Otomotiv’de Tedarik Zinciri& Lojistik Optimizasyonu Konferansı 15 Mayıs 2018 Perşembe günü Sheraton Grand Ataşehir’de, Ford, Mercedes ve Tofaş gibi ana sanayi devleri ile birlikte yan sanayi temsilcilerinin katılımı ile gerçekleşti.

Otomotiv'de-abas

“Lojistik sektöründe rekabet ve gelecek”, “Otomotivde doğru satınalma ile tedarik zinciri ve lojistik optimizasyonu”, “Üretim için hazır parça lojistiği”, “Otomotiv sektöründe değişen trendler ve ERP’nin önemi”, “Üretim planlama ve atölye yönetimi”, “Otomotivde Endüstri 4.0”, “Tedarik zincirinde dijital dönüşüm”, “Otomotiv tedarik zincirlerini desteklemek için en uygun yatırım stratejileri”, “WCM-Dünya klasında üretim metodolojisi” gibi konu başlıklarının detaylandırdığı konferansta otomotiv sektörünün dijital dönüşüm karşısında dünü, bugünü ve yarını masaya yatırıldı.

“Otomotiv sektöründe değişen trendler ve ERP’nin önemi” konu başlığı ile konferans konuşmacıları arasında yer alan abas Türkiye Satış Yöneticisi Ali Çatak, konuşmasında, Endüstri 4.0’ın ve beraberinde IoT’nin otomotiv yan sanayi firmalarını ne yönde etkileyeceği, firmaların dijital dönüşüme neden hazırlanmaları gerektiği ve bu hazırlık süresince göz önünde bulundurmaları gereken unsurlar hakkında önemli bilgiler paylaştı. Bütün devrimlerde olduğu gibi, bu devrimde de kazananlar ve kaybedenler olacağına değinen Ali Çatak, kazananların tarafında yer almak için firmaların dijitalleşme yönünde doğru zamanda, doğru teknolojiye yatırım yapmaları ve dijitalleşme stratejilerini iyi belirlemeleri gerektiğini aktardı.

Dijital stratejilerin başarılı implementasyonun 3 anahtar faktöre dayandığını belirten Ali Çatak, bu faktörleri şu cümlelerle açıkladı “Öncelikli noktamız müşteri odaklılık olmalı. Yani ‘Önce müşteri’ mottosuyla hareket edeceğiz. Müşterinin gelen taleplerinin hızlı bir şekilde yönetilebildiği ve bunlara bağlı olarak müşteriye uygun çözümlerin sunulabildiği bir yaklaşım içerisinde olmamız gerekiyor. İkinci noktamız süreç mükemmelliği. Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutabilmek için, üretimden lojistiğe, hatta satış sonrası hizmetlere varana kadar tüm bu zinciri, içeride doğru ve verimli süreçlerle yürütülebilen hatasız bir akış haline getirmemiz gerekiyor. Sonuncusu ise inovasyon ruhu. İnovasyon artık çağımızın olmazsa olmaz noktalarından birisi. Bizler inovasyon ruhuna sahip olmazsak, değişimlere ayak uydurmamızı sağlayacak Ar-Ge çalışmaları yapmazsak, ana sanayilerin beklentilerini kendi içimizde barındırıp karşılayamazsak, o zaman yine dijital dönüşümden zarar gören firmalar arasında yer alacağız.” dedi ve ekledi “Dijitalleşme için anahtar faktörler ne kadar çoğalırsa çoğalsın, bu işin merkezinde de her zaman ERP var.”

Otomotiv tedarikçilerinin ERP yazılımı seçerken dikkat etmeleri gereken unsurları, sektörün gereksinimlerini de göz önünde bulundurarak ayrıntılı bir şekilde irdeleyen Ali Çatak, son olarak abas ERP’nin, bir ERP yazılımından çok daha fazlasını barındıran çözüm ailesini ve otomotive özel olarak sunduğu fonksiyonları da aktararak konuşmasını sonlandırdı.

29 ülkede, 65 iş ortağı ve 1.000’den fazla danışmanı ile 3.600′den fazla Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) müşterisine 38 yıldır hizmet sunan abas, ürünü olan abas ERP ile müşterilerine standart ERP modüllerinin yanı sıra CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), Mobil Çözümler, Business Apps, BI (İş Zekası), BPM (İş Süreçleri Yönetimi), APS (İleri Planlama Çizelgeleme), DMS (Doküman Yönetim Sistemi), Proje Yönetimi, Konfigüratör, e-Dönüşüm (e-Fatura, e-Defter Entegrasyonu, e-Arşiv, e-İrsaliye) ve B2B Portal/Webshop çözümlerini de sunmaktadır.

Shares: