Web sitesinde Canlı Sohbet üzerinden genellikle sorulan ilk soru: “Yazılımınızın maliyeti ne kadar?” Maliyet rakamlarına odaklanmanın oldukça kolay olduğunu anlıyoruz fakat bu noktaya odaklanırken genellikle gözden kaçan şudur: ERP sistemi seçimi kararınızda, sistemin işletmenize getireceği yararlar veya değerler yerine, maliyeti üzerine odaklamak kısa vadeli ve sınırlayıcıdır. Bu yazıda, abas ABD Başkanı Alan Salton, ERP’den değer yaratmayı düşündüğümüzde göz önünde bulundurmamız gereken en önemli unsurlardan bazılarının üzerinden geçecek. Salton: “Doğru ERP sistemini seçmek, mevcut kaynaklarınızdan – insan, malzeme, kapasite, teknoloji ve bilgi – değer yaratmada kritik önem taşıyor.”
1. Bilgisel değer
Farklı iki işletme verileri aynı şekilde kullanmaz, ancak hepsi, belki de zor yoldan, iyi bir strateji olmadan veri kullanımının hiçbir anlamı olmadığını öğrenmiştir.
ERP, kullanıcılara uygulamaya geçirilebilir istihbarat için verimli bir zemin hazırlayarak, toplanan verileri yapılandırır ve kullanım için uygun hale getirir.
Salton, “abas ERP’deki Müşteri İlişkileri Yönetimi bunun güzel bir örneğidir. CRM, mevcut müşteriler ve potansiyel müşteriler hakkındaki bilgileri bir platform üzerinde merkezileştiren, tamamen entegre bir satış aracıdır. Kullanıcıların, nerede olursa olsun bilgiyi anlamalarına ve üzerinde işlem yapabilmelerine olanak tanır.”
“ERP ile güçlendirilen CRM sayesinde, işletmeler sürdürülebilir bir başarı sağlamak için var olan müşterilere aile gibi davranır, etkileşimleri artırır, potansiyel müşterileri besler ve daha akıllı iletişim yöntemleri geliştirir.”
2. Dönüşümsel değer
Teknoloji, kurumsal süreçler ve iş modellerinde büyük değişiklikler yapmaya başlamıştır; bu da pazarın kendisiyle ilişkili olarak bir ürünün veya hizmet sağlayıcının rolünü nasıl anlayacağımız konusunda bir değişimi gerektirir.
Örneğin; abonelik modelleri, müşteri kazanma konusundaki geleneksel yaklaşımı müşteri kaybetmeme olarak tersine çevirmiştir.
Salton: “Abonelik fiyatlandırması ile yeni müşteriler edinmek, sahip olduklarınızı kaybetmemenin yanında ikinci sırada yer almakta. Müşterilerinizi elinizde tutmak konusunda güçlenin, böylece gelir akışınız ve tedarik zincirinizdeki öngörülebilirliği de güçlendirmiş olursunuz.”
Bu konu, oldukça yoğun pazarlarda faaliyet gösteren veya bu pazarlara yeni giriş yapan işletmeler için aynı oranda önem arz eder. Endüstriler hızlı adımlarla ilerledikçe, evrime ayak uydurabilme yeteneği de daha değerli hale gelmektedir.
Yeni bir döneme uyum sağlamak için işletmeler ister mevcut ticari miraslarını yeniden oluşturmaya, ister çığır açmak için isim yapmaya çalışsınlar, esnek bir ERP sistemi bu değişikliklerin gel-gitlerinden zarar görmeden adapte olabilmelerine olanak tanımaktadır. Ürünler daha gelişmiş hale geldikçe, malzemeler çeşitlendikçe ve verilen hizmetler karmaşayla birlikte çığ gibi büyüdükçe; ERP sistemi dijital hunilerin sonsuz şekilde konfigüre edilebilen, aksaklıklar karşısında kesintisiz operasyonel mükemmelliği destekleyen bir ağı gibi davranır.
3. Organizasyonel değer
Liderler, 21. yüzyıl pazarlarında işletmelerinin rekabet kabiliyetini değerlendirdiklerinde, her zaman operasyonlarını ve kaynaklarını yeniden yapılandırma ihtiyacı ile karşılaşacaklardır.
Yine abonelik modelini örnek olarak kullanalım.
Salton, “Talep tahminleri, birçok geleneksel arz ve talep modelinde mutlaka gereklidir ve hassas bir izleme gerektirir. Onlar olmaksızın, şirketler talep hedeflerini kaçırma ya da bir hayli aşma riski altındadır.”
Ancak abonelik modelinde, talebi izlemek çok daha kolaydır ve neredeyse tahmin gerektirmez.
Bununla birlikte, böyle bir dönüşümden sonra örgütlenme, aynı bölümlerin çıkarılması ve değiştirilmesidir. Geçiş yapan işletmeler, doğrudan tüketiciye yönelik lojistik kanalları vb. gibi abonelik iş akışları oluşturmak zorundadırlar.
Bu, birçok potansiyel değişiklikten birini ve bu değişiklikten etkilenen potansiyel proseslerden birini temsil eder. İşletmeler ayrıca, verimliliği artırmak, bölümlerdeki siloları parçalamak veya operasyonel darboğazları ortadan kaldırmak için yeniden örgütlenebilirler. Tüm bu katma değer fırsatları, kullanıcıların aşağıdakileri gerçekleştirmesine olanak tanıyan İş Süreçleri Yönetimi işlevselliğine sahip ERP sistemlerini gerektirir:
- Ayrılmış bir iş akışından dolayı oluşan farklı görevlere ayrıntılı bakış
- Adımların sıralı düzende değerlendirilmesi
- Bölümlerin yeniden düzenlenmesi, eklenmesi ya da silinmesi
- Otomatik çalışan bildirimlerinin ya da süreç tetikleyicilerinin oluşturulması
- Ekip tarafından erişilebilir iş akışı haritalaması ile standartlaştırmanın desteklenmesi
- Gerçek zamanlı bilgi için operasyonların görüntülenmesi
ERP sistemlerinin insan kaynakları, ileri teknoloji ve geleceğe uyumluluk yoluyla nasıl değer yarattığını inceleyeceğimiz ERP ile katma değer araştırmasının 2. Bölümü için beklemede kalın. ERP seçimi ve uygulanmasıyla ilgili daha fazla ipucu için abas web sitesindeki haberler bölümünü ziyaret edebilirsiniz. Veya bir demo çalışması planlamak adına irtibata geçebilirsiniz.
lan Salton, abas ABD’nin Başkanı ve Kurucusudur, aynı zamanda abas’ın Global Yönetim Kurulu’nda İnovasyondan Sorumlu Başkan olarak görev yapmaktadır. Teknoloji Yönetimi alanında Master yapmış ve İş Süreçleri Yönetimi alanında da sertifika sahibi. Yaklaşık 30 yıllık bir tecrübeyle, her tür ve boyutta işletmelere yardımcı olarak, ERP sistemlerini başarıyla seçip uygulayan Salton, ERP endüstrisinde önemli bir yer edinmiştir.
Sponsored Content
29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.500′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 35 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Fatura, e-Defter ve Webshop çözümlerini de sunmaktadır.