Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) çözümleri, muhasebe, İK, satınalma ve üretim gibi arka ofis süreçlerinden satış gücü otomasyonu (SFA), pazarlama otomasyonu ve e-ticaret gibi ön ofis fonksiyonlarına kadar çoğu işletme işlevini desteklemek için erişimlerini olgunlaştırdı ve genişletti. İşletmeler, gereksiz süreçleri ortadan kaldırarak ve sıradan görevleri otomatikleştirerek maliyetleri düşürmek için değil, aynı zamanda çalışanların daha iyi kararlar almak için kritik bilgilere erişimini daha hızlı sağlamak için ERP’ye güveniyor.

Şirketler işlerini yürütmek için giderek artan bir şekilde ERP’ye güvenirken, bu sistemler yeni teknolojileri dahil etmek ve daha geniş bir işlev yelpazesini desteklemek için gelişmeye devam ediyor. Bu makalede, 2021 ve sonrasında göz önünde bulundurulması gereken sekiz ana eğilimi ele alacağız.

Anahtar noktalar

  • İşletmeler bulut ERP’ye geçmeye devam ediyor . Statista‘ya göre küresel bulut ERP pazarının yıllık %13,6 büyümesi ve 2025 yılına kadar 40,5 milyar $ ‘a ulaşması bekleniyor .

  • Yapay zeka (AI) ve özellikle makine öğrenimi (ML), daha fazla iş sürecini optimize etmeye, yeni içgörüler sağlamaya ve kişiselleştirilmiş müşteri etkileşimleri oluşturmaya yardımcı olur.

  • ERP, nesnelerin interneti (IoT) cihazları ve sosyal medya gibi diğer teknolojilerle daha fazla otomatikleşerek daha fazla görünürlük ve daha iyi bir müşteri deneyimi sağlamak için entegre oluyor.

  • Kuruluşlar, koronavirüsün ardından giderek daha fazla dağıtılmış iş gücüne güvenirken, uzaktan çalışmayı destekleyebilecek çözümler kritik hale geldi.

ERP

1. Bulut ERP

Bugüne kadar, birçok kuruluş on-premise ERP uygulamalarını kullanıyordu ve temel iş uygulamalarını buluta emanet etme konusunda isteksizdi, ancak bu durum hızla değişiyor. İşletmeler, daha basit bir dağıtım, daha düşük maliyetler, esneklik (yani herhangi bir zamanda yalnızca gerekli kaynakları kullanma yeteneği), yeni işlevsellik, dahili BT kaynaklarına daha az ihtiyaç ve kolayca ekleme becerisinden yararlanmak için bulut ERP’yi benimsiyor.

Koronavirüs salgını, bulut ERP’nin değerini daha da arttırdı ve on-premise yazılımdan geçişi hızlandırdı, çünkü bulut tabanlı uygulamalar çalışanların işlerini internet bağlantısı olan herhangi bir yerden yapmalarına izin veriyor – ofiste olmaları gerekmiyor. Ekonomik belirsizliğin ortasında maliyetleri düşürmek isteyen bazı CFO’lar, tasarruf sağlamak ve uzak iş gücünü daha iyi desteklemek için bulut ERP’ye yapılan yatırımları artırıyor. Finans yöneticilerinin 2020’de yaptığı bir anket, % 20’sinin bulut ERP teknolojilerine daha fazla harcama yapmayı beklediğini gösterdi .

2. İki Katmanlı ERP

Bugüne dek, birçok şirket hem genel merkez hem de tüm bölge ofisleri ve yan kuruluşlar için tek bir ERP sistemi kurmaya çalıştı. Ancak pratikte, bu yaklaşım genellikle maliyetli ve uygulaması son derece güçtü; yan kuruluşların genellikle özel gereksinimleri vardı, kurumsal sistemin tam işlevselliğine ihtiyaç duymuyorlardı ve herkese uyan tek beden yaklaşımıyla mücadele ediyorlardı.

Bu nedenle, iki katmanlı ERP, 2021’deki en önemli ERP trendlerinden biridir. İki katmanlı ERP, kuruluşların mevcut ERP sistemlerine kurumsal düzeyde (katman 1) yatırımlarını artırmalarına olanak tanıyan bir stratejidir; yan kuruluşlar ve bölümler ise genellikle bulut tabanlı olan farklı ERP çözümü (katman 2) kullanırlar. Daha büyük şirketler, finans ve diğer temel süreçler için çekirdek ERP sistemlerini kullanmaya devam edebilirken, daha küçük işletme birimleri özel ihtiyaçlarını karşılayan çözümlere yönelebilir. Bu yaklaşımın etkinliği kısmen katmanlar arasında veri alışverişi yeteneğine bağlıdır — bazı 2. katman bulut çözümleri, kurumsal ERP sistemleriyle entegrasyon için yerleşik yetenekler içerir.

Bu yaklaşımın birçok faydası vardır. Tüm işletme için çalışmak üzere kurumsal ERP sistemini güçlendirmekten genellikle daha az maliyetlidir. 2. katman çözümünün uygulanması daha basit olabilir ve bağlı kuruluşlara değişen iş koşullarına yanıt verme konusunda daha fazla esneklik sağlayabilir. Ek olarak, iki aşamalı yaklaşım, yüksek büyüme modundaki kuruluşlar için daha uygun olabilir. Önde gelen bir yayının ifade ettiği gibi , büyük kuruluşlar “özellikle küçük, potansiyel olarak hızlı büyüyen iş birimlerini modernize ederek iki aşamalı bir ERP stratejisinin tek aşamalı bir stratejiden daha fazla iş faydası sağlayıp sağlamayacağını değerlendirmelidir.”

3. Dijital Dönüşüm

Dijital dönüşüm, günlük operasyonları iyileştirmek için dijital teknolojiyi tüm iş süreçlerine entegre etmeyi ifade eder. Bu yaklaşım, çalışan verimliliğini artırıp, müşteri hizmetlerini ve iletişimi geliştirirken genellikle geliri ve rekabet gücünü artırabilir.

Bir ERP paketi tipik olarak bir şirketin çoğu alanına dokunduğundan, bu dönüşümü kolaylaştırmaya başlamak için mantıklı bir yerdir. Nitekim Accenture’un 2020 ERP Trendleri raporu, İngiltere’deki işletmelerin dörtte üçünün modernizasyona açılan bir kapı olarak bulut ERP’yi kullandığını ortaya koydu. ERP’nin IoT cihazlarıyla entegrasyonu ve yapay zeka ve gelişmiş analitiğin benimsenmesi dahil olmak üzere aşağıda vurgulanan trendlerin birçoğu bu dijital dönüşümün bir parçası olarak düşünülebilir.

4. ERP ile Entegre Diğer Teknolojiler

Modern ERP sistemleri, bir şirketin dijital dönüşümünde ana bir unsur olmanın yanı sıra teknolojiye daha büyük bir yatırımın sadece bir parçasıdır. Şirketler, iş uygulamalarını, çekirdek işlemleri geliştirmek için IOT de dahil olmak üzere diğer yeni teknolojilerle entegre ediyorlar. Örneğin, perakendeciler, mobil tarayıcılardan ve akıllı taşıyıcılardan depodaki malların hareketini izlemek için veri toplayan depo yönetim sistemlerini kullanır. Bazı şirketler ERP’yi çevrimiçi sipariş iş akışlarını iyileştirmek, otomatik olarak sipariş yerine getirme, envanter seviyelerini güncelleme ve ödemeyi kaydetme işlemlerini geliştirmek için ERP’yi entegre etmektedirler.

Önümüzdeki yıl, ayrıca, sosyal medya ile ERP’nin arasında daha büyük bir bağlantı olacak. Böylece şirketler, müşterilerin ve potansiyel müşterilerin sosyal medya aktivitelerini bir yerde izleyerek, dijital pazarlama stratejilerini ve müşteri deneyimlerini geliştirmelerini sağlayan takipçilerini daha iyi anlayabilirler. Sosyal medya etkileşimlerinden gelen verileri satış siparişi geçmişi ve müşterilerle iletişim ile entegre ederek, hedef ve yeni satış yolları ile tüm satış süreciyle ilgili daha fazla bilgi edinebilir.

5. Kişiselleştirme

Karmaşık komut dosyası dillerine sahip ERP platformlarının, her işletmenin özel ihtiyaçlarına göre özelleştirmesi zordu. Ancak işletmeler artık daha kolay yapılandırma için analistlerin “low-code” teknolojisi ile tasarlanan Cloud ERP platformlarından yararlanabilirler. Ayrıca, belirli endüstrilerin ihtiyaçlarına göre belirlenen ve artan bir ERP çözümleri yelpazesi de vardır.

Şirketler müşterilere daha kişiselleştirilmiş, ilgili deneyimler sunmaya odaklanırken, aynı zamanda son derece özelleştirilebilir gösterge panoları gibi özelliklerle bu ihtiyaçları karşılayabilecek ERP sistemlerine ihtiyaçları vardır. Gelişmekte olan bir eğilim de, kullanıcı sesi veya metin girişini yorumlayabilen ve ERP içinde depolanan müşteri ve sipariş bilgilerini kullanarak sorulara cevap verebilen chatbots gibi yapay zeka (AI) tabanlı yardım ve konuşma kullanıcı arayüzlerinin artan popülaritesidir.

6. Yapay Zeka- Güçlü İçgörüler ve İyileştirmeler

ERP sistemlerine gömülü yapay zeka ve makine öğrenimi yetenekleri, artan kişiselleştirme talebini karşılamaya ve çok çeşitli iş süreçlerini iyileştirmeye yardımcı olmak için perde arkasında çalışır. Şirketler geçmişte bazı ERP sistemlerine yapay zeka işlevselliği ekleyebilse de, artık daha fazla satıcı, bu yetenekleri yerleşik olarak sağlayan ERP yazılımı sunuyor.

AI, işletmeler için aşağıdakiler dahil önemli faydalar sağlayabilir:

Daha fazla bilgi: Kuruluşlar her zamankinden daha fazla operasyonel ve müşteri verisi topladıkça, bu bilgilere dayalı olarak değerli iş içgörüleri sağlamak için yapay zekaya bakıyorlar. Yapay zeka teknolojileri, büyük miktarda yapılandırılmamış bilgiyi tarar, kalıpları hızla tanımlar ve tek başına manuel numara hesaplamasıyla tespit edilmesi mümkün olmayan çeşitli eğilimleri tahmin eder.

İyileştirilmiş süreçler: AI, bir dizi süreci otomatikleştirmeye ve iyileştirmeye yardımcı olur. Örneğin, envanter taşıma maliyetlerini en aza indirmek için bileşenleri mümkün olan son anda teslim etmeyi amaçlayan, tam zamanında envanter stratejisini benimseyen bir üreticiyi düşünün. Yapay zeka, makine öğrenimi şeklinde üretkenliği artırmak ve maliyetleri düşürmek için tedarik teslimatını ve işçilik programlarını optimize edebilir. Yapılan bir araştırma, üreticilerin %40’ının envanter planlama ve lojistik için yapay zeka uygulamayı planladığını ve %36’sının bunu üretim planlama ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) için kullanmayı planladığını ortaya koydu.

7. Tahmine Dayalı Analitik

Yapay zeka ile aşılanmış ERP’ye duyulan açlık, kuruluşların operasyonel ve müşteri verilerini, üst ve alt satırları artıracak yeni ve ilgili içgörüler için madencilik yapma arzusunun arttığını vurguluyor.

Bir işletmenin geçmişinde neler olduğunu ortaya çıkarmak için ERP verilerini analiz etmek her zaman mümkün olsa da, 2021 ve sonrasında odak noktası, gelecekte olabilecekleri ortaya çıkarmak ve ele almak için tahmine dayalı analitiği kullanmaktır. Örneğin, makine öğrenimi yeteneklerine sahip bir yazılım, bir bakım şirketinin makine onarımları hakkındaki verilerini tarayarak arızaların ne zaman meydana gelebileceğini tahmin edebilir. Kuruluş, bakım programlarını, sorun yaratmadan hemen önce parçalara servis yapabilmek veya değiştirecek şekilde optimize edebilir.

8. Mobil ERP

ERP sağlayıcıları bir süredir mobil destek sunuyor ve mobil uygulamalar norm haline geliyor. ERP çözümleri, kritik iş verilerine hareket halindeyken erişim sağlamak için gelişiyor ve çalışanların depodan, perakende ödeme terminaline ve havalimanına kadar nerede olurlarsa olsunlar hem arka hem de ön ofis görevlerini yerine getirmelerine olanak tanıyor. Mobil ERP, farklı saat dilimlerinde dağınık iş gücü için işbirliğini de teşvik edebilir.

Kullanıcı dostu bir arayüzle tasarlanan mobil ERP uygulamaları, kullanıcıların bilgisayar başında olmadıklarında işlerini yapmalarına yardımcı olabilir. Çalışanlar, gider raporlama, arama günlüğü ve zaman takibi gibi görevleri tamamlayabilir ve kritik iş akışlarının veya onayların durumunu telefonlarından görüntüleyebilirler. Mobil ERP, gerçek zamanlı veriler ve içgörüler sunar ve her zaman açık uzaktan erişim, gelişmiş üretkenlik, daha hızlı ve daha doğru veri yakalama ve artırılmış çeviklik dahil olmak üzere genel faydalar sağlar.

ERP’nin Geleceğinde neler var?

Bulut ERP’ye geçiş, şirketler ERP’yi ve ilgili modüllerini buluta kaydırmaları halinde günümüz pazarında rekabet etmek için ihtiyaç duydukları hızı ve çevikliği kazanmanın çok daha kolay olduğunu fark ettikçe, gitgide hızlanacak. Bulut ERP’ye zaten yatırım yapmış olan kuruluşlar ise, bulutun gücünden daha fazla yararlanmanın yollarını arayacaklar.

Bunun yanı sıra, yakın vadede, kuruluşlar ERP yazılımlarının uzaktan çalışma için optimize edilmesini sağlamaya odaklanmaya devam edecekler. Bu, daha mobil ERP işlevselliği sağlamayı, güvenli uzaktan erişim sağlamayı, uzaktan eğitimi desteklemeyi ve iş akışlarının otomasyonunu artırmayı içerir.

İzlenmesi gereken başka bir eğilim: kuruluşu tedarik zinciri kesintilerine veya küresel ekonomik koşullardaki diğer hızlı değişikliklere karşı korumaya yardımcı olmak için ERP tedarik zinciri yönetimi yeteneklerinin daha da genişletilmesi.

ABI Araştırma Baş Analisti Michael Larner’ın belirttiği gibi, “Tedarik zinciri düzenlemesi, yazılımların bir kayıt sisteminden daha fazlasını içermesini, risk analizi sağlamasını ve simülasyonları çalıştırmasını, üreticilerin tedarik zinciri şoklarını anlamasını ve bunlara hazırlanmasını sağlar.”

A&F Dijital Dönüşüm Teknolojileri-Oracle NetSuite Hakkında

Global ERP ve CRM yazılımlarının lokalizasyon ve implementasyon projelerinde 15 yıldan fazla deneyime sahip olan A&F Dijital Dönüşüm Teknolojileri ekibi bu deneyimini Dünya’ın 1 numaralı bulut ERP çözümü olan Oracle NetSuite ile birleştirdi. NetSuite ERP, CRM ve e-ticaret ile birlikte tüm kurumsal kaynak planlama işlevlerini kapsar. 1998 yılında kurulan NetSuite, dünya çapında 24.000’den fazla müşteriye sahiptir. Daha fazla bilgi için: www.erp.tc

Shares: