depo

Depo yönetiminin genel ilkelerini anlamak, eforunuzu deponuzun çalışma şeklini optimize etmeye odaklamanıza yardımcı olabilir. Bu ilkeler şunları içerir:

Amacını bil – Bir depo operasyonu her şeyden önce amaçlarını bilmelidir. Örneğin, müşterilerinizin belirli teslimat gereksinimleri var mı? Envanterinizin özel depolamaya ihtiyacı var mı? Ek olarak, tüm depo operasyonları, depo alanını, işçiliğini ve ekipmanını mümkün olduğunca verimli kullanmayı amaçlar.

Kapsamlı kontrol – Depo yönetimi, birçok hareketli parçayı içeren karmaşık süreçleri koordine etmeyi içerir: insanlar, ekipman, siparişler ve envanter. Depo yöneticilerinin, sorunsuz çalıştığından emin olmak ve kaçınılmaz olarak ortaya çıkan sorunları çözmek için her bir süreci takip edebilmesi gerekir. Siparişlerin doğru bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak için kalite kontrol çok önemlidir.

Esneklik ve dayanıklılık – Depo yöneticileri, ister malzemeler hasarlı geldiği için, isterse sert hava koşulları sevkiyatları geciktirdiği için planları anında değiştirebilmelidir. Depo alanını yeniden düzenlemeyi veya toplama süreçlerini yeniden tasarlamayı içersin, verimliliği en üst düzeye çıkarmak için iş akışlarını ayarlayabilmek de önemlidir.

Müşteri odaklı – Doğru ürünle zamanında teslimat, müşteri hizmetleri ve memnuniyeti söz konusu olduğunda en önemli ölçütlerden biridir. Zamanında teslim etmek için siparişleri hızlı ve doğru bir şekilde yerine getirebilmeniz gerekir.

Veriye dayalı karar verme – Her depo süreci sorunsuz çalışıyor gibi görünse bile bu, süreçlerin olabildiğince verimli çalıştığı anlamına gelmez. Bir WMS, iyileştirilmesi gereken alanları belirlemenize ve analiz etmenize yardımcı olabilir.

depo

Depo Yönetim Süreçleri

Depo yönetimi altı temel süreci içerir. Her süreç bir sonrakinin verimliliğini etkiler, bu nedenle depo operasyonunun iyi yağlanmış bir makine gibi çalışması için her adım optimize edilmelidir:

  • Teslim alma: Gelen öğeleri kontrol ve kabul edin. Doğru miktarda, doğru durumda, doğru zamanda aldığınızı doğrulayın.

  • Bırakma: Öğeleri teslim alma platformundan doğru depolama konumlarına taşıyın.

  • Depolama: Hızlı ve doğru toplama sağlamak için envanteri güvenli bir şekilde saklayın ve mantıklı bir şekilde düzenleyin.

  • Toplama: Satış siparişlerini yerine getirmek için gereken öğeleri toplayın.

  • Paketleme: Alınan eşyaları sevkiyat için hazırlama. Doğru bir sevk irsaliyesi ile doğru ambalaja güvenli bir şekilde paketlenmelidirler.

  • Nakliye: Kesinleşen satış siparişlerini doğru araçta, doğru zamanda, doğru belgelerle göndererek müşterilerin siparişlerini zamanında teslim almasını sağlayın.

Depo Optimizasyonu

Depo operasyonunuzu optimize etmek, bu depo yönetimi süreçlerinin her birine ince ayar yapmayı içerir. Örneğin, bir kuruluş malları alırken ürünleri mobil barkodlarla etiketleyebilir veya toplama sırasında bulunmalarını kolaylaştırmak için RFID etiketleri ekleyebilir. Yerine koyma sırasında, iyi yönetilen bir depo operasyonu, depo kapasitesini en üst düzeye çıkarmak için öğeleri minimum miktarda alanda depolar. Depo optimizasyonu için diğer en iyi uygulamalar arasında, popüler öğeleri kolayca erişilebilir alanlarda depolamak ve kolayca birbiriyle karıştırılabilecek öğeleri ayırmak yer alır.

Depo Yönetimi Sipariş Karşılama Stratejileri

İşletmenin büyüklüğüne ve aldığı siparişlerin hacmine ve türüne uygun sipariş karşılama stratejileri seçmek, kuruluşun ürünleri daha hızlı göndermesine, israfı en aza indirmesine ve müşteri memnuniyetini artırmasına yardımcı olabilir. Aldığınız sipariş türleriyle eşleşen toplama stratejileri uygulamak, en etkili iş akışının sürdürülmesine yardımcı olabilir. Örneğin:

  • Toplu toplama, aynı envanter konumunu sürekli olarak yeniden ziyaret ederek zaman kaybetmeden aynı ürün için birden fazla siparişi hızlı bir şekilde yerine getirmenize yardımcı olabilecek bir tekniktir.

  • Bölge toplama, toplayıcıları farklı SKU bölgelerine atar. Her sipariş için toplayıcılar, belirlenmiş bölgelerinden tüm SKU’ları toplamaktan sorumludur.

  • İlk kullanım süresi dolan ilk çıkar (FEFO) toplama, bozulabilir ürünlerin ve ürünlerin müşterilere belirtilen son kullanma veya son kullanma tarihlerinden önce ulaşmasını sağlar. FEFO ile, önce son kullanma tarihi geçen ürünler önce sevk edilir.

  • İlk giren ilk çıkar (FIFO) toplama, depoya gelen ilk ürünlerin ilk dağıtılan ürünler olmasını sağlar, bu da eski ürünlerin modası geçmeden sevk edilmesini sağlamaya yardımcı olabilir.

Teknoloji ayrıca herhangi bir depo yönetimi gerçekleştirme stratejisinin önemli bir parçasıdır. Stok konumları, seri numaraları ve lot numaraları ile paketleme listelerini görüntüleyen elde taşınabilir mobil cihazlar, toplama hızını ve doğruluğunu artırmaya yardımcı olabilir. Yazılım, her bir öğenin mümkün olduğunca az atık ve boşa harcanan alanla güvenli bir şekilde gönderilmesini sağlamak için ürün boyutlarına dayalı olarak güvenli ve uygun maliyetli paketleme önerebilir.

Depo İzleme ve Raporlama

Deponun ne kadar iyi çalıştığını gösteren operasyonel istatistikler olan temel performans göstergelerini (KPI) ölçmek ve izlemek, sorunları saptamaya ve verimliliği artırma ve müşteri siparişlerini daha hızlı ve doğru bir şekilde yerine getirme fırsatlarını vurgulamaya yardımcı olabilir. Örneğin, gelişmiş toplama ve paketleme doğruluğu için bir hedef belirleyebilir, ardından toplama süreçlerinizde değişiklikler yapabilir ve bu değişikliklerin hedefinize ulaşmanıza yardımcı olup olmadığını ölçebilirsiniz.

Depo KPI’ları

Depo yöneticileri, diğerlerinin yanı sıra genellikle aşağıdaki KPI’ları izler:

  • Teslim alma verimliliği veya üretkenliği : Depo operatörü başına saat başına alınan mal hacmi. Yüksek puanlar daha fazla alma verimliliğini gösterirken, düşük puanlar araştırılması gereken problemlerin olabileceğini gösterir.

  • Toplama doğruluğu : Doğru olarak toplanan siparişlerin sayısı, toplanan toplam sipariş sayısına bölünür (yanlış veya kısa siparişler dahil). %100 doğruluğa ne kadar yakınsa o kadar iyidir.

  • Sipariş teslim süresi : Sipariş verildikten sonra siparişin müşteriye ulaşması için geçen ortalama süre. En yüksek müşteri memnuniyeti için teslim süresi ne kadar kısaysa o kadar iyidir.

  • Ürün iade oranı : İade edilen ürün sayısının satılan ürün sayısına bölünmesiyle hesaplanan, satılan ürünlerin müşteriler tarafından iade edilme oranı. Bu KPI’ın tam bir resmini elde etmek için, ürünlerin neden iade edildiğini düşünmek önemlidir – yanlışlıkla yanlış ürün sipariş eden bir müşteri, depo işletim sorunları anlamına gelmeyebilir, ancak müşteriler genellikle yanlış ürünler veya hasarlı ürünler alırsa iyileştirme için yer vardır.

  • Envanter devir hızı: Belirli bir zaman diliminde ne kadar envanterin satıldığı ve değiştirildiği. Dönem içinde satılan malların toplam maliyetinin, o dönemdeki ortalama stok maliyetine bölünmesiyle hesaplanır. Bu KPI, bir deponun talebi karşılamak için envanteri ne kadar verimli yönettiğini yansıtır. Genel olarak, daha yüksek stok devir hızı daha iyidir. Bir depo talebi olduğundan fazla tahmin ederse, stok devir hızı düşük olabilir. Çok fazla yavaş satılan envanter, özellikle önceden belirlenmiş raf ömrüne sahip mallarla uğraşan işletmeler için maliyetli olabilir.

Depo Yönetimi İstatistikleri

Küresel e-ticaret son yıllarda hızla büyüdü ve 2023 yılına kadar 29 trilyon dolara ulaşması bekleniyor – bu da artan tüketici taleplerini karşılamak için daha fazla depo alanına duyulan ihtiyacı hızlandırıyor.

Bu büyüme göz önüne alındığında, depo operasyonlarının karşılaştığı en büyük zorluk , nitelikli bir saatlik işgücünü çekememek ve elde tutamamaktır. Verimliliği artırmak, işletme maliyetlerini azaltmak ve müşteri talebine ayak uydurmak için – tüm bunları yaparken de dar alan ve sıkı bir iş piyasasıyla mücadele ederken – Lojistik Yönetimi anketine göre %85’i WMS kullanarak , depo operasyonları süreçleri otomatikleştirmek için teknolojiyi giderek daha fazla kullanıyor .

Depo Yönetim Sistemi (WMS) Seçimi

Doğru WMS’i seçmek, depolama operasyonunuzun özelliklerine ve ne elde etmek istediğinize bağlı olacaktır. Her şeyden önce, doğru WMS, kuruluşunuzun daha fazla verimlilik elde etmesine ve siparişleri daha doğru bir şekilde yerine getirmesine yardımcı olur, böylece daha düşük maliyetle daha fazlasını yapabilirsiniz. Birincil amaç paradan tasarruf etmek olduğundan, yatırım getirisi anahtardır.

Ek olarak, bir WMS, tüm depo personelinin işyerinde daha verimli olmasına yardımcı olmak için bir rehber görevi görmelidir. Bunu yapmak için, doğru WMS, depolama operasyonunuzun her yönü hakkında gerçek zamanlı, eyleme dönüştürülebilir içgörüler sunarak, personelin daha verimli ve programlı olmasına yardımcı olmak için (alma, sevkiyat, envanter, sipariş karşılama ve işçilik dahil), anlaşılması kolay bilgiler, yöneticilerin ve çalışanların kolayca anlayabileceği ve daha sonra günlük ve uzun vadeli süreçleri iyileştirmek için kullanabileceği istatistikler ve raporlar sağlar. Bir WMS ayrıca ölçeklenebilir olmalıdır, böylece işletmenizin büyümesine ve değişen pazar koşullarına uyum sağlamasına yardımcı olabilir.

Doğru WMS, depo operasyonlarınızı daha yüksek bir verimlilik, hız ve sipariş doğruluğu düzeyine taşıyabilir, şirketinizin rekabet gücünü artırmaya ve işletme maliyetlerini düşük tutarken müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olabilir.