Kuruluş hikayesi 1938’lere dayanan, Türkiye’de hazır giyim sektörünün oluşmasında ve gelişmesinde öncü rol üstlenen markalar arasında yer alan Kiğılı, bugün Türkiye’de 67 ilde 225 mağaza, yurt dışında da toplam 40 büyük ülkede 150’yi aşkın satış noktası ile hizmet veriyor.
Kiğılı Bilgi Sistemleri Teknolojileri Müdürü Erhan Tav, Kiğılı’nın Nebim ile olan iş birliğinden ve Nebim V3 İndirim Kampanyaları ile Hopi Entegrasyonu projelerinden bahsetti.
Nebim V3 ile tanışma hikayenizden bahseder misiniz?
“Her ne kadar yakın bir tarihte görünse de Nebim ile tanışmamız aslında 2017 yılına dayanıyor. Yurt dışı operasyonumuzun genişlemeye başlamasıyla birlikte, mevcut ERP’mizin bu süreçte ihtiyaçlarımızı karşılayamadığını gördük. Bu nedenle yurt dışı mağazalarımızda kullanmak üzere, yeni bir ERP arayışına başladık. Nebim V3’ün farklı ülkeler için yerel dil desteği seçeneğinin olması, ülkelerin yerel para biriminde işlem yapabilmesi ve en önemlisi de var olduğumuz ülkelerdeki mevzuatsal gereksinimlerle hali hazırda entegrasyonlarının olması Nebim V3’de karar kılmamıza neden oldu. Yurt içi tarafında ise 20 yıldır in House geliştirdiğimiz bir ERP programı kullanıyorduk. Teknolojinin hızla gelişimi, üçüncü parti firmalar ile entegrasyonun artması gibi nedenlerden ötürü, mevcut RP’mizi in yurt içinde talepleri karşılayamadığını gördük. Bu doğrultuda daha önce yurt dışı operasyonlarında yaşadığımız Nebim V3 deneyimimiz sebebiyle yurt içinde de ilk aklımıza gelen Nebim oldu. Böylece projeyi Şubat 2019’da başlattık ve yaklaşık 7 ay gibi kısa bir sürede, Eylül 2019’da canlıya aldık.”
2019 Eylül ayından beri mağazalarınızdan muhasebeye, ürün yönetiminden tedarik zinciri yönetimine kadar tüm departmanlarınızda Nebim çözümleri ile entegre bir şekilde çalışmalarınıza devam ediyorsunuz. Özellikle İndirim Kampanyaları ve Hopi Entegrasyonu süreçleri firmanızda nasıl işliyor?
“Eski ERP’mizde her kampanyaya özel yeni bir script yazıyorduk. Bu nedenle anlık aksiyon almak çok zor oluyordu. Nebim V3 Kampanya Yönetimi’nin bize en önemli katkısı indirim kararlarımızı anlık yönetebiliyor olmamız oldu. Tüm kampanya modellerimizi aynı anda verimli bir şekilde yönetmeye başladık. Özellikle satış işlemlerinde kasalarda, kasiyerlerin müdahalesinden bağımsız olarak yapılan kampanyaların sistem tarafından otomatik olarak yapılıyor olması işlemlerde yapılan hataları minimuma indirdi. İndirim Çeki, Gift Kart gibi seri numarası ile takip ettiğimiz süreçlerde, takiplerimiz kolaylaştı ve o süreçler ölçülebilir bir hale geldi. Üstelik kullanıcı dostu bir yapısı var. Bu noktada kampanya tanımları eski ERP’ye nazaran IT’den bağımsız bir hale geldi. Kampanya yönetimi ekibi tarafından şu anda hali hazırda kampanyaların tanımı yapılabiliyor.”
Bu projelerin firmanıza birçok faydası olduğunu görüyoruz. Yakın zamanda Hopi Entegrasyonu projesi de canlıya geçti. Bu projeyle ilgili karşılaştığınız zorluklardan, zorlukları nasıl aştığınızdan ve sağladığı faydalardan bahsedebilir misiniz?
“Nebim V3 ERP’yi tercih etmemizin en büyük sebeplerden bir tanesi de hali hazırda üçüncü parti firmalar ile entegrasyonların hazır olmasıydı. Hopi de bunlardan bir tanesi. Hopi entegrasyonunun aslında bütün aşamaları Nebim tarafında aslında hazırdı. Bizim kampanyaya karar vermemiz, aradaki entegrasyon, saha eğitimleri, kampanya tanımları gibi işlemler üç gün içinde tamamlanarak projeyi tamamlayarak canlıya aldık. Bu noktada genel anlamda baktığımız zaman her müşterinin var olan kampanyalara vermiş olduğu tepkiler farklı oluyor. Hopi ile aslında farklı kitlelere ulaşmayı amaçladık. Nebim V3’de oluşturduğumuz kampanyalarla Hopi’nin üyelerini segmente ederek kampanyalarımızı duyurabiliyoruz. Yakın bir tarihte de Nebim ve Hopi ile mobil ödemeyi de devreye alarak, tam anlamı ile müşteri deneyimini mağazalarımızda yaşatmak istiyoruz.”