workcube ERP e-ticaret

Araştırmalar sadece pandemi döneminde Eticaret satışlarının %50 büyüme kaydettiğini ortaya koyuyor. Pandemi sonrası tüketici satın alma alışkanlıklarına baktığımızda da hepimiz benzer sonuçları görüyoruz “Eticaret yükseldi ve yükselmeye devam ediyor”. 

Artan online satış hacmi işletmeleri iki yönlü olarak dijital bir çözüm arayışına itti. Daha önce eticaret aklından bile geçmeyen pek çok sanayici ve üretici eticaretin de artık iş süreçlerinin bir parçası olması gerektiğini gördüler. Diğer tarafta ise iş hacmi muhtemelen beklentilerinin çok üstünde büyüyen ve online satış operasyonlarını kısır eticaret çözümleri ile yöneten Eticaret şirketleri, arka taraftaki tedarik, finans, lojistik gibi süreç ve operasyonlarını yönetmede ciddi zorluk yaşamaya başladılar. 

E-ticaretiniz ERP’niz ile bütünleşik olarak işlemediğinde çoğunlukla aşağıdaki sorunlarla karşılaşırsınız

  • Yanlış teslimat adresleri
  • Hatalı stok miktarları
  • Eksik, yetersiz ve hatalı ürün bilgisi
  • Web’de farklı, mağazada farklı fiyatlar… 

Özetle karmaşık iş süreçleri, geciken veya yanlış teslimatlar, aynı veriyi defalarca farklı ortamlara kaydetmenin getirdiği verimsizlik ve hatalar, bir başka deyişle mutsuz müşteriler… 

Workcube işte tam da bu noktada hem sanayicilere hem de işlerini yönetmekte zorlanan eticaret şirketlerine; Online satış operasyonları ile birlikte müşteri ilişkilerinin, üretim, satış, tedarik, finans, lojistik ve İK süreçlerinin uçtan uca yönetilebildiği bütünleşik çözüm sunarak, farklı yazılımları kullanmanın getirdiği zorluklardan kurtarıyor. Operasyonel anlamda hız, maliyet avantajı ve uçtan uca izlenebilirlik sunuyor. 

workcube ERP e-ticaret

 

Peki, doğrudan ERP’nizin içinden eticaretinizi yönetebilseniz hayatınızda neler değişir? 

Daha Güçlü bir Müşteri Deneyimi Yaratırsınız.

Satış işletmenin can suyudur. Müşterinizin size sadık olması ürünlerinizin kalitesi kadar satış öncesi, sırası ve satış sonrası müşteri hizmetlerinizin de kalitesine bağlı bir durumdur. 

ERP ve CRM çözümünüzle doğrudan entegre bir online satış ortamı; ödemesi, şikayeti, satın alma alışkanlıkları dahası işinizle olan tüm deneyimine ait verilerin parmaklarınızın ucunda olduğu bir ortamda müşterinize hızlı ve doğru hizmet sunmanızı sağlar. 

Eticareti doğrudan CRM, Finans, Muhasebe, Lojistik gibi fonksiyonlar ile bütünleşik yöneten Workcube’de bireysel veya kurumsal tüm müşterilerinizin sizinle olan geçmişi 3600 izlenebilir haldedir. Online satışta, mağazada, saha satışında çalışan tüm ekipleriniz aynı müşteri verisine, aynı ürün kaydına, aynı stok sayısına, aynı fiyat politikasına, aynı ödeme imkanlarına bakarak müşteriye hizmet ve cevap üretir. Bu sayede müşteri ürün ve hizmetlerinizle temas ettiği her noktada aynı ortak deneyimi yaşar. 

Finansal verilerinizi anlık izlersiniz.

Hangi kanaldan satılmış olursa olsun yaptığınız satışlar, banka havaleleri, kredi kartı ile tahsilatlar anlık olarak sisteminizde görünür. Nakit akışınızı anlık verilerle daha kolay yönetirsiniz. 

Maliyetleriniz Azalır, Operasyonel Hızınız Artar

Workcube gibi web tabanlı bilgi sistemleri operasyonlarınızın her adımını gerçek zamanlı verilerle izlemenize olanak tanır. Bu özellik bütünleşik bir online satış sitesi ile birleştiğinde ön tarafta yani online ortamda sizinle temas eden müşterinize, arka tarafta kendisi için gerçekleştirdiğiniz tüm operasyonları kişiselleştirilmiş arayüzlerden izleme olanağı sunabilir hale gelirsiniz. 

“Online ticaretiniz ERP ve CRM verilerinizle bütünleşik işlediğinde insan hataları azalır, birçok manuel işlem otomatikleşir.” 

  • Daha sipariş verildiği anda bilgi; işinizin yapısına göre sipariş karşılama, depo ve sevkiyat ve hatta sipariş usulu üretim yapan bir şirket iseniz (Örneğin bir mobilya satıcısı iseniz) doğrudan üretim emri ile üretim departmanınıza akar. Sistem üretim doluluk oranlarına bakarak online ortamda müşteriye teslimat tarih aralığını anlık olarak gösterir ve süreç kendi kendine işler. 
  • Tüm satış noktalarınız aynı stok verisine baktığı için online’dan verilen siparişleriniz anında rezerve edilerek stokta yoka düşmeniz engellenir. 
  • Ürün fiyatlarınızı ERP içerisinden değiştirdiğiniz anda tüm fiyatlar aynı anda online sitenizde, satış yaptığınız ve sisteminizin entegre olduğu pazar yerlerinde, mağazalarınızda da değişir. Ürün ve fiyat yönetiminiz kolaylaşır. 
  • Online siparişten gelen müşteri ve satış verisi muhasebe departmanına akarak faturalarınızın, veri kaybı olmadan, tekrar veri girmeye gerek kalmadan %100 doğrulukla kesilmesi sağlanır. 
  • Her bir süreç için farklı farklı yazılımlara aynı müşteri, aynı sipariş verisini girmenize gerek kalmaz. Bu örnekleri daha da çoğaltabiliriz. 

Operasyonel verimlilikte en önemli kriter hız ve doğruluktur. En büyük maliyet emek ve veri kaybıdır. Uçtan uca işleyen bir sistem size her ikisinde de büyük avantaj kazandırır. 

TÜm bunların işinize kazandırdığı en büyük fayda ise itibar, kolaylık ve güvenilirliktir. Daha uzun süre ve tekrar tekrar sizden satın alma yapan müşteriler demektir. Siz de bu sayede girişimci olarak operasyonel zorluklardan sıyrılır, işinizi büyütmenin diğer alanlarına odaklanırsınız. 

Workcube, Eticaret’inizi ERP ve CRM fonksiyonları ile bütünleşik yönetmenizi sağlayan dünyadaki birkaç yazılım çözümünden biri. Doğrudan Workcube’ün 5.000’i aşkın iş objesi ile bütünleşik çalışan Workcube Protein sadece online satış sitelerinizi değil, tedarikçi portali, bayi portali, müşteri hizmetleri portali, İK kariyer portali, online eğitim portali gibi farklı alanlarda sınırsız sayıda B2B platformlarınızı da bir arada yönetebilmenizi sağlıyor. 

Bir an gözlerinizi kapatın ve işinizin tüm bileşenlerini bir arada yönetebileceğiniz bir çözüm hayal edin. Şimdi bu hayalinizi gerçekleştirmek ve Workcube’u yakından tanımak için linke tıklayın.