Türkiye’de ağır vasıta alanında pazar lideri olan ve Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Rusya ve Latin Amerika’ya amortisör ihraç eden Maysan Mando, 2005 yılında ihtiyaçlarını karşılamaz hale gelen ve rekabetin keskinleştiği bir ekonomik ortamda sürekli değer yaratmaktan uzak olan ERP sistemini değiştirme kararı aldı.

Maysan Mando çeşitli ERP uygulamalarını inceledikten sonra Koreli ortağı Mando’nun da desteğiyle IFS uygulamalarında karar kıldı. Maysan Mando, IFS’in ERP çözümü sayesinde iş süreçlerinde verimliliği yakalarken maliyetlerini düşürdü ve pazarın taleplerine değişen piyasa koşulları doğrultusunda hızla yanıt verebilecek yetkinliğe erişti. 2001 yılından beri 10 kat büyüyen Maysan Mando, bu başarısında IFS uygulamalarının sağladığı esneklik, global rekabet gücü ve yüksek verimlilikten büyük destek aldı.

Maysan Mando

 

IFS ten önceki durum

Maysan Mando Genel Müdürü Erdal Elbay IFS’den önceki ERP deneyimlerini şöyle anlatıyor:

“Pazar koşullarının değişmesi, rekabet ortamının güçlenmesi sonucu söz konusu eski ERP yazılımı Maysan Mando’nun ihtiyaçlarını karşılayamaz hale geldi. Maliyetlerin kontrol altına tutulmasına, bilgi akışının her süreçte kesintisiz olarak sürdürülmesine, kârlılık analizlerinin ürün ve müşteri bazında doğru şekilde ve zamanında yapılmasına izin vermiyordu. Maysan Mando bu kaygılarla, özelleştirilmesi kolay ama profesyonel bir ERP çözümü arayışı sürecini başlattı. Bu araştırmalar sırasında Koreli ortağımız Mando’nun ERP seçerken dikkat ettiği ölçütleri de göz önüne aldık. İncelediğimiz ERP yazılımlarını kullanan kuruluşlara ziyaretler gerçekleştirdik. Bu ziyaretlerin de ışığında, IFS’in sağladığı özellikleri ve avantajları yakından görünce karar vermekte hiç zorlanmadık. Çünkü IFS hem tüm diğer ERP yazılımlarından daha esnek bir modüler yapı sunuyordu, hem de fiyat/performans olarak çok daha avantajlı idi.”

“Maysan Mando’nun inovasyon gücü IFS ile arttı”

2005 Nisan ayında IFS kullanmaya karar veren Maysan Mando, başarıyla geçirdiği dokuz aylık bir analiz sürecinin ardından, 2006 yılı Ocak ayında öncelikli olarak ihtiyaç duyduğu modülleri hayata geçirdi. Üretim, satın alma, Ar-Ge, satış, planlama, muhasebe ve maliyet modülleri olarak sıralanabilecek bu modüllerin ardından, 2007 yılı başında ise barkod ve bordrolama gibi modüller devreye alındı. Maysan Mando, IFS’in bakım ve doküman yönetimi modüllerini de 2008 yılı sonuna kadar canlı kullanıma almayı hedefliyor.

Maysan Mando Genel Müdürü Erdal Elbay, şu anda IFS’in neredeyse tüm modüllerini kullandıklarını ve IFS altyapısı sayesinde kuruluşun inovasyon gücünü artırdıklarını belirtiyor:

“Maliyetleri ve karlılığı kontrol altında tutmanın hayati önem taşıdığından hareketle, kuruluşumuzda IFS ERP alt yapısını kurmaya karar verdik. 2001 yılında 7 milyon dolar olan ciromuz, pazarın genişlemesiyle birlikte bugün 70 milyon dolara çıktı. Bu kadar hızlı büyürken doğru adımlar attığımızdan, IFS sayesinde emin oluyoruz.

Eskiden sahip olmadığımız yeteneklere IFS sonrasında sahip olduk. IFS, doğru kararlar alabilmemiz, daha yaratıcı projeleri hayata geçirmemiz için en uygun ortamı bize sağlıyor. Çok daha esnek hareket edebiliyoruz, pazarın ihtiyaçlarını önceden görüp, gerekli önlemleri alabiliyoruz. Bütün bunlar, Maysan Mando’nun inovasyon gücünü artırmaya hizmet ediyor. “

IFS Uygulamaları Maysan Mando’ya Ne Faydalar Sağladı?

  • Üretim ve bağlantılı süreçlerde verimlilik elde edildi.
  • Güçlü bir sipariş takibi ve üretimle sağlıklı bir entegrasyon sağlandı.
  • Daha esnek bir üretim planlaması mümkün oldu.
  • Ürün bazında maliyet kontrolü gerçekleşti.
  • Ürün ve müşteri bazında kârlılık analizi yapılabilir hale gelindi.
  • Fiyat ve hız hassasiyeti olan pazara hızla uyum sağlayabilme yeteneği kazanıldı.
  • Depodaki stok oranları somut olarak düştü.
  • Ara ürünlerin takibi kolaylaştı.
  • Muhasebe sisteminde tam entegrasyon ve güvenilirlik sağlandı.
  • IFS’in modüler yapısı sayesinde özelleştirilebilir bir ERP platformuna kavuşuldu.
  • Büyük müşterilerin özel isteklerine hızlı çözümler üretilmesi sağlandı.
  • Kişilerden kaynaklanan hatalar neredeyse sıfır seviyesine indirildi.

Maysan Mando’nun Kullandığı IFS Yazılımları
Maysan Mando tarafından kullanılan IFS modülleri, IFS Planlama, IFS Üretim Yönetimi, IFS Finans & Muhasebe, IFS Satın alma, IFS Depo Yönetimi, IFS Satış Yönetimi, IFS EDI, IFS Doküman Yönetimi, IFS Proje Yönetimi, IFS Müşteri çizelgeleme, IFS Tedarikçi Çizelgeleme, IFS Bakım Yönetimi, IFS İK Yönetimi, IFS Bütçe Yönetimi, IFS Kalite Yönetimi, IFS Servis Yönetimi ve IFS Web Portal’dan oluşuyor.

“IFS proje süresince olduğu gibi sonrasında da hep yanımızda”

Maysan Mando IT Sorumlusu Filiz Yılmaz, IFS’in müşterileriyle çözüm ortakları aracılığıyla değil, doğrudan IFS Türkiye olarak çözüm sunmasının ve sistem kullanılabilir hale gelinceye kadar danışmanlık hizmetini sürdürmesinin çok önemli bir özellik olduğunu düşünüyor:

“Hayata geçirdiğimiz her yeni modülde, danışmanlık hizmetine ihtiyacımız biraz daha azalıyor olsa da, gerekli olduğu anda IFS’den yardım alabileceğimizi bilmek bize güven veriyor. IFS’i kullandıkça, yeni geliştirmeler yaptıkça bize sağladığı kolaylıkları daha iyi anladık ve daha yüksek verim almaya başladık. Şu anda geldiğimiz noktadan çok memnunuz. Ayrıca, IFS öncesi dört-beş gün süren bazı maliyet hesaplama süreçleri artık iki saatte tamamlayabiliyoruz.”

“Sağlıklı karlılık analizi sayesinde esnek üretim mümkün hale geldi”

Filiz Yılmaz IFS uygulamalarıyla birlikte gelen sağlıklı kârlılık analizleri sayesinde esnek üretimin mümkün hale geldiğini de ifade ediyor:

“Renault, Ford, Mercedes gibi büyük müşterilerimiz zaman zaman özel isteklerde bulunabiliyorlar. Eskiden bu istekleri karşılamak için ara çözümler bulmak, gerçekten doğru bir maliyet ve kâr analizi sonuçlarına dayanmadan hesaplamalar yapmak zorunda kalıyorduk. Ancak şimdi IFS sayesinde, birkaç küçük düzenlemeyle tüm taleplere, en doğru maliyet ve karlılık sonuçlarına dayanarak cevap verebiliyoruz.”

Stok maliyetlerinde düşüş

Erdal Albay, IFS’e geçiş sonrasında stok maliyetlerinde ciddi düşüşlerin olduğunu bunun da kârlılık ve büyümelerini hayli olumlu etkilediğini söylüyor:

“IFS uygulamalarına geçişle stok dönüş sayısı, hammadde stok süresi ve bitmiş ürünün bekleme süresinde dramatik düşüşler gerçekleştirdik. Bu sonuçların karlılığımıza etkisi büyük oldu. Sürelerin ve ara stokların düşüşüyle birlikte, stok maliyetlerinde önemli ölçüde azalma yaşandı. Eskiden ürünlerin ortalama 15 gün olan stokta bekleme süresi beş güne kadar düştü. IFS’e yaptığımız yatırımın çok daha fazlasını kısa zaman içerisinde geri kazandık ve kazanmaya da devam ediyoruz. Ayrıca uygulamalarla sistemi kişisel hatalardan da arındırdık. IFS’den önce değişken kârlılıklar veya girilen yanlış bir bilginin neden olduğu hataların kaynağını bulabilmek çok zaman alıyordu. Üstün teknolojik özellikleri ve esnek analiz yeteneği ile IFS’in tüm ihtiyaçlarımızı karşıladığını, bizi dünya standartlarında bir kuruluşun olması gerektiği bir alt yapıya kavuşturduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.”

IFS Proje Yöneticisi Göksel Sarıbay ise projeyle ilgili şunları söyledi:

“Maysan Mando, bir Kore firmasının iş disiplini ile bir Türk firmasının idealist yaklaşımını başarıyla birleştiriyor ve detayların hayati önem taşıdığı otomotiv sektöründe gerçek bir başarı hikayesi yazıyor. Bizlerde, IFS’in otomotiv sektöründeki deneyimi ile bu başarıya yaptığı katkıdan gurur duyuyoruz. Devreye alınan her bir modül Maysan Mando’nun verimliliğinin artmasını sağlarken, aslında IFS’in dünyada olduğu gibi Türkiye’de de otomotiv sektörü için ne kadar doğru bir seçim olduğunu kanıtlıyor”

Maysan Mando Hakkında

İç ve dış otomotiv pazarı için amortisör üretimi yapan ve Türkiye’de ağır vasıta alanında pazar lideri olan Maysan Mando; Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Rusya ve Latin Amerika’ya da amortisör ihraç ediyor. Güney Koreli Mando Corporation ile 1997 yılında ortaklığa giden kuruluşun, Bursa’da yıllık beş milyon amortisör üretim kapasitesine sahip tesisleri bulunuyor. Maysan Mando, üretiminin yüzde 40′ını ihraç ediyor.

Maysan Mando

Şu an yüzde 50 hissesi Çukurova Grubu’na yüzde 50 hissesi Mando Corporation’a ait olan Maysan Mando, Türkiye’nin en büyük otomobil yedek parça üreticilerinden biri olarak Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapıyor. Hem binek, hem de ağır vasıta araçlar için amortisör üreten Maysan Mando, ağır vasıta sınıfında yıllardır pazar liderliğini sürdürüyor. 56’sı beyaz yakalı, 172’si mavi yakalı olmak üzere toplam 228 çalışanıyla yılda beş milyon amortisör üretebilen Maysan Mando, yakın zamanda tamamlanması planlanan yeni otomatik montaj hatları devreye girince, üretim rakamını yıllık altı milyon amortisöre çıkarmayı hedefliyor.

Shares: