1970 yılların sonunda kurulmuş olan , mobilya, koltuk, kanepe, yaylı yatak ve ev tekstili gibi ürün gruplarında 2000’e yakın çalışını, 200.000 metrekare üretim kapasitesi, 35 dağıtım deposu ve 120 perakende satış mağazası ile hizmet veren Gündoğdu Mobilya tüm iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor. Gündoğdu Mobilya Bilgi Sistemleri Teknoloji Müdürü Ahmet Yürük Nebim V3 Taksitli Satış ve Sonradan Teslim uygulaması hakkındaki görüşlerini paylaştı.
Öncelikle firmanızdan kısaca bahsedebilir misiniz?
“1970’ li yılların sonunda kurulmuş olan bir firmayız. Mobilya, koltuk, kanepe, yaylı yatak ve ev tekstili gibi ürün gruplarımızla sektörde üretim ve perakende satış yapan bir firma olarak faaliyet gösteriyoruz. Faaliyetlerimizi Türkiye çapında yaklaşık 120 satış mağazasıyla ve 35 dağıtım deposuyla sürdürüyoruz. 2000’e yakın çalışanımızla, 170 – 200 bin m2 arasındaki üretim kapasitemizle hem üretim yapıyoruz hem de aracısız bir şekilde son kullanıcıya satış gerçekleştiriyoruz. Nebim ile tanışmamız 1990’lı yıllarda ilk ürettiğiniz yazılım olan Cobol ile başlıyor. O tarihten bugüne kadar kesintisiz bir şekilde Nebim V3’e kadar geldik.”
Nebim V3 Taksitli Satış uygulamasıyla süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz. Biraz işleyişten bahsedebilir misiniz?
“Bizim firma olarak en büyük faaliyet alanımız taksitli satış. Müşterilerimize özellikle 24 ay 36 ay gibi elden taksit seçenekleri sunarak satış yapıyoruz. Dolayısı ile 120 mağazanın müşterilerini, taksitlerini ve ödemelerini takip edebilmek, Nebim V3 ile kolay bir hale geldi. Müşterimiz taksitli satış siparişi verdiğinde sipariş almış olduğumuz ürünün siparişten üretime kadar olan tüm süreçlerini Nebim V3 kolaylıkla yönetebiliyoruz. Bizim sektörde özel siparişler olabiliyor. Koltuk, kanepe, mobilya gibi ürünler bazen müşterilerin isteklerine göre şekillenebiliyor. Bu özel siparişlerin süreçlerini de çok kolay bir şekilde takip edebiliyoruz. Özellikle sonradan teslim satışlarda, teslimat ve satış sonrası destek gibi süreçlerde bu işin içerisine girdiğinde grift bir yapı varmış gibi görünse de aslında çok sade ve kontrollü bir şekilde iş süreçlerimizi takip edebiliyoruz. Öte yandan teslimatçılarımızın performansını ölçebilmek bizim için çok önemli. Nebim V3 Sevkiyat Planlama uygulaması sayesinde de bu sürecimizi takip edebiliyoruz. “
Projeyi hayata geçirirken ne tür zorluklarla karşılaştınız ve bu zorlukları nasıl aştınız?
“Aslında bu projeye başlamadan önce ekip olarak biraz tedirgindik. Yani ciddi bir yapımız ve ciddi bir kullanıcı sayımız var. Ama korktuğumuz başımıza gelmedi. Gerek uyarlama ekibi gerekse proje ekibi olsun gayet düzgün ve sade bir şekilde proje geçişimizi gerçekleştirdik. Açıkçası ciddi bir zorluk yaşamadık. “
Taksitli Satış Sonradan Teslim uygulamasının Gündoğdu Mobilya’ya sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
“Taksitli Satış Sonradan Teslim uygulamasının bize sağladığı en önemli faydalardan birisi, müşterilerimize verdiğimiz teslimat sözlerini zamanında yerine getirebilmek oldu. Müşterilerimizden sipariş esnasında almış olduğumuz teslimat tarihinde ürünü teslim etmek bizim için çok önemli. Teslim etmediğimiz takdirde zaten müşteri ile olan ikili ilişkilerimiz, diyaloglarımız bozuluyor ve satışın iptaline kadar gidiyor. İkincisi ise bizim için teslimatçıların verimliliği çok önemli. Özellikle teslimat ekibinin o gün içerisinde yapacağı teslimatın planlaması ve plana uygun bir şekilde devam edilebilmesi büyük önem arz ediyor. Dolayısıyla Nebim V3 sayesinde bu planlamayı çok rahat bir şekilde yapıyor ve merkezden kontrol edebiliyoruz.”