Küresel perakende ticareti 20 trilyon doların üzerinde bir değere sahiptir ve pandemi sonrası dünyada bu heyecan verici iş alanı hızla genişlemektedir.
Gittikçe daha fazla insan dışarı çıkmaya cesaret ettiğinden, giysi, market ürünleri, yiyecek, aksesuar, alet, mobilya ve daha fazlasını satın almak için perakende satış mağazalarını ziyaret ediyorlar ve bu, perakendeciler için iş dünyasındaki bu patlamayı en üst düzeye çıkarmak için muazzam bir fırsat anlamına geliyor.
Bununla birlikte, perakende sektörünün karşı karşıya olduğu ve genel büyümesini ve genişlemesini durdurabilecek bazı doğal zorluklar vardır.
Perakendeciler için iş operasyonlarını optimize etme konusunda onlarca yıllık deneyime sahip olan Oracle NetSuite, perakende işletmelerini bu zorlukların üstesinden gelmeleri için güçlendiren ve istikrarlı bir büyüme sağlayan bazı çarpıcı özellikler ve yetenekler tanıttı.
İşte perakende işletmelerinin karşılaştığı en büyük 4 sorun ve Oracle NetSuite’in çözümleri:
Sorun #1: Müşteri Edinme ve Elde Tutma
Müşteri edinme sorununu çözmek için Oracle NetSuite, perakendecilerin farklı ortamlarda müşterileri hedeflemesini ve elde etmesini sağlayan oldukça gelişmiş ve zengin özelliklere sahip bir pazarlama platformu sağlar.
Tercihlere, önceki satın alımlara, etkileşimlere, geçmişe, pazar eğilimlerine ve talebe dayalı olarak, perakendeciler artık son derece hedefli e-posta, mobil ve web kampanyaları oluşturabilir ve neredeyse yeni müşteriler kazanmak ve mevcut müşterileri elde tutmak için özelleştirilmiş teklifler ve promosyonlar sunabilir.
Sorun #2: İşlemleri Optimize Etme
Perakendecilerin karşılaştığı en büyük sorunlardan biri, operasyonları daha yüksek yatırım getirisi, tam kontrol ve şeffaflık sağlayacak şekilde yönetmek ve optimize etmektir.
Oracle NetSuite, perakendecilerin tüm operasyonlarını yönetmeleri ve gerçek zamanlı içgörüler ve verilerle işleri üzerinde tam kontrole sahip olmaları için tek bir entegre platform sunarak bu sorunu çözüyor.
Sadece bu da değil, birden fazla lokasyona ve satış noktasına sahip perakendeciler, tek bir gösterge panosu aracılığıyla envanter durumunu, satış verilerini, tüm satış noktaları ve kanallardaki nakit akışını kontrol etmek için NetSuite’i kullanabilir. Oracle NetSuite tarafından sunulan perakende yönetimi araçları, sorunsuz perakende yönetimi ve müşteri kazanımı için, satışlar, sevk edilen siparişler, lojistik, insan kaynakları yönetimi ve daha fazlası gibi her yönüyle ilgili güncel veriler sunar. Ve evet, belirli iş gereksinimlerine bağlı olarak özelleştirilebilirler.
Sorun #3: Birleştirilmiş Ödemeler
Günümüzün perakende işi, web sitelerine, mobil uygulamalara, fiziksel satış noktalarına, telefonla aramalara ve hatta postalara yayılmıştır. Perakendeciler için büyük bir sorun olan tüm bu kanalları ödemeler için takip etmek ve izlemek, Oracle NetSuite tarafından çözüme kavuştu.
Perakendecilere yönelik tam özellikli ve mobil POS çözümleri ile müşteriler, ödemelerini sorunsuz bir şekilde kart veya nakit olarak yapabilir ve ana sistemde otomatik olarak güncellenir.
NetSuite ayrıca perakendeciler için müşterilerin yılın 365 günü 7/24 satın almalarını ve satın almaları için kolayca çevrim içi ödeme yapmalarını sağlayan güçlü ve tam teşekküllü bir e-ticaret çözümü sunar.
Ayrıca perakendeciler, satış noktalarına, markalara ve hatta ürünlere göre işletmelerinin tüm fiyatlandırma ve promosyon detaylarının merkezi yönetimini kullanabilir ve bu da doğru ürünü doğru müşteriye, doğru yerde sunmalarını sağlar.
Sorun #4: Müşteri Deneyimi
Harika bir müşteri deneyimi sağlamak her perakendeci için çok önemlidir ve Oracle NetSuite de bu sorunu çözmek için hazırdır.
Tüm kanallar, satış noktaları ve temas noktalarındaki tüm müşterilerin 360 derecelik eksiksiz bir görünümü ile perakendeciler, müşterilerini daha iyi anlayabilir ve onlara doğru ürünü, elde tutma ve müşteri sadakatini sağlamak için doğru fiyatlandırma ile sunabilir.
Oracle NetSuite tüm kanallarda gerçek zamanlı envanter görünürlüğü sağladığından, perakendeciler talep gören ürünler için hızlı bir şekilde sipariş verebilir ve müşterilerini her adımda memnun edebilir. Hedefli yüksek pazarlama kampanyaları ve özelleştirilmiş promosyonlar, perakendecilerin birinci sınıf hizmet ve keyifli bir müşteri deneyimi sağlayabileceği en temel şeylerdir.
Daha fazla bilgi için Oracle NetSuite Perakende Sürümü broşürüne ulaşabilirsiniz.