ERP HABER – Kurumsal Kaynak Planlama ve CRM alanlarında uzun yıllardır çalışan ve sektörel uzmanlıklar geliştiren Bimsa, yeni dönemde e-ticaret tarafında da hızlı bir gelişim göstermeyi hedefliyor. 2001 yılından bu yana elektronik satın alma ve pazar yeri uygulaması olarak faaliyette olan ve 2004 yılında Bimsa’ya geçişinden sonra TÜBİTAK ve Bilkent Üniversitesi’nden alınan destekle geliştirilen Pratis.net’in büyütülmesi planlanıyor.

Pratis.net’in tedarikçiyle müşteriyi biraraya getirdiğini ve elektronik satın alma ve satışın bir arada sağlanabildiği bir platform sunduğunu belirten Bimsa Satış ve Pazarlama Direktörü Murat Atıcı, çok geniş bir tedarikçi ağı, ürün grubu ve ürünün sistem üzerinde aktif olarak yer aldığını ifade etti. Sistemin beş bin kullanıcısı olduğunu, platform üzerinde bugüne kadar 1.5 milyar doları aşan işlem gerçekleştirildiğini ve bu yıl da 250 milyon dolar değerinde bir işlem oluştuğunu dile getiren Atıcı, hedeflerinin sistem üzerindeki işlem hacmini yıllık milyar dolar seviyesine yükseltmek olduğunu belirtti. Sistemin kurulum gerektirmediğini ve kendilerinin verdikleri şifrelerle kullanıcıların sisteme girebildiğini dile getiren Atıcı, açık mimarili sistemin müşterilerin diğer uygulamalarıyla bütünleştirmeye olanak tanıdığını ifade etti.

Bimsa hem alıcıya hem satıcıya avantaj sağlıyor

Sistemin, elektronik ortamda ihalelerin yürütülmesi, pazarlığın elektronik ortamda yapılması, elektronik katalogların oluşturulması, müşteri spesifik katalogların oluşturulması, tedarikçi performansının değerlendirilmesi ve yönetilmesiyle raporlama sağlanması gibi pek çok olanak sunduğunu ifade eden Atıcı, sistemin farklı noktalarda avantaj sağladığını belirtti. Pratis.net’in müşterilerine satın almak istedikleri malzeme ve hizmetler için ilk piyasa araştırmasından başlayıp siparişe kadar olan süreci sistem üzerinde gerçekleştirip, pazarda mümkün olan en rekabetçi fiyatlara hızlı ve etkin şekilde ulaşabilmelerini sağladığını ifade eden Atıcı, “Bu uygulama sadece satın alan şirketler için değil, aynı zamanda satıcı şirketler için de çok önemli. Pratis.net’in alıcılara sağladığı yararlar rekabetçi fiyatlar ile satın alma olanağı, süreç verimliliği, şeffaflık, tedarikçilere tek noktadan erişim, yeni ürün ve hizmetlere kolay ulaşım, hızlı değerlendirme ve raporlamadır. Satıcılara sağladığı yararlar ise geniş bir satış kanalı, geniş bir kurumsal alıcı portföyüne erişim, pazarı yakından izleme, satış ve pazarlama maliyetlerinde azalma, teklif ve sipariş alma süreçlerinde iyileşme, yeni pazar ve müşterilere ulaşım ve satış hacimlerinin artması olarak sıralanabilir” diye konuştu. Sistemin beraberinde ürün ve kategori zenginliği getirdiğini de belirten Atıcı, “Şu anda sistem üzerinde 130 ayrı kategori var. Ayrıca katalog bazlı ortak satın almaya da olanak sağlıyoruz. Kurumsal müşteriler yıl içerisinde yapacakları satın almaları baştan tespit edip bunların pazarlığını yıl başında bir kere yapıyorlar. Alacakları ürünleri katalog haline getirip iç kullanıcıya sunuyorlar” dedi.

Kalite en önemli nokta
Kendileri için sistemin güvenilir olmasının büyük önem taşıdığını ve her tedarikçinin gelip sisteme katılmasının söz konusu olmadığını belirten Atıcı, üyelik için referansın şart olduğunu ifade etti. Tedarikçinin sisteme girdikten sonra da belirli gereklilikleri yerine getirmesi gerektiğini ifade eden Atıcı, “Biz satın alma uzmanı gibi çalışan arkadaşlarımız sayesinde bu tedarikçileri yönetiyoruz. Sistemle olan ilişkisini yönetiyoruz. Her tedarikçinin sistemde kaydı olduğu için onların performansını da ölçüyoruz. Müşteri tedarikçi ile ilgili satış geçmişini görebiliyor. Bu sayede müşteri satın alma için ihale açtığında sadece en ucuz değil en düzgün çalışan tedarikçiden hizmet alabiliyor” dedi.

Hedef; e-ticarette büyümek, ERP’de sektörel çözüm uzmanlığını pazara yansıtmak

Bimsa olarak ERP ve CRM çözümleri konusunda uzmanlık geliştirme noktasına ulaştıklarını belirten Atıcı, sektörlere özel çözüm sunabildiklerini ifade etti. Metal, kimya, sigortacılık ve enerji sektörlerinde bilgi birikimi sağladıklarını dile getiren Atıcı bu alanlara daha da yoğunlaşacaklarını belirtti. Atıcı, yeni dönemdeki odak noktalarından biri olacak Pratis.net’te 2011 yılına kadar yıllık milyar dolar seviyesine ulaşmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.