Napolyon Bonapart’ı bir lojistikçi olarak düşünmeyebilirsiniz. Ancak “bir ordunun karnının üzerinde yürüdüğü” – yani kuvvetleri iyi donanımlı tutmak, savaşta başarı için temeldir – aksiyomu lojistiği askeri yoğunlaşma alanı olarak ortaya çıkardı.

Bugün, “lojistik” terimi, tedariklerin ve bitmiş ürünlerin güvenilir hareketi için geçerlidir. Bir Statista araştırmasına göre, ABD işletmeleri 2019 yılında lojistik için 1,63 trilyon dolar harcayarak malları çeşitli tedarik zinciri ağı segmentleri aracılığıyla başlangıçtan son kullanıcıya taşıdı.

Lojistik Nedir?

“Lojistik” ve “tedarik zinciri” terimleri bazen birbirinin yerine kullanılsa da, lojistik genel tedarik zincirinin bir unsurudur.

Lojistik, malların A Noktasından B Noktasına taşınması anlamına gelir ve bu iki işlevi içerir: nakliye ve depolama. Genel tedarik zinciri, malları üretmek ve dağıtmak için lojistik dahil olmak üzere bir dizi süreçte çalışan işletmeler ve kuruluşlardan oluşan bir ağdır.

Video: Lojistik Nedir?

Lojistik Yönetimi Nedir?

Lojistik, malların dahili olarak veya alıcıdan satıcıya taşınmasıyla ilgili süreçlerin toplamıdır. Lojistik yöneticileri, bu süreçte yer alan birçok karmaşıklığı denetler ve kontrol eder; aslında, bu profesyoneller için bir dizi sertifika vardır . Başarı, birçok ayrıntıya dikkat edilmesine bağlıdır: Yolların, uygunluğa, düzenleyici ortamlara ve yol onarımlarından savaşlara ve olumsuz hava koşullarına kadar değişen engellerden kaçınmaya dayalı olarak belirlenmesi gerekir. Nakliye sağlayıcısı ve paketleme seçenekleri, ağırlıktan geri dönüştürülebilirliğe kadar çeşitli faktörlere göre maliyetler dikkatle değerlendirilmelidir. Tam yüklü maliyetler, müşteri memnuniyetini ve uygun deponun mevcudiyetini sağlayanlar gibi nakliye dışındaki faktörleri içerebilir.

Bir süt ürünleri sevkiyatı, soğutma başarısız olduğu için bozulursa, bu lojistik ekibinin işidir.

Neyse ki, lojistik yönetim yazılımı, işletmelerin en iyi yönlendirme ve nakliye kararlarını almalarına, maliyetleri kontrol etmelerine, yatırımları korumalarına ve malların hareketini izlemelerine yardımcı olur.

Temel Çıkarımlar

  • Lojistik, malların A Noktasından B Noktasına verimli bir şekilde taşınması sürecidir. Başarı, paketlemeden depolamaya ve nakliyeye kadar ayrıntılara çok az dikkat gerektirir.

  • En iyi ihtimalle, zayıf lojistik bir şirketin kârını düşürür. En kötüsü, sakatlayıcı olabilir çünkü lojistik bir işlemin fiziksel tezahürüdür – onsuz, müşteriden satıcıya nakit hareketi olmaz.

  • En iyi lojistik uygulamalar, işin niteliğine ve ürün kararlarına bağlı olarak değişir, ancak süreç her zaman karmaşıktır. Otomasyon, verimliliğin anahtarıdır.

İşletme ve Yönetim Lojistiği Açıklaması

İş lojistiği, bir tedarikçiden bir işletmeye veya bir işletmeden bir müşteriye malların taşınmasıyla ilgili tüm süreçleri ifade eder. Buradaki temel kavram, bu süreçleri birleşik bir sistem olarak yönetmektir. Örneğin, gemi ürünlerini başarıyla doğrudan yüzlerce veya binlerce küçük tedarikçiden müşterilere bırakan çevrimiçi perakendeciler, gelişmiş iş lojistiği uygulamalarına sahiptir.

Bir lojistik yönetim sistemi bu çabanın temelini oluşturur ve gelen ve giden nakliye yönetimi, depo yönetimi, filo yönetimi, sipariş işleme, envanter kontrolü, arz ve talep tahmini ve üçüncü taraf lojistik (3PL) hizmet sağlayıcılarının yönetilmesini içerir.

Lojistiğin Önemi

Lojistik, malların hareketine odaklanır, ancak etkileri çok daha fazlasını kapsar. İş dünyasında, lojistikte başarı, artan verimlilik, daha düşük maliyetler, daha yüksek üretim oranları, daha iyi stok kontrolü, daha akıllı depo alanı kullanımı, artan müşteri ve tedarikçi memnuniyeti ve iyileştirilmiş bir müşteri deneyimi anlamına gelir. Lojistiğin, bu mallardan en fazla geliri elde etmek için iadeleri yönetmeye de uzandığını unutmayın.

Lojistiğin Rolü

Bir işletmenin özü, mal veya hizmetlerin para veya ticaret için değiş tokuş edilmesidir. Lojistik, bu mal ve hizmetlerin işlemleri tamamlamak için izledikleri yoldur. Bazı mallar, örneğin ham mallar bir üreticiye toplu olarak taşınır. Ve bazen mallar, her seferinde bir müşteri olmak üzere bireysel ödemeler olarak taşınır.

Ayrıntıları ne olursa olsun, lojistik, bir işlemin fiziksel olarak yerine getirilmesidir ve bu nedenle işin ömrüdür. Malların veya hizmetlerin hareketinin olmadığı yerlerde, işlem yoktur – ve kar yoktur.

Etkili lojistiğin yedi ayağı vardır:

1. Malzeme tedariki: Malzeme tedariği, üretimde kullanılan bir hammadde için en düşük maliyetli tedarikçiyi bulmaktan daha fazlasını içerir. Lojistik, ön sipariş gecikmeleri, rakip öncelik sıralaması ve lokavtlar, ek hizmet maliyetleri, gereksiz ücretler, mesafe veya düzenleyici ortamlar nedeniyle artan sevkiyat maliyetleri ve depolama maliyetleri gibi katkıda bulunan faktörleri ve maliyetleri hesaplamayı ve yönetmeyi içerir. Herhangi bir malzeme için doğru kaynağı bulmak, katkıda bulunan tüm faktörlerin iyi anlaşılmasını ve yönetilmesini gerektirir. Bu sürece stratejik kaynak kullanımı denir ve lojistik bu planlamada önemli bir rol oynar.

2. Taşımacılık: Lojistiğin özünde, malların fiziksel olarak A Noktasından B Noktasına taşınması eylemidir. İlk olarak, bir şirketin en iyi nakliye modunu (örneğin, hava veya kara) ve maliyet ve hıza göre en iyi nakliyeciyi seçmesi gerekir. Küresel gönderiler söz konusu olduğunda, göndericinin gümrükler, tarifeler, uygunluk ve tüm ilgili düzenlemeler konusunda hızlı olması gerekir. Nakliye yöneticilerinin gönderileri belgelemesi ve takip etmesi, faturalandırmayı yönetmesi ve gösterge tabloları ve analitiği kullanarak performans hakkında rapor oluşturması gerekir.

3. Siparişin yerine getirilmesi: Bir işlemi tamamlamak için ürünler, müşteri siparişine göre depodan “alınmalı”, uygun şekilde paketlenmeli ve etiketlenmeli ve ardından müşteriye gönderilmelidir. Toplu olarak, bu süreçler sipariş yerine getirmeyi içerir ve müşteri dağıtımındaki lojistik dizinin kalbidir.

lojistik

4. Depolama: Hem kısa hem de uzun vadeli depolama, lojistik planlamanın ortak parçalarıdır. Ancak depo yönetim sistemleri aynı zamanda lojistik planlamayı da mümkün kılar. Örneğin, lojistik planlamacıları depo alanı kullanılabilirliğini ve soğuk hava deposu, yanaşma tesisleri ve demiryolu hatları veya tersaneler gibi ulaşım modlarına yakınlık gibi özel gereksinimleri dikkate almalıdır.

Ayrıca, depolar içindeki organizasyon, lojistik planlamanın bir parçasıdır. Genellikle, sık hareket eden veya kısa süre içinde taşınması planlanan mallar, deponun önüne yerleştirilir. Düşük talepli ürünler arkaya doğru depolanır. Bozulabilir mallar genellikle rotasyona tabi tutulur, böylece en eski öğeler önce gönderilir. Genellikle bir araya getirilen öğeler genellikle yan yana depolanır ve bu böyle devam eder.

5. Talep tahmini: Lojistik , bir işletmenin temel veya yüksek talepli ürün veya malzemelerde hiçbir zaman yetersiz kalmamasını ve yavaş satışlarla depolanmış mallarda sermayeyi hiçbir zaman gereksiz yere bağlamamasını sağlamak için büyük ölçüde envanter talebi tahminine dayanır.

6. Envanter yönetimi: Mevsimsel veya trend olan ürünlerde artan talebi önceden planlamak için envanter yönetimi tekniklerini kullanarak , şirketler karlarını daha yüksek tutabilir ve envanter dönüşlerini daha hızlı hale getirebilir; bu, belirli bir dönemde envanteri kaç kez satıp değiştirdiğinizin oranı anlamına gelir. Tersine, diğer ürünlerde envanter dönüşlerini yavaşlatarak, bir şirket, daha yüksek talep gören mallara yeniden yatırım yapmak için serbest sermayeye ne zaman indirimli fiyatlandırma veya başka teşvikler sunacağını daha iyi belirleyebilir.

Ayrıca, perakende satışlar genellikle mağazadan mağazaya, bölgeden bölgeye ve ülkeden ülkeye farklılık gösterir. İyi envanter yönetimi, işletmenin stoktan kurtulmak için indirimli fiyatlandırma yoluyla zarar almak yerine bir mağazada veya bölgede düşük performans gösteren ürünleri diğerine göndermeye karar vermesini sağlar. Lojistik, envanteri en iyi fiyatı almanın muhtemel olduğu yere taşımanın anahtarıdır.

7. Tedarik zinciri yönetimi: Lojistik, malların tedarikçilerden üreticilere, ardından satıcılara veya distribütörlere ve nihayetinde alıcılara hareketini kolaylaştırdığı için tedarik zincirinde önemli bir bağlantıdır. Bir tedarik zinciri temelde bir dizi işlemdir. Lojistik başarısız olursa, tedarik zinciri başarısız olur ve işlemler durma noktasına gelir.

Lojistik Terimler

3PL (üçüncü taraf lojistik) ortakları, belirli malların depolanması, yerine getirilmesi ve iadesini bir ücret karşılığında gerçekleştiren dış kaynak sağlayıcılardır.

Gelen lojistik, tedarikçilerden gelen ürünlerin, parçaların, malzemelerin ve bitmiş envanterin bir şirketin deposuna veya üretim tesisine taşınmasını satın almayı ve düzenlemeyi ifade eder.

Giden lojistik, bir şirketin üretim hattından, deposundan ve nihayetinde müşteriye ürün akışını ifade eder.

bulut

Shares: