ERP HABER – internet – Google Türkiye ve Netsis’in iş birliğiyle Ege Palas Oteli’nde düzenlenen toplantıda, ekonomik durgunluk döneminde internet pazarında KOBİ’leri bekleyen fırsatlar ve internet üzerindeki yeni iş modelleri ele alındı. Dünya nüfusunun yüzde 24′ünün, Türkiye nüfusunun da yüzde 35′inin İnternet kullanıcısı olduğu açıklanırken, geleneksel yöntemlere oranla dijital pazarlamanın ve e-ticaretin daha az maliyetle daha fazla kazanç imkanı sağladığı vurgulandı.

Netsis ile Google Türkiye’nin iş birliğiyle düzenlenen “Durgun ekonomide hız kesmeyin” temalı toplantıda, katılımcılar geleneksel yöntemlere oranla daha az maliyetli, ölçülebilir ve hedef odaklı internet pazarı hakkında bilgilendirildi. Toplantıda ekonomik durgunluk sebebiyle bütçesi daralan, yeni pazarlar arayan ya da aradığı ürün ve müşterilere kolayca ulaşmak isteyen üretici ve tüketicilere İnternetin avantajları aktarıldı.

Netsis adına toplantıda konuşan Genel Müdür Murat Ihlamur Netsisin yeni yatırımları hakkında bilgiler verdi. Ihlamur, “İnternet’in pazar araçları sayesinde daha az giderle daha fazla müşteriye ulaşılabiliyor. Netsis olarak, her ölçek ve sektörden firmanın İnternet ekonomisinden pay almalarını, küresel tedarik zincirinin bir halkası olmalarını desteklemek için çalışıyoruz. Kullanıcılarımızın İnternet üzerinde yeni iş fırsatları yakalamalarını teşvik etmek amacıyla bir süre önce İnternet tabanlı iş modellerine yatırım yapmaya başladık. Ayrıca Türkiye’de yine bir ilke imza attığımız anlamsal web tabanlı elektronik pazaryeri nepazar.com.tr’yi önümüzdeki aylarda, başta KOBİ’ler olmak üzere internet ekonomisinden pay almak isteyen tüm kuruluşların kullanımına açacağız. Google iş birliği ile kullanıcılarımızın İnternet pazarında daha etkin şekilde var olmalarını teşvik ediyoruz.” dedi.

“Tüketicilerin dijital dünyayı benimsemesinde durgunluk yok.”

İnternet’teki yeni satış ve pazarlama yöntemlerinin irdelendiği toplantıda, Google Türkiye yetkilileri tarafından KOBİ’lerin İnternet açılımını destekleyecek tüyolar paylaşıldı. Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, şunları söyledi: “Tüketicilerin dijital dünyayı benimsemelerinde durgunluk yaşanmıyor. Tüketicilerin ve firmaların İnternet’i hızla keşfetmesiyle Türkiye’de İnternet pazarı hızla gelişiyor. Dijital pazarlama, özellikle de arama motorları aracılığıyla yapılan pazarlama yöntemleri, hedef odaklı ve uygun maliyetlidir. Geleneksel iletişim araçlarından daha fazla geri dönüş sağlanmasına yardımcı olabilir. Bu konuda hareketsiz kalınması ise çok şey kaybettirebilir. İnternet’teki kullanıcı deneyimi, hem İnternet’te, hem de geleneksel mecralardaki başarı için çok önemlidir.”