Sektörünün önemli bir oyuncusu olan Zirve Group, dijital dönüşüm yolculuğunu Nebim V3 ile sürdürüyor. ”Büyümemizin Tıkandığı Noktada Nebim V3 Bize Yeni Kapılar Açtı” diyen Zirve Group Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Özkanlı’nın röportajını sizlerle paylaşıyoruz;
2005 yılında 7m2 bir dükkanda ticari hayatına başlayan Mr.CeP, planlı bir büyüme stratejisi izleyerek sektöründe önemli bir oyuncu konumuna geldi. Nebim V3 ile buluştukları noktada büyüme hızlarının ivme kazandığını söyleyen zirve Group yönetim Kurulu Başkanı Sinan Özkanlı, 2019 yılı itibariyle 13 cep telefonu ve 3 adet Samsung bayiliğine ulaştıklarını belirtti.
Cep telefonlarının hayatlarımızın merkezine girmeye başladığı 2000’li yıllarda 7 m2 bir mağazada ticari hayatına başladıklarını belirten ZİRVE GROUP Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Özkanlı, “Bu dönemlerde 7 m2 bir mağaza ile işe başladık ama sektör o kadar hızlı ilerledi ki akıllı telefon çılgınlığı büyüdükçe büyüdü. Ancak sektörde büyük bir eksiklik olduğunu tespit ettik. Kaliteli ürün satan herhangi bir marka, herhangi bir mağazacılık anlayışı yoktu ve bu noktada bir marka yaratmak istedik. Mr.CeP olarak bir marka belirledik. Zaman ilerledikçe 2. ve 3. mağazayı açtık. Mr.CeP’in akıllı telefonlara akıllı hizmet hedefi ve ideali vardı. Bu konuda müşterilerimize güven vererek teknik servis işine girdik. Zaman bizi öyle bir yere getirdi ki mağaza sayısı 7,8,9, derken 12,13’lere kadar çıktı. Bu büyüme sırasında bizim için iki kritik kavram vardı. Bunlardan ilki disiplin, ikincisi ise takipti. Geldiğimiz noktada 2019 yılı itibari ile 13 tane cep telefonu satış ve teknik servis mağazası ile, 3 tane Samsung bayisi olan bir grup ortaya çıktı.
‘Dünya markaları kullanıyorsa güvenebiliriz’
Nebim ile bu hızlı büyüme sürecinde tanıştıklarını belirten Sinan ÖZKANLI, büyüme kritik kararını şu sözlerle anlattı, “Bizim firma olarak büyüme sürecimiz bir noktada tıkandı. Bu dönemde sıkıntılar maddi olarak değil sistem olarak kendisini göstermeye başladı. İş, sipariş, müşteri geri dönüşleri gibi birçok parametreyi takip etmekte gerçekten çok zorlanmaya başladık. Büyümemizde en büyük etkenlerden birisinin de paylaşmak olduğunu ifade etmem gerekmektedir. Paylaşmam için benim günlük hesap yapmam lazım, aylık hesap yapmam lazım. Artık cirolarımız yükseldi ve bir yandan da e-süreçler dönemi başladı. Belirli bir sistem kullanan firmaların çok daha hızlı büyüdüğünü, maliyetlerini düşürdüğünü ve analizlerini geleceğe dönük daha iyi yapabildiklerini gördük. Biz de perakende sektöründeyiz ve bu sektördeki firmalar iş süreçlerini nasıl ve neyle takip ediyor araştırmasına girdik ve Nebim V3 ile karşılaştık. Nebim V3’ü incelerken kalıplaşmış bir program olmadığını, özellikle şirketlerin işleyişine göre düzenlenebileceği cümlesi bizi gerçekten cezbetti. Tabi referansları kontrol ettik. Nebim V3’ü kimler kullanıyor? Evet gerçekten Türkiye’de ciddi anlamda marka olan şirketler var, madem bunlar Nebim V3’e güveniyor biz de güvenebiliriz dedik ve Nebim’in çözüm ortağı Asit Yazılım ile işe başladık. İlk zamanlarda program dili bilmediğimiz için bazı zorluklar yaşadık. Süreç ilerledikçe şunu gördük; Nebim V3 doğru bir programdı. Nebim’in yazılım ve destek ekibinin şirketleri tanıması ona göre proje üretmesi bizi bu program ile başarıya ulaştırdı.
‘Bize özel sistem geliştirdiler’
Sektörde yer alan firmaların standart maliyet sistemlerinin kendi işleyişlerine uyamadığını belirten Sinan ÖZKANLI, süreçte Nebim yazılım ekibinin göstermiş olduğu çabaya dikkat çekti. “Yerli ve yabancı rakiplerimizin standart maliyet sistemini kullandıklarını gördük. Bu süreçte en önemli konu maliyetti. Tabi biz operasyonlarımızı anlık karlılıkla yürüttüğümüz için bu bize yeterli olmadı. Anlık olarak maliyetlerimizi belirlediğimiz parametrelere göre görebilmemiz gerekiyordu. Nebim yazılım ekibinden destek istedik ve yazılım ekibi gerçekten gece gündüz çalışıp başardılar. Nebim V3’ün bize en büyük katkısı anlık maliyeti göstermiş olmasıdır. Bunun yanında en çok zorluk yaşadığımız konu kaporalı müşterimizdi. Bakkal hesabı bir defter ile tuttuğumuz bu tür kayıtları Nebim’in önerdiği taksitli satış süreç yönetimi sistemi ile takip etmeye başladık ve şu anda taksitli satış müşterilerimizi anlık takip edebiliyoruz.
Diğer yandan seri numarası takibi bizim için çok önemliydi. Seri numarası takibi süreci işleterek seri numarası bazında ürünlerin karlılığını anlık olarak görebilmeye başladık. Ayrıca biz senede yaklaşık 70 ile 110 bin arasında aksesuarı çöpe atıyorduk. Nebim’in bize yaptığı “eksik listesi” sayesinde bunu 15 bin civarına düşürdük. Bu liste sayesinde ürün tedarikimizi daha akıllıca yapmaya başladık. Hangi mağazada hangi ürün ne kadar satıyor, hangi mağazada fazla hangi mağazada eksik, fazla olandan eksik olana ürün gönderimi yapmak gibi ürünleri kendi içimizde döndürerek gereksiz stoklamayı önleyebildik.
Nebim V3’ü kullanmadan önce günlük her mağazamızda sayfalarca tutulması gereken bir defter vardır. Şu an geldiğimiz nokta ise her gün saatlerce uğraşarak hazırladığımız bu defter yerine, Nebim V3 sadece dakikalar içinde bu raporları günlük, haftalık ve aylık olarak bize sunuyor.
‘Artık daha da hızlı büyümeyi planlıyoruz’
“Nebim ile projeye başladığımız zaman zorluklar çektik. Dediğim gibi aynı dili konuşmuyorduk acaba olacak mı olmayacak mı çok büyük tereddütlerimiz vardı. Nebim’in çözüm ortağı Asist yazılım ile şu an öyle bir noktaya geldik ki daha nasıl hızlı büyüyebiliriz, sistemi daha nasıl geliştirebiliriz gibi birçok yeni proje üstünde çalışıyoruz. Yani hayal kurduğumuz birçok proje var. Yavaş yavaş sindire sindire gidiyoruz. Ben inanıyorum ki hızlı ilerleyen e-ticaret dünyasından globalleşen bir dünyada Asist Yazılım ve Nebim ile beraber yapacağımız çok proje olduğunu düşünüyorum.