İnternet mağazamızdan bir sipariş düştüğü zaman bu sürecin akışı şu şekilde devam ediyor aslında: İlk etapta siparişin karşılandığı yani merkez depoya bakılıyor. Merkez depomuzda eğer bu ürün yok ise adrese göre en yakın mağazaya yani müşterinin adresine göre en yakın mağazaya ya da depoya sevk ediliyor. Buradan direk olarak paketlenip, hazırlanıp müşteriye en kısa sürede ulaşması sağlanıyor. Ayrıca bu sistemde yaşadığımız en büyük sıkıntı yine söylediğim gibi Flo’da mesela tek bir depodan çıkış yapmamız ön görülüyor. Bundan dolayı Nebim ile beraber Flo için özel bir algoritma çalıştık. Bu algoritmada eğer satıcı Flo ise, Flo hangi mağazadan çıkacağını bildiği için merkez depoya transferi söz konusu. Aslında bu şekilde pazar yerlerinin sorunlarını da çözmeye başladık. Flo merkez depoya transfer süreçleri başlıyor, mağazalar otomatik olarak merkez depoya transferini sağlıyor tabi yine insan gücü olmaksızın. Bunun da ciddi bir şekilde bize avantajı oluyor. Hem tüm pazaryerlerinde hem de kendi e-Ticaret sitelerimizde rahat bir şekilde bu modülü kullanmaya başladık.
1989 yılında kurulan AYAKMOD, WALKWAY ve A SPOR markalarıyla perakende, toptan ve İhracat için üretim ve satış yapan AYAKMOD firması Nebim V3 ERP ile yeni projeler geliştirmeye devam ediyor. AYAKMOD Bilgi İşlem Müdürü Furkan Kara, Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi projesiyle ilgili görüşlerini paylaştı.
Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?
1989 yılında kurulmuş bir firmayız. Aslında ilk etapta küçük bir lokasyon ile başlayan firmamız şu anda Türkiye’nin farklı illerinde mağazaları bulunan, ayakkabı sektöründe önde gelen firmalar arasında yerini aldı. Bünyesinde Ayakmod, Walkway gibi markalara üretim yapan ve perakende olarak müşterilerine aracılar olmaksızın direk ulaşan firmamız gün geçtikçe adından daha fazla söz ettirir duruma geldi. Hali hazırda mağazacılık sektöründe Türkiye’nin farklı illerine ulaşma konusunda projeleri bulunan firmamız, bununla beraber toptan satışta da daha fazla bayi alt yapısına sahip olmakta ve ihracat ile ülke ekonomisine ciddi katkıları, yatırımları ve hedefleri bulunmakta. Genç ve dinamik bir yapıya sahip şirketimiz, bu yapıyı korumakla beraber günümüz teknolojisine ve getirdiği yenilikler için her zaman daha iyisi nasıl olabilir görüşü ile dijital dönüşüm için gerekli tüm adımları atmakta. Bu konuda Nebim’in ciddi katkıları ile gerekli tüm geliştirmeleri ve yenilikleri hızlı ve dinamik bir şekilde takip etmekteyiz. Teknolojik olarak alt yapımızı geliştirmekteyiz. Bununla beraber Ankara, Malatya, Elâzığ gibi farklı illerde şu anda 13 tane mağazamız bulunmakta. Aynı zamanda e-Ticarette attığımız ciddi adımlar var. Burada da ciddi büyüme oranları bulunmakta. Bunun yanında da toptan satış olarak kendi markamız Walkway var. Walkway markamızla şu anda ihracat konusunda da ciddi adımlar atmaktayız. Dubai, Ukrayna gibi ülkelerde de ihracata başlamış durumdayız.
Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi uygulaması ile süreci nasıl yönetiyorsunuz, işleyişi anlatabilir misiniz?
İlk etapta baktığımız zaman Türkiye’nin farklı illerinde mağaza ve depolarımızın bulunmasından dolayı süreçle alakalı ciddi zorluklar yaşıyorduk. Süreçleri modüller öncesi ve sonrası olarak ikiye ayırdığımız zaman Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi olmadan önce insan gücünün daha fazla harcandığı, kargo sürelerinin uzadığı, yanlış paketleme ve yanlış organizasyonun sürekli olduğu bir yapıyı görüyorduk. Daha sonradan Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama Yönetimi ile beraber hem kargo sürelerinin kısaldığını hem yanlış ve hatanın azaldığını görmekteyiz. Projenin aktif olmasıyla beraber kargo sürelerinin ciddi şekilde kısaldığını hissediyoruz ve gerek pazar yerlerinde gerekse e-Ticaret sitelerimizde bu yorumları ve geri dönüşleri almaktayız aslında. İnsan gücündeki en büyük avantajımız ise bu süreç başlamadan önce aslında siparişleri, dağıtımları vb. konular söz konusuydu. Bu modülle beraber aslında bu iki kişinin yaptığı işlemi tek bir program ile ve daha organize bir şekilde daha optimum şekilde süreci işletmeye başladık.
Projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi bizimle paylaşır mısınız?
Yine söylediğim gibi aslında farklı depolardan ürün çıkışları ciddi bir problemdi bizim için. Hem pazaryerlerinin alt yapısının farklı olması hem kendi iş dinamiklerimizin farklı olması aslında. Birkaç ilde birden fazla mağazamızın bulunması, Flo gibi Trendyol gibi pazaryerlerinde farklı algoritmaların olması ve farklı alt yapıların olması bizi ciddi şekilde zorladı ama ilk etapta denemeye başlamadan önce Nebim ile yaptığımız toplantılarla beraber ortak bir konuda karar kıldık. Tek bir noktadan çıkmak yerine farklı illerden birleştirmeler ile algoritmada yaptığımız geliştirmelerle beraber bu zorluklarında üstesinden geldik diyebilirim. İlk etapta deneme aşamasında bazı şeyleri göremiyor olabiliriz. Bunu canlıya aldıktan sonra daha fazla görmeye başladık aslında. Canlıya aldıktan sonra da Nebim’in ciddi katkıları oldu bize. İkili ilişkilerle beraber bu süreci daha rahat atlattık. Süreçte en önemli gördüğüm nokta Nebim ile yani çalıştığınız ERP firması ile ciddi şekilde kontak kurmanız ve ikili ilişkileri ciddi şekilde sağlamanız gerekiyor. Daha rahat ve daha hızlı bir şekilde Nebim V3 Perakende Sipariş Karşılama uygulamasını kullanıyoruz.
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar nelerdir?
Süreçle ilgili en önemli fayda diyebileceğimiz şey, anlık stok değişimlerini hızlı bir şekilde takip etmemiz. Kargo süresinin kısalması, eskiden 2-3 gün olan kargo sürelerinin bir günlere inmesi. Trendyol vb. alanlarda hızlı paketleme durumuna geçtik bu da ciddi avantajları getirdi bizim için. İnsan gücü ile ilgili fayda da daha az emek harcayarak daha optimum şekilde süreci yönetebiliyoruz diyebilirim.
Aslında kargo sürelerinin kısalması ve stok takibinin ciddi şekilde insan eli değmeksizin direk olarak yapılması diye özetleyebilirim.
Shares: