Optik sektöründe 12 mağazası ile tüketicilere hizmet veren Dünyagöz Optik , iş süreçlerini Nebim V3 ERP ile yönetiyor. Dünyagöz Optik Kurumsal İletişim ve Pazarlama Sorumlusu Ceren Parçal ve İş Geliştirme ve Proje Yöneticisi Ayhan İnan Nebim V3 hakkında görüşlerini paylaştı.

Firmanızı kısaca tanıtır mısınız?
Ceren Parçal – Kurumsal İletişim ve Pazarlama Sorumlusu 
“Dünyagöz Optik firmamız 2012 yılında Bursa mağazası ile perakende sektörüne adım atmıştır. Şu anda 12 mağaza ile hizmet vermekteyiz. Mağazalarımız dışında e-Ticaret sitemiz ile de müşterilerimize ulaşıyoruz. Aynı zamanda pazaryerleri olarak baktığımızda Trendyol, Hepsiburada, N11 gibi pazaryerlerinde yer alıyoruz. Misyonumuz ve hedeflerimiz bağlamında baktığımızda ise, Türkiye’nin yedi bölgesinde mağazalarımızın sayısını arttırmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda e-Ticaret sitemiz ile de Türkiye’de ve dünyada müşteri portföyümüzü geliştiriyoruz. Şu anda baktığımızda ortalama 100 çalışanımız var ama biz bu sayıyı da yükseltmek istiyoruz. Çünkü büyümeye açık bir firmayız. Bu hedefimizi de sürdürerek hem çalışanlar anlamında hem mağaza açısından bu sayıları arttırmayı hedefliyoruz.
Misyonel anlamda baktığımızda, biz göz sağlığını önemsiyoruz. Aynı zamanda moda sektörünü de temsil ettiğimiz için bu bağlamda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu anlayışta da kaliteli, yenilikçi, tüketici odaklı, müşteri kitlemizi tanıyarak bu şekilde ürün yönetimi ve içerik yönetimine devam ediyoruz. Doğru ve ilkeli AR-GE çalışmaları ve lojistik çalışmaları ile teknik servis ve CRM faaliyetlerimiz ile müşteri profilimize ulaşmayı hedefliyoruz. Biz bunları yaparken satış ve ürün yönetimi kısmında aslında özel sağlık sigortaları, kurumsal anlaşmalar bağlamında da birçok kişiye ulaşarak ilişkilerimizi büyütmeyi hedefliyoruz.”
Nebim V3 ERP ile süreci nasıl yönetiyorsunuz, işeyişi anlatabilir misiniz? 
Ayhan İnan – İş Geliştirme ve Proje Yöneticisi
“Öncelikle Nebim V3’e biz niçin geçtik ondan bahsedeyim. Perakendecilik sektörü biliyorsunuz müşteriniz ile ilişkinin kuvvetli olmasını zorunlu kılan bir alan. Eğer perakende sektöründe iseniz CRM tarafınızın çok güçlü olması gerekiyor. Bunu sağlamak içinde tabi kullandığınız yazılımlarında bunu karşılayabiliyor kabiliyette olması gerekli. Bunun dışında doğru ve kaliteli ürünü uygun fiyatlarda hedef kitlenize sunabiliyor olmanız lazım. Bunun için de müşterinizi çok iyi tanımanız gerekiyor. Tüm bunlar için de müşterilerle ilgili bilgilere sahip olmanız lazım. Bizim müşterilerimiz ile ilgili aşağı yukarı 10 yıldır birikmiş bilgi dağarcığımız var. Ürünlerimiz ve müşterilerimizle ilgili bir geçmişimiz var. Bunun ötesinde hızlı olmanız lazım. Gerek ürün açısından gerek teslimat açısından müşterilerinize ulaşabiliyor olmanız şart. Uçtan uca tüm süreçlerimize hâkim olmamız ve bunları etkin bir şekilde yönetebiliyor olmamız gerekiyor. Ürün tedariki, siparişlerin alınması, alınan ve verilen siparişlerin takip edilebilmesi, teslimatlarınızın zamanında yapılabilmesi, teslimat sonrası hizmetin sağlanabilmesi, maliyetlerinizin kontrol edilebilmesi, fiyatlandırmalarınız, depolama, ürün yönetimi, lojistik gibi tüm iş süreçlerinizi etkin bir şekilde yönetebiliyor olmanız lazım. Tüm bunları yapabilmek için de esnek ve geliştirilebilir bir yazılıma ihtiyacınız var. Bu noktada biz büyüme hedeflerimizi de göz önünde bulundurarak, artık ERP modellerine geçelim istedik. İş Zekâsı ve Veri Ambarı ile geçmişle ilgili analizlerimizi yapalım, aldığımız bilgilerle geleceğimizi planlayalım ve yeni kararlar alalım, maliyetlerimizi kontrol edelim, fiyatlandırmalarımızı buna göre yapalım, siparişlerimizin aşama aşama durumlarını takip edelim, teslimatlarımızı hızlandıralım, e-Ticarete geçelim ve bunun üzerinden dünyaya açılalım istedik. Perakendenin ucu sonsuz biliyorsunuz. Ulaşabileceğimiz her noktaya ulaşalım istedik ve geldiğimiz noktada araştırmalarımız sonucunda Nebim V3’ü seçtik. 1 Haziran 2021 itibari ile de Nebim V3’e geçmiş olduk.”
Projeyi fiili kullanıma alırken yaşadığınız deneyimlere göre önerilerinizi bizimle paylaşır mısınız?

Ayhan İnan – İş Geliştirme ve Proje Yöneticisi
“Az önceki konuşmalarımda Nebim V3’e neden geçtiğimizin gerekçelerini anlatmıştım. Bu kararımızdan sonra Nisan 2021 civarında geçiş kararının görüşmelerini yapmaya başladık. Çok hızlı geçiş programı neticesinde iki aylık süreç içerisinde 1 Haziran 2021 itibari ile de Nebim V3’e fiilen geçmiş olduk ve mağazalarımız siparişlerini alabilir, ürün transferlerini yapabilir, faturalarını kesebilir, tahsilatlarını yapabilir halde çalışıyor oldular. Başlangıçta elimizde 10 yılı aşkın bir süredir toplanan verinin yeni programa aktarımı ile ilgili bir sıkıntı yaşanır mı konusunda endişelerimiz vardı. Ertesi gün açılışta bir sıkıntı olacak mı, siparişlerimizi alıp faturalarımızı kesebilecek miyiz, teslimatlarımızı yapabilecek miyiz diye de stresliydik. Bu tür geçişlerde stratejik beklentilerden çok ilk gün saha süreçlerinin gerçekleşebiliyor olması önemli. Nedir bunlar, faturalarınızı kesebilmek ve ürünlerinizi teslim edebilir olmak. Bu süreci 1 Haziran’da rahatlıkla atlatabildik. Tabi burada Nebim ekibinin özverili ve sabırlı çalışmaları ve bizlere karşı gösterdikleri paylaşımcı, mesai saati tanımaksızın yaptıkları desteklerle bu süreci, geçişi rahatlıkla aştık. Sonrasında da, fiyatlandırma, maliyetlendirme, muhasebeleştirme, entegrasyon gibi daha stratejik konularda bir iki ay içerisinde destekleri devam etti. Böylece biz de Nebim V3’ümüze geçmiş olduk. Öğrenme sürecimiz halen devam ediyor. Nebim V3’ün geniş bir dünyası var. Bize faydalar sağladı ve sağlamaya da devam edecek.”
Uygulamanın sağladığı en önemli faydalar neler oldu?
Ayhan İnan – İş Geliştirme ve Proje Yöneticisi
“Süreçlerimizde olan hakimiyetin sağlanması ve bu süreçleri yönetebiliyor olmamız. CRM ve kampanyalarımızı uygulayabilmemiz aşamasında sağladığı faydalar çok önemli. Özel sağlık kuruluşları ile sigorta firmaları ile müşteri portföyünü geliştirmek anlamında yaptığımız çalışmalar var. Sahada uygulanabilir olmasını sağlaması noktasında çok büyük kolaylıklar sağladı. 3-4 tane sigorta firması ile yaptığımız anlaşmaları bir kampanya modeli ile sahaya yansıtabildik ve süreçlerin yönetilmesini sağladık. Daha önceki yazılımlarımızda bunları yapma şansına sahip değildik. Bu bizi cesaretlendirdi. Planlarımızda bütün sigorta şirketlerini bünyemize katmak istiyoruz. Bunun bize sağladığı en önemli faydalardan birisi olduğunu söyleyebilirim.
Ceren Parçal – Kurumsal İletişim ve Pazarlama Sorumlusu 
Nebim V3 açısından baktığımızda biz müşterilerimize daha kolaylıkla ulaşabiliyoruz. Şöyle ki, kampanya ve indirim dönemleri gibi kurumsal anlaşmalarımız oluyor. Örneğin, biz bunları Nebim V3 sistemi üzerinden tanımlıyoruz ve bir tık ile bir sürü kampanyayı tanımlayabiliyoruz. Hem zaman açısından hem de uygulanabilirlik açısından Nebim V3’ün bize faydaları oldu. Ekibinizde yer aldığımız için de mutuyuz. Desteğiniz için teşekkür ederiz. Hem ürün yönetimi hem de kurumsal anlaşmalar yönetiminde olsun Nebim ile iş birliğimiz devam ediyor.”
Shares: