IDC ’nin, IFS’in kurumsal yazılımını kullanarak elde edilen iş değerini hesaplayan son kullanıcı değerlendirme raporu geçtiğimiz hafta yayınladı. Rapor, ortalama IFS müşterisinin yüzde 18 daha verimli olduğunu ve sadece 15 ay içinde yatırımlarının daha fazla sıçrama yaptığını ortaya koydu.
Bağımsız bir kuruluş tarafından hazırlanması açısından sektör adına yol gösterici olan rapor, dünyanın dört bir yanında faaliyet gösteren; üretim, mühendislik ve inşaat, enerji ve kamu hizmetleri, havacılık ve savunma ile hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren ve milyar dolarlık gelire sahip olan şirketler ile gerçekleştirilen kalitatif araştırmalara dayanıyor.
Araştırma sonucunda müşterilerine en büyük değer yaratan şirketlerin sahip olduğu ORTAK yetenekler şu maddelerle özetliyor:
– Operasyonel etkinlikleri iyileştirme: Elde edilen toplam değerin %47’si
– Daha yüksek gelir elde etme: Elde edilen toplam değerin %43’ü
– Kullanıcı verimliliğini artırma: Elde edilen toplam değerin %10’u
Kullanıcı verimliliğindeki %18’lik artışa ek olarak, müşterilerden alınan diğer pozitif geri dönüşler ise şöyle oldu:
– %28 daha fazla iş emri tamamlandı
– Ürün ve siparişlerde %14 daha hızlı teslimat sağlandı
– Bütçesel döngü hızı %21 arttı.
“Üstün pazar konumumuz bağımsız araştırmalarla bir kez daha onaylandı”
Rapora ilişkin IFS’ten yapılan açıklama ise şöyle oldu: “Bu araştırma, müşterilerin şirket değerlerini nasıl kazandıkları hakkında oluşturulmuş derinlemesine analizleri içeriyor. IFS olarak şirketimiz adına başarılı olarak değerlendirdiğimiz sonuçların, işimizde daha iyisini yapmak adına bizleri motive ettiğini söylemekten mutluluk duyuyoruz. Biz müşterilerimize ne almak isterlerse, uygulama ve yönetme konusunda seçim yapabilmelerini sağlıyoruz. Benzerlerine kıyasla sektörlerinde, daha hızlı değer kazanmalarına destek olurken finansal ve verimlilik tarafında ise artış sağlamaları adına önemli avantajlar sunuyoruz. Bu büyük araştırma ayrıca, ortalama bir IFS müşterisinin amortizasyon süresinin sadece 15 ayda sektör ortalamasının yaklaşık yarısı olduğunu da göstermiş oldu. Özetle üstün pazar konumumuz bağımsız bir araştırmayla daha doğrulamış oldu.”
IDC araştırması ayrıca Saha Servis Yönetimi (FSM), Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) ve Kurumsal Varlık Yönetimi (EAM) sistemlerinin yalnızca zaman tasarrufu, kaynak optimizasyonu ve hata giderme gibi operasyonel verimlilikler oluşturduğu konusunda kabul görmüş yanlış anlaşılmaları da gideriyor. Ankete katılanlar IFS ile daha iyi satış ekibi performansı sağladıklarını, daha fazla teklif verebildiklerini, net tavsiye skorlarında iyileştirme sağladıklarını, daha fazla anlaşmaya imza attıklarını ve müşteri ilişkilerinin daha uzun olduğunu da belirtiyor ki tüm bunlar kaydedilen net gelirin artmasını sağlıyor.
Kuruluşlar, rakipler, müşteriler ve artan yenilikler konusunda benzersiz endüstrilerine bakılmaksızın sınırlı vizyonları sebebiyle engelleniyorlar. Bazı inovasyon zorluklarını çözmek için teknolojiye ve özellikle dijitalleşmeye bakıyorlar. Daha da önemlisi şirketler, kurumun işlevselliğinde yeni gelir akışları oluşturmak, gelişmiş müşteri deneyimleri sunmak, daha verimli süreçler elde edebilmek ve şirketi ölçeklendirebilmek için yardıma ihtiyaç duyuyorlar.