Avrupa’nın en lüks marinalarından biri olarak hizmete açılan Porto Montenegro, adından da anlaşılacağı gibi Karadağ’da bulunuyor. Avrupa’nın en yeni ve lüks süperyat marinalarından biri olan Porto Montenegro Tivat şehrinde Kotor körfezinin tüm güzelliklerini ortaya koyuyor.
Dünyada 30 metre üstü yatları ağırlayabilen, malzeme tedarik edilebilen, tekne sahiplerinin ve mürettebatın iyi servis alabildiği sadece birkaç marina var. Bunlardan bir olan Porto Montenegro sadece ‘tesis’ olarak değil diğer yönlerden de beklentileri karşılamak için marina tüm yönetimini Avandel’in Salesforce çözümlerine emanet etti.
Avrupa’nın en büyük derin su marinası olan Porto Montenegro’nun yat bağlama yerlerinden marina rezidanslarında kalan konukların ihtiyaçlarına, varlıklarının denetimlerinden bakımlarına kadar her türlü gereksinimi karşılayabileceği bir çözüme ihtiyacı vardı. 360 derece müşteri yönetimi ve tesis yönetiminin entegre bir şekilde ihtiyaçlara uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekiyordu.
Satış ve Servis yönetimi artık bulutta
Avandel’in uyguladığı Salesforce çözümleri olan Sales Cloud ve Service Cloud ile tüm satış ve servis yönetimi belli bir otomasyona bağlandı ve tüm ilgili personelin kullanımına açılmış oldu. Örneğin satışı yapılan bir rezidansın veya yat yerinin kime satıldığı ve kimin referansı ile geldiği, bu müşterilerin şu ana kadar hangi servisleri aldığı, beklentileri gibi birçok parametreyi Salesforce platformunda kontrol etme olanağı doğdu. Çünkü uygulaması yapılan tüm çözümler birbiri ile entegre ve hepsi Salesforce altında.
Bunların yanında Porto Montenegro’nun farklı ihtiyaçlarına yönelik de force.com üzerinde özel bir uygulama yazıldı. Örneğin marinanın sportclub üyeliklerini takip etmek ve bunun satışını gerçekleştirmek veya Unit Rental Calendar adındaki kiralama takvimi ile müsait durumda olan rezidansların kiralanması gibi farklı ihtiyaçlar bu şekilde karşılandı.
Yat kulübü, spor kulübü, rezidanslar gibi tüm tesislerini Salesforce üzerinden yöneten Porto Montenegro buradaki varlıkların yönetimini de Avandel’in denetim uygulaması Inspect THIS! ile gerçekleştiriyor. Force.com üzerinde yazılan Inspect THIS! ile bakım zamanı gelen klimalardan, koşu bantlarının değişim zamanına kadar tüm varlıkların denetim süreçleri otomatize edilmiş ve ciddi ölçüde zamandan ve maliyetten tasarruf sağlanmıştır.
Tek bir noktadan tüm rıhtımların kontrolü, tüm rezidansların satışı ve bakımı, tüm müşterilerin ihtiyaçlarının karşılanması, tüm tesis ve varlıkların yönetimi ve denetimi Salesforce bulut bilişim teknolojisi ile gerçekleştirildi.
Porto Montenegro IT müdürü Predrag Mılutinovic söz konusu tercihleri hakkında şu açıklamayı yapıyor ‘’İşimizin doğasından dolayı proje boyunca süreçlerimiz çok değişti, Avandel ekibi ise tüm isteklerimize tam zamanında cevap verdi ve tüm değişiklikleri yaptı, hem de ekstra bir ücret talep etmeden. Avandel’in ekibi çalışkan ve iyi eğitimli bir ekip, Salesforce’u da çok iyi biliyorlar. Bu projeden sonra Avandel ekibinin yapamayacağı bir proje düşünemiyorum’’.