ERP HABER – CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) özellikle müşterilerimizle aramızdaki satış öncesi süreci, gelişen entegrasyon imkanları sayesinde de satış sürecini ve satış sonrası hizmetleri de yönetmemize imkan veren araçlardır. Tüm bunları yaparken gerçek hayatta ne tür materyaller kullanıyorsak tamamını bu süreçte yaşıyor olmamız gerekir.

Örneğin;

* Müşterimizle yaptığımız telefon görüşmeleri ses kayıtlarının CRM’de kullanılabiliyor olması,
* Müşteri veya aday firmadan gelen tüm dokümanlara (matbu veya bilgisayar ortamındaki) CRM’den ulaşılabilmesi,
* Teklif, sipariş, sevkiyat, teslimat süreçlerinin tamamımın ve satış sonrasında verilen servis hizmetlerinin CRM’den izlenebilmesi,
* Müşteri temsilcilerimizin göndermiş olduğu veya müşteriden bize gelen tüm e-maillerin kurumsal bir platformda CRM’den izlenebiliyor olması,
* CRM içerisinde planlanan ve gerçekleşen tüm aksiyonların (toplantı, tanıtım, vb) kişisel ve şirket ajandalarında görülebilmesi,
* Yapılan memnuniyet anketleri, müşteri şikâyet ve önerilerinin CRM’den yönetiliyor olması anlamına geliyor.

Örnekler çoğaltılabilir ancak kısacası müşterimizin adayken başlayan ve müşteriye sattığımız ürünün yaşam döngüsü boyunca oluşan her türlü bilginin izlenebileceği bir yapıdır ERP içindeki CRM.

ERP içerisinde kullanılan veriler CRM için önemli

Böylelikle biz CRM’i bir kokpit gibi kullanarak tüm fonksiyonlarımızın müşteri odaklı nasıl yönetilebildiğini analiz edebiliriz. ERP içindeki çeşitli analiz araçları ile satış elemanlarımızın performanslarını rahatlıkla ölçebiliriz. Ürün ve servis performans analizleri yapabiliriz. Özellikle vurgulamakta fayda görüyorum, tüm bu bahsettiğimiz unsurları yaparken tek bir uygulama kullanıyor ve verileri tekrar tekrar girmekten kurtuluyor olmamız oldukça önemli.

Dolayısıyla ERP içerisinde kullandığımız verileri CRM için önemli hale getiriyoruz. Günümüzdeki en büyük yanılgılardan birisi işte tam da burada başlıyor. Kullandığınız sistemler size binlerce veri girmenizi söylüyor fakat CRM gibi araçlarla entegre olamadıkları için girdiğiniz verileri anlamlı bir şekilde analiz etmeniz güçleşiyor. Bir süre sonra veri girişi yapmak anlamsızlaşıyor. Öyle ya analiz edemediğiniz, fayda sağlayamadığınız bir veriyi niye giresiniz ki?

İşte CRM’i ERP yapısının içinde kullanmanın önemi burada ve aslında böyle bir yapı sayesinde kurumdaki ERP kullanımına da bir anlamda otokontrol getirmiş oluyoruz. İnsanlar girmiş oldukları verilerin analiz edildiğini biliyor ve hatta bu veriler sayesinde performanslarının ölçüldüğü düşüncesiyle veri girişinde özen ve titizlik devri başlıyor.

Sonuç olarak biz CRM’i müşteri ile ilgili ERP içerisinde gerçekleşen tüm süreçleri analiz edebileceğimiz bir araç olarak görmek durumundayız. Aksi taktirde kullandığımız araç, müşteri adres ve telefon rehberinden bir adım öteye geçemeyecektir.

Erhan Sunguroğlu, Satış ve Pazarlama Müdürü, IAS Türkiye

Shares: