhasebe-Kambiyo Senetleri-Stok Yönetimi-Alacak Hesapları-Borç Hesapları-Üretim-Master Planlama ve CRM modülleri kullanıldı. Perakende mağazacılığa başladığımız ilk 2 mağazamızda AX ile yapılan geliştirme ile basit bir perakende satış modulünü kullandık. Raporlamalar sayesinde şirketimize yön verebildik. Şirketin tüm mekanizmaları AX üzerinden çalışmaya başladı ve kısa zamanda şirkette ERP kültürü oturdu.

ERP kültürü ile çalışmayı oturtmak, AX’ın sunduğu raporlama olanaklarını sonuna kadar kullanmak Balonevi’nin satış kanallarını genişletti. CRM modülü sayesinde müşterilerimizi sınıflandırdık ve hangi kanalda etkin olduğumuzu rakamlarla gördük. Zayıf kaldığımız müşteri gruplarında güçlendik. Üretim maliyetlerini 8 ayrı başlıkta detaylandırarak maliyet azaltma çalışmaları yaptık, üretim karlılığımızı artırdık. Daha verimli bir stok yönetimi sağladık. Elde ettiğimiz raporlarla bütçe yaparak iş süreçlerimizi yönetiyoruz. Aylık yaptığımız maliyet merkezli Gelir-Gider Tabloları ile bütçe yapmaya başladık, geçmiş yılların verileri-gelecek projeksiyonumuzla birleşince bütçe çalışmalarımızı 5 yıllık yapmaya başladık.