rendi

Workcube ve Workcube’un mobilya sektörüne özelleşmiş Mobilya ERP çözümü Workcube E-Furniture bu güne kadar onlarca mobilya firmasının dijitalleşmesinde önemli rol oynadı. Bu mobilya firmalarından biri de Rendi Mobilya. 2014 yılından bu yana Workcube ve Workcube E-Furniture ile işlerini yöneten Rendi Mobilya yöneticileri Workcube ile yaşadıkları deneyimi anlattılar. 

Zekeriya Yaprak – Rendi Yönetim Kurulu Üyesi 

Rendi Mobilya’yı tanıyabilir miyiz?

1995 yılında üretim faaliyetine başladık. Halen  Ağaç İşleri İhtisas Organize Sanayi bölgesinde 20.000m²’si kapalı alan olmak üzere 40.000 m2’lik  alanda kurulu fabrikamızda, 200 kişilik kadromuz  ile çalışmaktayız. 27 yıllık iş tecrübemizle 57 ülkeye, ilgili ülke ye uluslararası dolaşıma uygun ihracat yapmaktayız. Yurt içinde ise hem  toptan hem de perakende olarak hizmet vermekteyiz. 

Biz modüler mobilya, koltuk ve sandalye üretimi yapıyoruz. Ayrıca tesisimizde metal ve boyahane bölümlerimiz var. Bu bölümlerimiz hem kendi ihtiyacımızı karşılamakta ayrıca fason üretim de yapmakta.

İşletmenizde ERP ihtiyacı nasıl doğdu, neyi yönetemiyordunuz?

Kuruluşumuzdan bu yana büyüme ve büyümeye bağlı ihtiyaçların gündeme gelmesi ile kullanılan paket programların yetersiz kalması yeni bir program arayışını ortaya çıkardı. Workcube ile tanışmadan önce fabrikamızda 2 ayrı program ve Office programları kullanılıyordu. Koltuk birimimiz bir program, satış, satınalma, muhasebe birimlerimiz ayrı bir program, Panel Üretim bölümümüz Office programlarıyla yönetiliyordu. Bu da bölümler arası karmaşaya neden oluyordu. Bir noktadan sonra bütünleşik yapıya sahip bir programa geçmemiz kaçınılmaz oldu. 

“Şu anda şirketimizin tüm süreçlerinde Workcube ve sektörel çözüm olan E-Furniture’ı kullanıyoruz.”  

Workcube’den önce geçmişte yaşadığımız sorunlar özetle iletişimsizlik, karmaşa ve düzensizlikti diyebiliriz. E-Furniture’la sistemsel işleyişimiz standart hale geldi. E-dizayn mobilya tasarım modülüyle ürün ağaçlarımızı daha hızlı yapar hale geldik. bu sayede yakaladığımız standart ile bölümler arasındaki iletişimsizlik de ortadan kalktı. 

Tüm bölümlerimiz şu an aktif olarak Workcube’u kullanmakta. Üretim hatlarımızdaki veri toplama sistemleriyle canlı olarak üretim takip edilmekte.

Takip işlemleri için artık excel kullanılmıyor. Karar aşamasında Workcube’deki raporlar bizim için yol gösterici ve belirleyici olmakta.  

Workcube’e nasıl karar verdiniz? Satın alma tercihlerinizi neler belirledi?

İlk olarak sistemi kullanan mobilya sektöründeki firmalara sorduk. Kullanan yakın arkadaşlarımız da var. Onların referanslarıyla ve özellikle sistemin Web Tabanlı oluşu, açık kaynak kodlu olup geliştirime açık olması ayrıca tercih sebebimiz oldu.

Workcube’u canlıya almak ne kadar sürdü? Tüm modülleri implemente ettiniz mi? Çalışanlar kolay adapte oldular mı?

Workcube ile 2013 son aylarında tanıştık. 2014 yılından itibaren canlı olarak kullanmaktayız. Üretim, Arge, Satış, Sevkiyat, Satın alma, Muhasebe, Finans, İK dahil tüm birimlerimiz şu an aktif olarak Workcube’u kullanmakta. Workcube’un ve E-Furniture’ın sektöre yatkınlığı sebebiyle çalışanlarımız kısa zamanda sisteme adapte oldu ve bu sayede yüksek verim aldı.

Workcube’un çözümleri, direk olarak sektörün ihtiyaçlarına göre geliştirildiği için, yaptığımız işin daha hızlı ve hatasız olmasını sağlıyor. Bu da tasarruf ve verimliliği beraberinde getiriyor. Kısacası Workcube, maliyetlerimizi düşürdüğü için, bu sayede karlılığımız da artmış oluyor.

Rendi Mobilya Birim Yöneticileri de Workcube deneyimleri hakkında bilgiler verdi. 

Mikail Kavaz – Rendi Mobilya  Ar-Ge Müdürü

 Ofis programlarımızda eksikliklerimiz oluyordu. Bazı şeyler unutulabiliyordu. Bizim burda ofis programında hazırladığımız bir ürün ağacını satın almaya gönderiyorduk. Satın alma bunların fiyatlarını ayrıca giriyordu. Diğer birimler bunu görmüyordu. Biz yeni programa geçtikten sonra bütün birimler yanı sistemin içine entegre oldu. Aynı dili konuşmaya başladık. Eskiden torba plan şeklinde oluşturmaya başladığımız ürün ağaçlarını E- Furniture ile paket ve parça düzeyine indirdik. E- Furniture ile daha Ar-GE aşamasında takımların maliyetlerini, çok hızlı alarak uygunluğunu denetleyebiliyoruz.”      

Ayşegül Yavuz – Rendi Mobilya Üretim Planlama Sorumlusu                                                                                                                        

“Üretim planlama olarak e-planing üzerinden talep tahminlerimizi görüp, aynı modül üzerinden üretim emrimizi açabiliyoruz. Bu işlemler birbiri ile bağlantılı olduğu için geçmişimiz de görebiliyoruz. Ayrıca Üretim emrini hem serbest olarak hemde siparişe bağlı olarak da verebiliyoruz.”

Emrah İlhan – Rendi Mobilya Koltuk Üretim Müdürü               

“Koltuk ve sandalye üretimlerimizi siparişe bağlı olarak yapıyoruz. Ve neredeyse tüm siparişimiz katalog harici renklerden gelmektedir. Varyasyonlu (Specli) girilen siparişleri Workcube ve E-furniture ın sağladığı kolaylıklarla üretim master planımıza alınıyor. Aylık haftalık hatta günlük planlarımızla üretimlerimizi gerçekleştiriyoruz. Üretim sürecini başlangıçtan bitişine kadar müşteri isimleri ile Workcube’den takip ediyoruz. Müşteri ismiyle başlayan ürün depoya gelmeden önce etiketi yapıştırılır ve o isimle depoya teslim edilir. 

Üretim hattı boyunca ürünler müşteri isimlerine göre ilerlemekte en sonunda da Müşteri isimleriyle etiketlenip depoya gönderilmektedir.

Müşterilerimizden gelen siparişler sisteme işlenmekte ve bunun üzerinden sevk planları oluşturup sevkiyatlarımızı E-Shipping de takip etmekteyiz. E-Shipping in esnek yapısıyla sevkiyatımızda planı bozmadan tarih değişimi yapabiliyoruz. Plana ürün ekleme çıkarma rahatlıkla yapabiliyoruz. Ürünler depoda hazır olduğunda üzerindeki renklendirmelerle sistem bizi bilgilendiriyor. Çeşitli yazıcı şablonlarıyla sevkiyatımızı ayrıca kayıt altına alıyoruz. Yine aynı ekrandan ürünlerimize irsaliye veya fatura kesip sevk planlarımızı ve siparişlerimizi kapatabiliyoruz. Hepsini aynı ekrandan yapabilmek bize büyük zaman tasarrufu sağlıyor.”

Serpil Kise – Rendi Mobilya Satış Direktörü

“Satış sürecine E-Furniture’ın desteği oldukça fazla. Hem toptan hem de perakendeye satış yaptığımız için müşterilerin satıştan en hızlı bekledikleri şey anlık üretim durumunu öğrenmek. Perakendeye özellikle bunu çok hızlı şekilde iletmemiz gerekiyor. Çünkü müşteri kendi düğün tarihine, bazen özel gününe, bazen işte evi yapılacak evinin biteceği tarihe ürünün yetişip yetişmeyeceğini o an öğrenmek istiyor. 

Biz ofislerde otururken aşağıdaki üretim sürecini anlık olarak takip edemiyorduk önceki süreçte. E-furniture sayesinde bilgisayar başında bir tuşla üretimdeki bir koltuğun kumaşının kesilip kesilmediğini, döşemeden çıkıp çıkmadığını, ambalaja girip girmediğini, son halini o an online olarak görebiliyoruz. Hal böyle olunca müşterilerimize doğru bilgi aktarımı yapıyoruz. Bu da daha kaliteli bir satış sürecini getiriyor bize. 

Ambalajlanmış ürünleri de E-furniture sayesinde depomuzda online olarak görebiliyoruz.  Bu üretim süreci bir de üretimin bittikten sonraki aşaması var. Bu aşamada sevkiyatta ne durumda, depoda nerde, işlemi tamamen bitmiş mi ve müşteriye ilettikten sonra da kurulum tamamlandıyı bile online olarak Türkiye’nin her yerinden hatta Dünya’nın her yerinden biz bunu görüntüleyebiliyoruz. 

Bize gelen her telefona doğru bilgilendirme ile dönüyoruz. Bu da temelinde firmamıza olan güveni artırıyor. Bizim için en önemli şey zaten müşterilerimize verdiğimiz güven. Yıllardır bunun üzerine kurulu bir altyapımız var. 

Workcube’un Mobilya Sektörüne Özelleşmiş Dİkey Çözümü Workcube E-Furniture’ı Geliştirenler ve Uygulayanlar anlatıyor. 

Cemil Külahlı – Workcube İş Ortağı

“Sektörün çeşitli ihtiyaçları vardı. E-Furniture’ın ilk tohumunu bu firmada attık, geliştirdik. Bir çok yönüyle; üretimle, ürün ağaçlarıyla, satın alması finansı diğer birimleri de içine katarak diğer mobilya firmalarına da hitap edebilecek bir çözüm haline geldi. “

Erdener Gülşen – Ezgi Yazılım – Workcube İş Ortağı

Ezgi Yazılım olarak yaklaşık 15 yıldır Workcube çözüm ortağıyız. Bir mobilya ERP uygulaması olan E-furniture çözümümüzle bir çok mobilya üreten işletmenin dijitalleşme yolculuklarında yol arkadaşlığı yaptık. Faaliyetlerimizin İnegöl’de olması ve mobilya sektörünün de İnegöl de yoğunlaşması bu sektöre çözüm arayışlarını ortaya çıkardı. 35 Yıllık sektör tecrübesiyle ve Workcube un açık kaynak kodlu yapısı bu ERP çözümünü meydana getirdi.

Workcube E-Furniture mobilya üreten işletmelerin ihtiyaçları dikkate alınarak geliştirilen bir sektörel çözüm. Siparişten tasarıma, planlamadan üretime, sevkiyattan teslimata, uçtan uca tüm süreçler üzerinde dijital kabiliyeti arttırıcı fonksiyonlar sunmakta. E-furniture oturma grubundan panel mobilyaya, ofis grubundan mutfak, kapı, banyoya kadar farklı ürün kategorilerinin fonksiyonlarına göre şekillenebilen esnek bir yapıya sahip. 

E-Furniture, üretim planlama öncesi mobilya tasarım modülüyle reçete yapmakta kolaylık sağlıyor. E planning le üretim talep tahminleme, merkezi planlama, VTS ile üretim sonuçlandırma da üretim ve makinaların canlı takip edilmesinde, siparişlerin teslimi esnasında e-shipping ile sevkiyatın düzenlenmesinde ve son olarak pda ile sevkiyatın dijital kontrolünde ortak haberleşmeyi sağlıyoruz.