flormar

Kozmetik alanında önemli bir marka olan, yurt içinde yaklaşık 200, yurt dışında ise 750 mağazasıyla tüketicilerine hizmet veren FLORMAR, Nebim V3’ü tercih etti.
Flormar Genel Müdür Yardımcısı Mete Kalaycı, Perakende Sistemleri Müdürü Ali Karaçay ve Bölge Müdürü Hakan Yıldız, Nebim V3 proje geçişi ve sonrasıyla ilgili görüşlerini paylaştı.

Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?

Mete Kalaycı – Genel Müdür Yardımcısı 
“Flormar aslında Türkiye’deki hemen hemen bütün kadınların çok iyi bildiği bir marka. Yaklaşık 60 yıllık bir tecrübesi var. 60 yıl önce Türkiye’de kurulmuş. Tüm üretimini de Türkiye’de yapan ama daha sonra dünyada yaklaşık 85 ülkede 750 mağazada birebir tüketicisi ile buluşan renkli kozmetik alanında lider bir marka. Şu anda da yaklaşık Türkiye’de perakende olarak 180 – 200 civarında, yurt dışında 750 tane mağazamız var. Yurt dışı ortaklarımızla, 1000 toplam çalışan sayımız ile tüm dünyada markamızı tüketicilerimizin önüne çıkarmaya çalışıyoruz.”

Nebim ile tanışma süreciniz ve Nebim V3’ü tercih etme sebepleriniz nelerdir?

Mete Kalaycı – Genel Müdür Yardımcısı 
“Biz satışlarımızın önemli bir kısmını perakende noktalarımızda yapıyor, moda mağaza diye adlandırdığımız sadece Flormar ürünlerinin satıldığı mağazalarda tüketicilerin beğenisine sunuyoruz. Türkiye’de de biraz önce bahsettiğim gibi yaklaşık 180 – 200 mağazamız var. Bu mağazalarda da uzun bir zamandır perakende sistemleri çözümleri üzerinde araştırma yapıyorduk. Kullandığımız sistemlerden çok da mutlu olmadığımız için Türkiye’deki literatüre uygun, tüketici ile bizi çok daha iyi buluşturabilecek, saha içi çözümleri çok daha fazla olan bir çözüm arayışımız vardı. Bu arayış sırasında da elbette Nebim karşımıza çıktı. Birkaç aday içinden de sıyrılarak Nebim’i çözüm ortağı olarak aramıza aldık.”

Mağazalarınızda Nebim V3 POS uygulamasını canlıya alırken süreci nasıl yönettiğinizi, deneyimlerinizi ve canlı geçiş sonrası IT departmanı olarak projenin size sağladığı katkılardan bahsedebilir misiniz?

Ali Karaçay – Perakende Sistemleri Müdürü
“Mete beyin bahsettiği gibi Nebim ile işbirliği yapmaya karar verdikten sonra Mart ayında projeyi Kick Off ile başlattık. Hedef olarak da mağazalarda satışların yoğunluğunun başlamadan önceki dönem olan Haziran ayını hedefledik. Biz IT ekibi olarak projeyi zamanında, beklenen kapsam ve kalitede ve belirlenen bütçe çerçevesinde tamamlama sorumluluğunu üstlendik. Tabi ki bunu tek başımıza yapamazdık. Burada bizim için önemli iki kriter vardır. Biri üst yönetimin desteğini almaktı. Bu noktada herhangi bir problemimiz olmadı. Bunun yanı sıra iş birimlerini de sürece dahil ettik. Yaklaşık sekiz farklı departmandan 30’dan fazla kişi bu süreçte anahtar kullanıcı olarak projeye dahil oldu. Projenin devamında saha ekiplerini de dahil ettik. Nebim proje ekibi, Flormar proje ekibi ve IT departmanı iş birimlerimiz ve üst yönetimin desteği ile projeyi belirlediğimiz zaman içerisinde başarılı bir şekilde gerçekleştirmiş olduk. Bunun dışında biz en çok analiz aşamasına önem verdik. Analizleri yaparken dokümantasyon gerçekten çok önemliydi ve detaylı bir şekilde hazırladık. Bu sayede uyarlama ve geliştirmeleri gerçekleştirirken her zaman için elimizde bir referans noktası vardı ve geriye dönük herhangi bir geliştirme gibi problemlerle karşılaşmadık. Daha hızlı bir şekilde uyarlamalar tamamlanmış oldu. Bu sayede zamanlama olarak da Haziran ayı içerisine yetişmiş olduk. Son olarak Nebim ile kazanmış olduğumuz avantajlardan bahsetmek istiyorum. Nebim ile birlikte bizim en büyük avantajımız lokal çözümler oldu. Örneğin e-Fatura süreçleri, KVKK süreçleri, ödeme süreçleri gibi perakende çözümleri ile Nebim’in hazır entegrasyonlarının olması bize iş birimlerimizden gelen taleplere daha hızlı bir şekilde cevap vermemizi sağladı. Destek sürecinde de biliyoruz ki Nebim ile birlikte daha iyiye gideceğiz.”

Nebim V3 POS’a mağazalarınızda nasıl adapte oldunuz, deneyimlerinizden ve canlıya geçtikten sonraki süreçlerinizden kısaca bahseder misiniz?

Hakan Yıldız – Bölge Müdürü
“Yeni dünyada, pandemi sürecine baktığınız zaman en önemli konu müşterilerimizin mağazalarda hız ile ilgili geçirdikleri zaman. Müşterilerimizin alışveriş deneyimleri ne kadar iyi olursa olsun en önemli süreç kasada aldıkları hizmet ve kasada geçirdikleri zaman. Bu anlamda sistemin ilk başlamasıyla beraber bize en iyi katkısı hızıydı. Müşteriye daha hızlı hizmetler vermeye başladık. Bunun haricinde mevcut koşullarda İnsanlar çok çabuk kararlar değiştirebiliyor. Alışverişlerin şekillerini değiştirebiliyorlar. Nebim ile biz kasada bu hizmeti alırken gerek ürün değişiminde gerekse ödeme değişiminde sistemin sağladığı kolaylıklar inanılmaz seviyede katkı sağladı. Bunun dışında tüm mağazacılık ekiplerimiz raporlamalara, müşterilerin deneyimlerine, alışveriş geçmişine çok daha rahat ulaşım sağlıyorlar. Totalde baktığınız zaman bize çok daha kolaylık sağladı. Müşterilere verdiğimiz hizmeti kasada daha kolay vermeye başladık. O yüzden de ilk dönem geçiş sürecinde belki biraz daha tedirgin olsak da, her geçen gün geçişlerde çok daha keyifli olduğu için bölgelerde çok daha hızlı geçiş yapmaya başladık. Şu anda da sürecimiz başarılı bir şekilde devam ediyor.”

Yurt dışı planlarınızdan da bahsedebilir misiniz?

Mete Kalaycı – Genel Müdür Yardımcısı 
“Biliyorsunuz biz Fransa menşeili, dünyanın en büyük kişisel bakım, kozmetik şirketlerinden grup Yves Rocher’nin bir üyesiyiz, onun bir parçasıyız. O sayede dünya üzerinde çok hızlı bir şekilde büyüyebildik. Türkiye’deki perakende noktamızın üç katı kadar daha fazla nokta zaten hali hazırda yurt dışında Flormar adı altında mevcut. Umarım Nebim ile de olası yurt dışı projelerimizde hep birlikte çalışma şansına erişebiliriz.”